Comments

نه به جنگ،  نه به تجاوز نظامی، نه به جمهوری اسلامی- کانون کنشگران دموکرات و سوسیالیست هانوفر — 1 دیدگاه

  1. مخالفت با اعدام و شکنجه درست اما شعار سرنگونی سر دادن همسویی با امپریالیستهای متجاوز است. اگر همین الان رژیم سرنگوم شود، ارتش های منتظر در مرز ها وارد می شوند و نظم سیاسی وابسته امپریالیستی بوجود می آورند و اسمش را هم میگذارند برقراری دموکراسی، مثل عراق، لیبی، افغانستان و سوریه. بجای شعار سرنگونی سر دادن باید روابط ارتجاعی موجود در جامعه نقد و از طریق تشکل سازی نفی شود. دلیل ایکه این نوع اپوزیسیون دوست دارد شعار سرنگونی بدهد اما روابط ارتجاعی جامعه را نقد و نفی نکند این است که خود این اپوزیسیون نمیخواهد روابط ارتجاعی موجود در جامعه از بین برود. وقتی میگویند دموکراسی منظورشان این است که کارگر و‌ سرمایه دار سکولار و رفیق باشند ، درخواستی غیر واقع بینانه. سرمایه داران کارگران را استثمار میکنند، چطور این دو طبقه میتوانند با هم رقیق باشند؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش جفنگ استفاده می‌کند. درباره چگونگی پردازش داده‌های دیدگاه خود بیشتر بدانید.

HTML tags allowed in your comment: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>