Comments

پرو: زوایای پنهان برکناری پدرو کاستیو — 2 دیدگاه

  1. کسی نمیگوید مارکس و انگلس را مطالعه نکنید، حتما باید مطالعه کنید، فقط از افکار آنها اصول دین نسازید و آنها و هرکس را انتقادی مطالعه کنید.
    هر کسی که فکر میکند جامعه کمونیستی و آنارشیستی جامعه ای خوب و مناسب زندگی است، یعنی جامعه ای که در آن کسی کسی دیگر را استثمار نمیکنید و در آن کسی دنبال سلطه بر کسی دیگر نیست، میتواند زیر این چهار محور متشکل شود:
    مبارزه با مردسالاری
    مبارزه با بردگی مزدی
    مبارزه با امپریالیسم
    مبارزه با استبداد سلسله مراتبی محل کار و زندگی
    هیچ احتیاجی به مارکسیسم سازی وجود ندارد،
    به هیچ بورژوا و پارلمانی و دولتی احتیاج وجود ندارد،
    همه میتوانند مستقل بیاندیشند، به هم مک کنند، متحد شوند و ذهنشان را در چهارچوب نفی ارتجاع (چهار ایده فوق) ارتقا دهند و بر طبق آن جامعه را تا حد سرنگونی هر نوع ارتجاع داخلی و خارجی تغییر دهند.
    ضد-اقتدار

  2. چپ واژه مزخرفی است و ساخته شده است که از حقایق جامعه فرار کرد و دلخوش بود که انقلابی هستیم.
    .
    ما چپ نمیخواهیم، ما میخواهیم جامعه کمونیستی-آنارشیستی داشته باشیم. پارلمان نهاد کمونیسم و آنارشیسم نیست، نهاد سلطه اقتدارگرایان بر توده های کارگر است.
    .
    انقلاب درست کردن دولت دموکراتیک و پارلمان نیست. انقلاب اشغال محل کار، خنثی کردن دولت و از هم پاشیدن آن، الغای مالکیت خصوصی بر وسایل تولید و شورائی کردن مدیریت محل های شغلی و زندکی است. انقلاب الکی نیست، احتیاج به کار تدارکاتی دارد که عمدتا بوجود آوردن سرایط ذهنی (آگاهی) است.
    .
    تدارک برای دموکراتیزه کردن دولت در جامعه ، رفرم و بازی با توده ها بعنوان مهره است نه حرکت توده ها برای در دست گرفتن سرنوشت اقتصادی خود.
    .
    تدارک درست انقلاب، تدارک برای الغای مردسالری، بردگی مزدی، امپریالیسم و استبداد سلسله مراتبی کار گروهی است. تدارک انقلاب از طریق دموکراتیزه کردن دولت در تضاد با هدف انقلاب قرار دارد.
    .
    نباید وارد سیاست بازی های اقتدارگرایان بورژوا شد. درست است که پارلمان و حزب بازی های آنها را تحریم کرد. با سیاست، اصل بردگی را پنهان کرده و سرها را مشغول موضوعات بی ربط به منافع توده های تحت سلطه میکنند.
    .
    ضد-اقتدار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

HTML tags allowed in your comment: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>