Comments

پرو، کودتای جناح راست علیه «دهاتی کمونیست» نویسنده Aníbal Garzón برگردان حوا بختياری  — 1 دیدگاه

  1. اگر مارکسیست لنینیست و چریک (ماریگولا) هست، دیگر چرا شکایت دارد؟ لنینیسم یعنی قبضه کردن دولت و درست کردن دولت تک حزبی. حال حریف میداند و دیگر نمیخواهد به سرنوشت بورژوازی روس دچار شود. اگر سوسیال دموکرات شده است تکرار احمقانه تاریخ. از تاریخ درس نگرفته و هم دم بورژوازی شده. بورژوازی هم چیزی جز توطعه و سرکوب بلد نیست.
    از دستگاه سرکوب و غارت و آدم کشی نمیتوان استفاده کرد. بردگی مزدی باید الغا شود و دستگاهها دولتی باید منحل شوند و تشکلات کارگری کلکتیو در محل کار و زندکی بوجود بیاید. پرورش کمونیسم با روحیه و دیدگاه دولتگرایانه و پارلمانتاریسم کمونیستی نیست. دولت و پارلمان باید نفی شوند.دولت با خارج کردن آدمها از مناسبات تولیدی جامعه و اعاده قدرت کنترل به آنها، جرثومه فساد است. بورژواها بدون دولت، سرپناهی برای استثمارکردن ندارند و برای همین با تمام قوا یا آنرا پس میگیرند و یا در آن رخنه میکنند تا از آن خود کنند. مارکسیستهای دولت ساز هم با درست کردن دولت فقط خود را فاسد میکنند.
    در ایران ما مصدق را داشتیم و بنی صدر را. علیه هر دو کودتا کردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

HTML tags allowed in your comment: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>