Comments

《ما کمونیستیم》<br>شمی صلواتی — 4 دیدگاه

  1. باز هم در مورد وطن کذائی،
    در هیچ دوره ای از تکامل سرمایه داری در اروپا و آمریکا و سایر نقاط، این تکامل جدا و مستقل و بدون گرایش امپریالیستی نبوده است. تمام رشد سرمایه داری با وطن پرستی امپریالیستی توام بوده که هست چپاول و سلطه برای انباشت در جیب و کاهش هزینه زندگی کارگران خودی (که هست افزایش مزد) به حد بالاتر از بقا. حال جناب وطن پرست چه میخواهد؟ وطن بدون سرمایه داری؟ یا وطن با سرمایه داری؟ وطن بدون سرمایه داری وطن نیست چون به مرزی احتیاج نیست. وطن با سرمایه داری یا باید در رقابت بازنده باشد، مثل شاهان ایران و رژیم جمهوری اسلامی و یا برنده. پس، وطن پرستی سرمایه داری باید حتما امپریالیستی (جنایتکارانه) و موفق باشد تا برای اهالی کارگر مفید واقع شود. تازه، بعد از موفقیت، چیزی که عاید اکثر کارگران می شود، درامدی است که یک کم بالای حد بقاست و فقط برای شورش نکردن است. تحقیر و خرد شدن زیر سلسله مراتب و نا امنی شغلی و وجود جنایتکار و دزد و کلاه بردار و پلیس بیمار و جنگ و غیره بکنار. درآمد یک کارگر میانگین اروپائی یا آمریکائی را مقاسیه کنید با سهام داران شرکتهای چند ملیتی و بانکها. این میشود پیشرفت!!!!!
    نه خدا، نه سرمایه دار
    نه وطن پرست، نه مارکسیست

  2. آه و ناله وطن پرست ، اینکه ایران اشغال شده و وطن بر باد رفته و امپریالیستها فلان میکنند و بهمان و یا فلان هستند و بهمان، در حقیقت خودش قربانی وطن پرستی هست چون استعمارگران همشون برای میهن خودشان استعمار میکنند. برای اینکه میهن پرست ایرانی استعمارگر نباشد، باید ضد سرمایه داری باشد چون اگر سرمایه دار باشد، در رقایتهای بین المللی تمایل دارد که آنقدر سرمایه انباشت کند که رقیب او را از میان بدر نکند و چنین چیزی بدون انحصار و استعمار و سیاستهای امپریالیستی ممکن نیست. اما اگر وطن پرست هوادار آزادی کارگر باشد، یعنی ضد سرمایه داری، مجبور است وطن پرست نباشد چون طبقه کارگر یک کشور بدون وحدت با کارگران کشورهای دیگر نمیتواند خودش را آزاد کند. وقتی هم که سرمایه داری نباشد، دلیلی برای مرز و کشور وجود نخواهد داشت. پس می بینیم که میهن پرستی یا امپریالیستی و استثمارگری است و یا از عقب افتادگی و جهل.

  3. پاسخ به این کامنت:
    “سابق شعری بود با بیت اول : / ما فرزندان ایرانیم…”
    خودت عقب افتاده هستی نه دیگران. وطن پرستی جهالت کور و فاشیستی است، انترناسیونالیسم تفکر پیشرفته و علمی. تو فکر میکنی فارس بودن خیلی مهم است. اصلا مهم نیست. همه اقوام فکر میکنند که قوم خودشان مهم است برای همین همشون مثل تو عقب افتاده هستند. آنهائی که فکر میکنند خیلی مهم هستند در جهالت خود غرق میشوند تا اینکه قلمرویشان تسخیر می شود و در عمل می فهمن هیچ مهم نبودند و باید اوامر دشمن را اطاعت کنند. بهترین نمونه هیتلر. آنقدر در تکبر جنایتکاترانه اش مثل تو غرق بود و آنقدر از فتوحات اولیه اش مغرور که نفهمید چه شد، همه چیزش را از دست داد و هوادارانش شدند نوکر انگلیس و آمریکا
    نه به ضد آنارشیست و نه به ضد کمونیست و نه به شونیسم فارس فاشیست.
    تو همان نیکولا شوون هستی:
    https://fa.wikipedia.org/wiki/%D8%B4%D9%88%D9%88%D9%86%DB%8C%D8%B3%D9%85

  4. سابق شعری بود با بیت اول : / ما فرزندان ایرانیم/
    دلیل عقب افتادگی سیاسی فرهنگی کشورهایی مانند ایران/غیر از جهان سومی و روستایی بودن/وجود ارتجاع دینی/ و دیکتاتوری شاه و شیخ، که تمام نیروهای چپ و لیبرال و دمکرات و روشنفکر و سیاسی را طی صد سال اخیر از بین بردند. 2.دلیل روی کار آمدن آخوندها، وجود فاشیسم پهلوی و داغان کردن کل روشنفکران و علاقمندان به سیاست بود.
    3.البته ما از نظر جهانی مانند چند کشور دیگر قربانی جنگ سرد هم بودیم چون رقابت امریکا و شوروی در میذان نبرد ایران هم بود.

    4.جمله مهم مانیفست کمونیست ایرانی باید این باشد که : هر کس در بحث آزادی و لیبرالیسم با واژه هایی مانند : تجزیه ایران – جنگ داخلی در ایران- ضدیت با تمامیت ارضی ایران- ایجاد تنفر قومی میان فارس-ایرانی و سایر اتنیک ها- بخواهد شرط برای همکاری و اتحاد بگذارد، باید بایکوت شود چون یک تجزیه طلب بشمار می آید!
    5.تجزیه طلب کسی است که در بحث همکاری ، مدام با تهدید ایجاد جنگ داخلی -و تهدید جدایی از ایران ، و ادعای وجود فاشیسم فارس در ایران، – بخواهد سایرین را مجبور به اهداف سپاراتیستی خود کند.!

    نه به آنارشیسم ویکیپدیایی !

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

HTML tags allowed in your comment: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>