Comments

مهرنوش شفیعی: نکاتی در رابطه با منشور‌ مطالبات حداقلی تشکل‌های مستقل صنفی و‌ مدنی ایران — 2 دیدگاه

  1. درباره کامنت،
    گمانم متوجه نیستید که نیروهای دموکرات همان نیروهای سرمایه داری جهانی هستند. چپ یعنی کمونیست. دموکرات یعنی سرمایه دار سکولار ملی. مهمترین کتاب مارکس تحت نام کاپیتال با جمله “کارگران جهان متحد شوید” شروع می شود، نه کارگران و سرمایه داران دموکرات ملی متحد شوید!!!!! مهمترین تشکیلاتی که مارکس در آن عضو بود ملی نبود بین المللی بود.هیچ وجه اشتراکی بین چپ و دموکرات ملی و سرمایه دار وجود ندارد. سرمایه داران جهانی خودشان وطن دارند و داد و فریاد وطن پرستی می کنند و هر یک در کشورهائی سازماندهی شده اند که ارتشهای مخوف ملی دارند. کمونیسم وافعی همیشه انترناسیونالیسم بوده نه ملی گرا.
    با اعلام جمهوری خواه بودن رضا پهلوی، دیگر سلطنتی در کار نخواهد بود و فاشیسم ملیگرا و جمهوریخواهی دموکراتیک ملی و بلشویسم سرمایه داری دولتی هستتد که خطر برای کارگرانند. البته رژیم اسلامی جای خودش.‌ سرمایه داری جهانی، سوسیالیسم ناسیونالیستی که سرمایه داری دولتی است، حال چه مارکسیستی و چه ناریستی، طاعون بشریت هستند. نمیشه چپ را با ناسیونالیسم دموکراتیک مخلوط کرد و از آن چیزی جز ضد انقلاب درآورد. استثمار شدن و استثمارکردن دو‌چیز کاملا جدا شده و تفکیک شده است و نمی توان مخرج مشترک گرفت. کار چپ (کمونیست) سرنگونی سرمایه دار دموکرات و دیکتاتور و فاشیست در ایران و تمام دنیاست نه اتحاد با یکی علیه دیگری.

  2. سلام خانم شفیعی، به گمانم شما متوجه ابعاد خطری که توسط دولتهای بزرگ سرمایه داری جهانی برای رهبرسازی از جریانات سلطنت و چند مزدور دیگر به راه انداختند نیستید. در جریان اعتراضات مردمی خوشبختانه هیچ نام و نشانه ای از وجود و تاثیر گذاری جریاناتی مثل سلطنت طلب، مجاهد و چند مزدورتازه بدوران رسیده نبود. و این زنگ خطری بود برای سرمایه داری قُلدر جهانی: نکند جریان واقعا دمکراتیک و یا برابری خواه پیروز آینده نبرد جاری باشد. برای مقابله با همین “خطر” با پول و پشتوانه تقریبا انحصار مالکیت خبرگزاری ها به فکر ایجاد اپوزیسیون از مزدوران نامبرده در بالا شدند. چپ و دیگر نیروهای دمکرات ایران از امکانات مالی و رسانه ای آنها برخوردار نیستند، ما که یکدست نیستیم، و قرار هم نیست باشیم، اما باید سر بسیاری نکات مشترک و جمع کردن نیروهایمان قویتر شویم تا توان مقابله با این ترفند اپوزیسیون سازی سرمایه داری قُلدر جهانی و تعیین سرنوشت آینده جنبش را داشته باشیم. بدیهی است جمع شدن برسر نکات مشترک به معنای فراموشی نکات ویژه و مختص خودمان نخواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

HTML tags allowed in your comment: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>