Comments

معنای دخالت آلمان در دادگاه لاهه و اثرات آن بر ایران،<br>مهران زنگنه — 5 دیدگاه

  1. “باید پرسید ایا وجود اسرائیل در میان ارتجاع اسلامی و مذهبی میتواند در دراز مدت نقشی مثبت برای انقلابات منطقه از جمله ایران داشته باشد یا خیر.”
    پاسخ من:
    هم دولت اسرائیل و حامیانش و هم دولتها و جریانات اسلامی منطقه تماما ضد انقلابی هستند و هیچ کمکی به انقلاب نمیکنند. البته باید دید انقلاب یعنی چه؟ بنظر من انقلاب یعنی از بین بردن سلطه انسان بر انسان، که هست مردسالاری، بردگی مزدی، امپریالیسم و غیره. من نمیتوانم تصور کنیم که چطور نزاع بین ارتجاعیون میتواند به نفع انقلاب باشد!
    آنارشیست

  2. در لینک زیر 2 تن از مارکسیستهای ایرانی اشاره میکنند که اسرائل و المان محصول امپریالیستم گلوبال قرن 21 هستند و نماینده نئولیرالیسم در خاورمیانه و اروپا که خواسته های امریکا را در همسایگی کشورهای عربی-اسلامی دنبال میکنند. باید پرسید ایا وجود اسرائیل در میان ارتجاع اسلامی و مذهبی میتواند در دراز مدت نقشی مثبت برای انقلابات منطقه از جمله ایران داشته باشد یا خیر.

    https://www.youtube.com/watch?v=2K-o6zXdwTg

  3. بسیار عالی .. دست نویسنده درد نکند…
    فراموش نکنیمکه در جنگ جهانی دوم دایملر بنز (مرسدس بنز) و فولکس واگن دو شرکت ماشین سازی بودند که در سال 1937 توسط جبهه کارگر آلمان تحت حزب نازی به خاطر کمک در پیروزی فاشیسم هیتلری در جنگ تأسیس شدندو فلکس واگن پس از جنگ جهانی دوم توسط یک افسر ارتش بریتانیا به نام یوان هرست، به یک شرکت امپریالیستی غولپیکر جهانی تبدیل شد.
    هدف از ساختن فلکس واگن که رادیاتور نداشت این بود که بتواند در صحرا که آب موجود نیست براند و تجهرزات نظامی و ارتش فاشیست هیتلر را جابجا کند!
    بیشتر ماشین های افسران و نظامیان اس اس فاشیست های هیتلری و کامیونهای نفربرهای نظامی در جنگ جهانی دوم مرسدس بنز بودند!
    تاریخچه این دو شرکت خودروسازی چیزی مگر خماست از فاشیسم و شرت در نسل کشی یهودیان نیست!

    • تصحیح:
      تاریخچه این دو شرکت خودروسازی چیزی مگر حمایت از فاشیسم و شرکت در نسل کشی یهودیان نیست!

  4. مقاله بخوبی نشان میدهد که کمپ دولتهای غربی در ریاکارانه ترین ژستهای دموکراتیکشان در تاریخ اخیر، امپریالیست بودند و حاضر بوده اند از سلاح نژاد پرستی استفاده کنند. بعلاوه، مقاله بدستی ذکر میکند که اسرائیل پایگاه نظامی آن کمپ است. نکته مثبت دیگر مقاله این است که جنگ فعلی بین “محور مقاومت” و امپریالیستهای غربی را مثبت ارزیابی نمیکند. البته، برخلاف روزا لوگزامبورگ، من از کلمه “بربریت” استفاده نمیکنم چون تفاوت بین بربریت و مدنیت فرمالیته است و مارکسیستها در این فرمالیته (بر اساس صورتبندی های اقتصادی اجتماعی تاریخی شان) گیرند. نکته منفی دیگر مقاله، نگرانی نویسنده در ارتباط با نابودی منابع انسانی و غیر انسانی “کشور” است. به اعتقاد من، باید به این مسئله بصورت ناسیونالیستی نپرداخت، بلکه بصورت عام و انتراسیونالیستی پرداخت. باید سیاستهای تخریبی دو طرف را بصورت جنایت علیه بشریت برای حفظ هزمونی بر طبقات تحت سلطه استثمارشونده، یعنی زنان و کارگران، فهمید و بیان کرد و علیه آن سازماندهی کرد. چنین روندی تقریبا شروع شده است، که بسیار مثبت است. آنارشیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

HTML tags allowed in your comment: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>