Comments

فریاد اعتراض روزنامه نگاری متعهد در هآرتس — 4 دیدگاه

  1. حالا چرا دولتها که همگی پاسدار حاکمین مرد سالار و اربابان سرمایه دار هستند نگران عملیات اسرائیل شده اند؟
    دلیلش این است که زمانی که موفقیت دولت اسرائیل معنی داشت، گذشته. یک گروه، اتحادیه اروپا و آمریکا اول فرصت دادند تا هر طوری شده ارتش اسرائیل حماس را نابود کند، وقتی نتوانست و دیدند بیشتر غیر نظامی کشت، حالا دارند اشک تمساح میریزند. بقیه دولتها نگران بی نظمی در اداره امور زنان و بردگان مزدی هستند. اگر اعمال اسرائیل مد شود، همه سرمایه داران دنیا وارد فاز دفاعی شده و مزیتهای ارباب بودن کم می شود. ارتجاع فقط وقتی هوادار هرج و مرج است که در آن منافع داشته باشد.
    آنارشیست

  2. حاکمین آمریکا و اسرائیل و غربی های نوکر آنها دارند قضیه تجاوز خودشان به زنان و کارگران فلسطینی را به مسئله گروگانگیری تبدیل میکنند. اشغال کردن خاک و یا حاکمیت و تقصیر را به گردن قربانی انداختن، کار همیشگی ارتجاع است. زمینهای سرخپوستان متعلق به سفید پوستان اروپایی بود و سرخپوستان وحشی و بی تمدن بودند!!! لیاقت سیاه پوستان بردگی بود!!! این مسئله فلسطین هم ادامه همانهاست، بردگی مزدی سفیدها هم، یعنی سرمایه داری هم، ادامه همانهاست. فقط قبلی ها برده های کارگر سفید پوست را خوب خر و به خود مفتخر میکند. حاکمین جمهوری اسلامی هم حاکمیت شاه را اشغال کردند و شاه را بیرون انداختند شدند اربابان جدید. بعد دمار از روزگار زنان و کارگران در آورده اند میگویند تقصیر بی ایمان بودن شماست و باید اربابی روحانیون و اسلامیون را بپذیرید.
    چین و روسیه و کوبا و بقیه چطور؟ همین گند.
    آنارشیست

  3. کامنتی نوشتم که شد طولانی و یک مقاله، آنرا خلاصه کنم.
    .
    ۱ – نوکران اسرائیلی آمریکا معتقدند که تنها راه چاره آنها، یعنی پایان دادن به جنگ داخل ۷۵ ساله شان ، گرفتن کامل غزه و کرانه باختری است. امروز بهترین شرایط برای آنهاست.
    ۲ – مخالفین اسرائیل همگی لو رفته هستند (یعنی به بدی خود آنها هستند) و شانس موفقیت اسرائیل و آمریکا در غزه و کرانه باختری زیاد است.
    ۳ – بهترین گزینه فلسطینی های فعلی (تاکید کنم فعلی) بعلت حاکمیت ارتجاعی اشان، فرار است تا برده اربابان سرمایه دار اسرائیلی نباشند و اقلا برده ارباب غیر اسرائیلی بشوند.
    ۴ – حاکمین کشورهای منطقه جز ایران و سوریه و بخشا لبنان نوکر آمریکا هستند. آمریکا دنبال حاکمیت مطلق در خاورمیانه است و راه چاره ای ندارد چون در روند افول بسر می برد. ،راه چاره حاکمین انگل ایران و سوریه و حزب الله لبنان قبول نوکری یکی از قطب هاست چون توان فرهنگی مقابله ندارند.
    ۵ – آلترناتیو ارتجاعی بکنار، تنها آلترناتیو انقلابی در منطقه، آلترناتیو کمونیستی-آنارشیستی است. مارکسیسم فاسد شده و به ایدئولوژی سرمایه داری دولتی تبدیل گردیده.بخشهایی از دیدگاه مارکس و انگلس درست و قابل استفاده است ولی کلا ایدئولوژی مارکسیسم را باید انداخت دور.
    ۶ – بدون انقلاب آنارشیستی کمونیستی علیه انگلهای حاکم داخلی و خارجی ، گرفتن حمایت از تودهای زن و کارگر دنیا از جمله اروپا و آمریکا ممکن نیست و بدون کمک توده های جهان، انقلاب ها موفق نخواهند بود. زنان و توده های اروپایی و چینی و روسی و غیره، آزاد نیستند، اما در شرایط شورشی شدن هم نیستند. جهان ارتجاع، جهان سیر کردن شکم برده خودی و غارت غیر خودی است.
    ۷ – ارتجاع حاکم داخلی و خارجی بدون فاسد کردن اذهان نمیتواند حاکمیت عینی (عملی) داشته باشد.
    ۸ – شرط اول انقلاب کمونیستی-آنارشیستی، رویکرد مطلقا انتقادی به فرهنگ حاکم بر جامعه است. نمیتوان هم مسجد رفت، هم کلیسا رفت،هم دعا کرد، هم مجذوب هالیوود بود، هم تو سر زنان زد، هم با همکار محل کار رقابت کرد، هم ذهنیت مصرفی داشت، هم غرق فوتبال شد، هم در انتخابات ریاکاران سرمایه دار شرکت کرد و انتظار بهبود زندگی و آزادی هم داشت. هیچ راهی جز انقلاب علیه ارتجاع وجود ندارد. ارتجاع خرافات و رویکرد غیر علمی و بدون دیالوگ به زندگی، مردسالاری، بردگی مزدی، امپریالیسم و سیستم سلسله مراتبی کار اجتماعی ست.
    ۹ – خدمتکار زن و کارگر بودن برای ارتجاع داخلی و خارجی، یعنی زندگی بیمار داشتن. اربابان انگل جامعه هستند و محتاج منبعی هستند که از آن تغذیه کنند. این منبع ذهن و جسم باخته زنان و کارگران است. چاره ای جز کندن این انگلها از ذهن و جسم خود نیست و این تنها با اندیشه کمونیستی-آنارشیستی ممکن است.
    .
    * حرفی دارید، مخالفت و یا موافقت، بنویسید.
    * بدون دیالوگ انقلاب ممکن نیست.
    .
    آنارشیست

  4. “تهاجم اسرائیل به رفح، حمله ای است به بزرگترین اردوگاه آوارگان در جهان. ارتش اسرائیل مرتکب جنایت های جنگی شدیدی می شود که سابقه نداشته و خود نیز تاکنون انجام نداده است. ”
    بخندیم یا گریه کنیم؟
    آنارشیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

HTML tags allowed in your comment: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>