حراست دانشگاه علامه یک دانشجو را در دفتر انجمن آزاداندیش حبس کرد/ «حساب آنلاینشاپهای مروج بدحجابی را مسدود کنید»
به گزارش سایت دیدهبان ایران؛ انجمن آزاداندیش دانشگاه علامه طباطبایی از برخورد حراست با دانشجویان دختر عضو این انجمن دانشجویی خبر داده است.
بنابر گزارش دیده بان ایران؛ کانال اطلا رسانی این انجمن نوشت: امروز ۲۰ فروردین ماه، مسئولان حراست دانشکده علوم اجتماعی، با لگد به دفتر انجمن آزاداندیش، هجوم آورده و در مقابل چشمان دانشجویان با ضرب و شتم، او را از دانشکده بیرون انداختند.
همچنین رئیس حراست اذعان داشت: «قانون چیزی است که ما میگوییم!» و مامور حراست دیگری مدعی شد: «من میتوانم هرکه را میخواهم راه ندهم!»
بنابر ماموران حراست؛ یکی از دانشجویان دختر را که گمان میکردند در حال ضبط فیلم از رفتار غیرقانونی آنها است در دفتر انجمن محبوس کرده و ضمن نقض حریم خصوصی و با توهین او را وادار کردند گالری موبایل خود را به آنها نشان دهد.
پس از درگیری و اعمال خشونت به دانشجویان، ماموران حراست دفتر آزاداندیش را بهم ریخته و محتوای بردهای انجمن در طبقات دانشکده را دور انداختند.پس از این اتفاقات، حراست از ورود یکی دیگر از اعضا انجمن نیز جلوگیری کرده است.
بنابر گزارش دیده بان ایران؛ این انجمن در ادامه بیان کرده است: لازم به ذکر است که هیچ پیامکی مبنی بر ممنوعالورود بودن به این دانشجویان ابلاغ نشده است.
**********
ارگان رسانهای نزدیک به سپاه خواستار “مسدود کردن حساب آنلاینشاپهای مروج بدحجابی” شد
به گزارش سایت دیدهبان ایران؛ ارگان رسانهای نزدیک به سپاه در کمپینی خواستار «مسدود کردن حساب آنلاینشاپهای مروج بدحجابی» شد.
بنابر گزارش دیده بان ایران؛ خبرگزاری فارس در توضیح این کمپین آورده است: در ایام نزدیک به تابستان شاهدیم که فروشگاه های فروش لباس جامعه بانوان به خصوص آنلاینشاپها در حال تغییر معنای نام لباسهای بیرون هستند. بعد از ترویج مانتوهای جلوباز حالا شاهد تبلیغ و فروش پیراهنهای کوتاه و جلوباز به عنوان مانتو توسط آنلاین شاپها و فروشگاهها هستیم که بیشک این مراکز یکی از مهمترین عوامل ترویج پوشش غیرعفیفانه هستند. از مجلس و قوه قضائیه محترم تقاضا داریم با پلمب فروشگاههای حضوری و مسدود کردن حساب صاحبان آنلاینشاپها و احضار آنها به دادگاه جهت توجیه جرم، هر چه زودتر به وضعیت ناهنجار تولیدات
**********
معاون امور استانهای ستاد همکاریهای حوزه علمیه و آموزش و پرورش:
جبهه حجاب در انقلاب اسلامی شبیه تنگه غزوه کوه احد است/ برخی نهادهای مسئول حجاب تنگه را رها کرده و جمهوری اسلامی محاصره شده است/ زنان و دختران درخواست دارند تا آنها را محاصره شیاطین جنی و انسی نجات دهیم
به گزارش سایت دیده بان ایران؛ حجتالاسلام والمسلمین حسین درودی، معاون امور استانهای ستاد همکاریهای حوزه علمیه و آموزش و پرورش در یادداشتی پیرامون رابطه عفاف و حجاب در قالب پاسخ به چند پرسش به تبیین «اهمیت استراتژی حجاب در جمهوری اسلامی ایران» پرداخت، که مشروح آن در ذیل آمده است؛
امروز سوال این است که چگونه میتوان از افول تا سقوط هشت قرن حکومت مقتدرانه مسلمانان بر سرزمین آندلس و تبعات نفوذ فرهنگی بر آن سرزمین درس عبرت گرفت؟
جبهه عفاف و حجاب در انقلاب اسلامی چقدر شبیه تنگه غزوه کوه احد میماند که از میان ۳۲ نهاد حافظ موضع عفاف و حجاب فقط دو نهاد برای حفاظت از این پایگاه، پایدار و پای کار ماندهاند و مابقی در پی جمعآوری وظائف بخشی و جزیرهای خود تنگه را رها کرده و دشمنان را به طمع محاصره جمهوری اسلامی از این موضع و موقعیت حریص کردهاند.
بنابر گزارش دیده بان ایران؛ حجتالاسلام والمسلمین حسین درودی، معاون امور استانهای ستاد همکاریهای حوزه علمیه و آموزش و پرورش در یادداشتی در ارگان اطلاع رسانی رسمی حوزه های علمیه نوشت: هر لحظه شایعهای از حقوق زنان و دختران و مانند آن با قالب های متنوع در کارگاه صنعت بدلکاری فضای مجازی رسانههای استکباری توسط دشمنان داخلی و خارجی منتشر میشود که اسباب درد و رنج خانوادهایی را در پی دارد. مهم در این تشابه عبارت است از اینکه در جنگ تحمیلی و نیز جبهه جنگ فرهنگی بعد از آن، قلت رزمندگان نه اینکه سبب شکسشان نشد بلکه در بسیاری موارد پیروزیهای معجزه گونهای را توانستند در تاریخ جهان به ثبت برسانند؛ همچنانکه در اعلام موقعیت حال حاضر جبهه فرهنگی کشور عدد و رقم حامیان از حقوق مقام مادری و پدری و نیز قانون غنی خانواده و فرزند آوری، در دین اسلام ناب مع الاسف با قلت در میدان مواجه هستیم.
از همین رو بر کسی پوشیده نیست که سازه مدیریت فرهنگی موجود کشور، سبب شده دشمنان از ما تلفات گرفته و تکانه سازی فرهنگی را ایجاد کنند؛ برای مثال اکنون بسیاری دختران و زنان سرپرست خانواده شاغل و عامل در سایتهای تبلیغ لوازم زیبایی، لوازم خانگی، لوازم ساختمانی، لوازم دبیرخانهای و دفترداری و کارهای اداری و لوازم رستورانداری و لوازم فلیمسازی و لوازم خبرسازی و خبررسانی و …؛ بسیاری از آنها در انتظارند که از شبیخون و محاصره فرهنگی دشمنان قسم خورده که بدون درخواست اولیه در گرداب هزاران تحقیر و تحمیل آنها گرفتار آمدهاند نجات یابند و به پناهگاه مطمئنی ارجاع داه شوند که از شر شیطان جنی و انسی آرام و قراری داشته و هزینههای استمرار آنرا با جان و دل پرداخت کنند.
آیا این نهادهای الزام شده از سوی کارگروههای شورای انقلاب فرهنگی به زیرساختهای عملیاتی و ساز و کارهای مدیریتی تراز نظام اسلامی آراسته و آماده شده اند؟ یا به سبب تکلیف مالایطاق؛ خود را در پس پردههایی مخفی و محصور کردهاند؟
چگونه می توان از افول تا سقوط هشت قرن حکومت مقتدرانه مسلمانان بر سرزمین آندلس درس عبرت گرفت؟ چرا که فتح آندلس توسط مسلمانان مصمم در دایره عقاید اسلامی، برای مسیحیان آن زمان بسیار گران تمام شد و بر همین اساس فکر شکست دادن مسلمانان لحظهای از ذهن زمامداران و سران مسیحی خارج نشد.
در نهایت تاخت و تاز مکرر مسیحیان جهت بازپسگیری مجدد اندلس با شکست های پی در پی به ناکامی کشیده میشد؛ تا آنکه شکست راهبردهای متعدد و مختلف مسیحیان علیه مسلمین آنها را به ناامیدی کشانید و لکن آنها با مشاوره برخی افراد خائن و مسلماننما و نیز با عقاید استحاله شده، بر آن شدند تا به سمت گشودن جبهه فرهنگی سوق داده شوند و اقدام به استحاله عقاید جوانان کرده و نیز ترویج انواع فساد و فحشا و بی بندو باری جنسی را برپا کنند و زمینههای بازپسگیری ناشدنی این سرزمین را از دست مسلمانان فراهم آورند؛ تا آنجا که گسترش اباحیگری در میان مردم و دور شدن تدریجی و تخدیری آنان از آموزههای بیبدیل اسلامی بدآنجا رسید که میخانه جای مسجد و میادین فحشا و فاحشه روری به جای محافل معنوی و معرفتی نشست که آثار تلخ آن عبارت بود از کاهش قدرت نظامی مسلمانان و هم چنین عدم اتحاد طوایف مسلمان در سرزمین اندلس؛ که این ها از ارکان سقوط این سرزمین اسلامی با ۸ قرن قامت رفیع تا به حال به شمار میآید که باید زنگ خطری برای اهل عبرت باشد.
نفوذ فرهنگی از پنجره عفاف و حجاب
با پایش و بررسی علل بازپسگیری آندلس از دست مسلمانان به یقین میتوان یکی از مهمترین عوامل را «نفوذ فرهنگی» معرفی کرد؛ یعنی از آنجا که سه عامل فرهنگ حاکم و ارزشهای والای دینی و هم چنین نظام مبتنی بر امامت و امت البته با پشتوانه مردمی در حمایت از حکومت دینی همواره سه مانع بلند مرتبه برای عدم دستیابی به موفقیت دشمنان علیه مسلمانان در طول تاریخ بوده است.
نفوذ فرهنگی روشی تجربه شده برای براندازی اینگونه نظامهای مستحکم با پشتوانههای اعتقادی و مردمی شناخته شده و میشود؛ شیوهای که کارآیی خود را اولین بار حول جبهه فرهنگی در ماجرای آندلس نشان داد. اتفاق بر قضا با تطبیق گزارههایی که در ماجرای بازپسگیری آندلس از دست مسلمانان با حیله عفاف و حجاب صورت گرفت، با آنچه اکنون در قالب این پروژه جهت استحاله فرهنگی انقلاب اسلامی صورت میگیرد، به وضوح میتوان به کارکردهای مشترک نفوذ دشمنان نظام اسلامی در میان جوانان به ویژه در فضای رسانه پی برد.
رهبر معظم انقلاب در توصیف ماجرا اندلس فرمودند: «آنها به فاسد کردن جوانان پرداختند و در این راستا انگیزههای مختلف مسیحی، مذهبی یا سیاسی داشتند. یکی از کارها این بود که تاکستانهایی را وقف کردند تا شراب آنها را بهطور مجّانی در اختیار جوانان قرار دهند. جوانان را به سمت زنان و دختران خود سوق دادند تا آنها را به شهوات آلوده کنند. گذشت زمان راههای اصلی برای فاسد یا آباد کردن یک ملت را عوض نمیکند. امروز هم آنها همین کار را میکنند.»
از این فرمایش رهبر معظم انقلاب(مدظلهلعالی) باید بیدارباش به جبهه اهل یقین داد که چون قرنها از سقوط تمدن اسلامی در اندلس میگذرد؛ این دلیل نمیشود که در انقلاب عزیز ما خدای ناخواسته به آن سبک و سیاق توطئه ای توسط همان عوامل ظلماتزده در کمین نباشد.
علاج واقعه قبل از وقوع باید کرد
با توجه به اینکه تاریخ کشور ما از دیرباز با دو دیدگاه درباره حجاب و عفاف مواجه بوده است و در حال حاضر هم به تناسب روز و قدرت جهانی انقلاب اسلامی استمرار یافته و مییابد، مهم در این موضوع آن است که برای مستمعین و مخاطبین مدارس کشور که بیش از نیمی از دانشآموزان دختر را تشکیل میدهد و چه افتخاراتی هم در جهان و رقابت های با ملل مختلف به ارمغان آورده اند، چارهای از سوی کارشناسان فن نباید طراحی شده و تحت لوای کتب درسی و بهروزشده برافراشته شود و بصورت علمی و هنری پیگیری شود؟
فرشته انصاف که از سلامت خرد سلیم همیشه سخن میسراید، به همه دلسوزان نظام تعلیم و تربیت بیدارباش میدهد که نسل حاضر با این تعارضات پیرامون عفاف و حجاب در رسانهها باید کدامین جاده را برای نجات خود در پیش بگیرند؟ آیا دم خروس را باورمند باشند یا اینکه قسم مقدس را؟ از یک طرف حماسه چهله انقلاب اسلامی و ارزشهای درخشان آن نزد دوست و دشمن از خیمه عفاف و حجاب پیامرسانی و پیغامهای امیدبخش میدهد و از پنجرهای یا پستوهایی شعار و شکایت از برای عفاف و حجاب قانونی گوش هر آزادهای را میآزارد، آیا نباید علاج واقعه قبل از وقوع کرد؟ آیا نباید بعد از ۴۳ سال آزمون و خطا در برخی ارزشهای هیبتشکن دشمنان ظاهر صولت و باطن ذلت؛ مانند عفاف و حجاب چرایی شناختی منصفانه و چگونگی شناسی عاقلانه از منابع وحی و تجربههای متراکم دانشمندان عرصه تربیتی نقشه راهی را ترسیم نمود و از پراکندهگویی و سلیقهبافی و حمایتهای در تاریکی سوال و کتابی تدبیر کرد و به ندای «یاللمسئولین» گلهای انقلاب اسلامی در حال تحصیل مدارس کشور لبیک مومنانه گفت و آنان را از چالههای آتش طلاق و اتلاف استعدادها یا برخی مهاجرتها نجات بخشید و طرحی نو در انداخت، یا منفعلانه باید سخنان شاگردان قدکوتوله نظام سکولار را شاهد باشیم که دین پاسخگو نیست و باید الگوی آزادی را از جهان غرب وارد کرد و دریچههای نجات را به آن سمت و سو را بر روی جوانان و جامعه گشود؛ که با این بهانه به استحاله انقلاب اسلامی و افتتاح مراکز فحشا و در نهایت محدود کردن مراکز غیرت و عفاف و در پایان خط؛ خواب غیر قابل تعبیر دشمنان یعنی تضییع زحمات و برکات شهیدان و عالمان شهیر انقلابی را شاهد و ناظر باشیم.
**********
دادستان بیرجند: جریمه افراد بی حجاب در مرتبه اول بالای یک میلیون تومان جریمه و درصورت تکرار افزایش جریمه و محرومیت است/ خودروی افراد بیحجاب از یک تا ۲۰ روز توقیف میشود
به گزارش سایت دیده بان ایران؛ حجت الاسلام نسائی زهان دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان جنوبی از برخورد با افراد بی حجاب در جامعه خبر داد و نوشت: افراد مجرم در زمینه عفاف و حجاب، وقتی به حاکم معرفی و احضار میشوند بر اساس ماده ۶۳۸ قانون مجازات اسلامی، بالای یک میلیون تومان جریمه و درصورت تکرار با افزایش جریمه و محرومیت امکانات در جامعه روبرو خواهند شد.
بنابر گزارش دیده بان ایران به نقل از صداوسیما، دادستان بیرجند گفت: بانوان کارمند ادارات هم چنانچه در تایم خارج از وقت اداری و در خارج از محیط کار اقدام به کشف حجاب کنند و شناسایی شوند، مشخصاتشان به دستگاه مربوطه ارسال و در کمیته انضباطی در رابطه با این افراد در پایان سال تصمیم گیری میشود.
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان وی با بیان اینکه ما در سیستم قضایی به دنبال پرونده سازی نیستیم گفت: تا به امروز هیچ پروندهای در رابطه با کشف حجاب در محاکم ما به ثبت نرسیده است.
حجت الاسلام نسائی زهان با بیان اینکه سایر مردم تنها با تذکر لسانی در معابر و مکانهای عمومی میتوانند به افرادی که کشف حجاب کرده اند تذکر دهند گفت: البته این افراد باید طبق قانون و با آموزش این کار را انجام دهند.
وی افزود: اگر در یک ساختمان افرادی وجود دارند که کشف حجاب میکنند و این امر را تبلیغ میکنند باید به پلیس گزارش داده شود.
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان با بیان اینکه، کشف حجاب طبق ماده ۶۳۸ قانون تعزیرات و مجازات بازدارنده، جرم است گفت: رسیدگی به جرم کشف حجاب، طبق ماده ۱۹ قانون اساسی، در صلاحیت مستقیم محاکم است.
حجت الاسلام نسائی زهان وی با بیان اینکه مجازات کشف حجاب مشخص است و مستقیم به محاکم ارجاع داده میشود افزود: انتظار میرود در این زمینه خود مردم اقدام کنند و با امر به معروف و نهی از منکر این موضوع را مدیریت کنند.
وی با بیان اینکه ما تکلیف داریم نسبت به جرم کشف حجاب در چارچوب قانون و مقررات اقدام کنیم گفت: وزارت کشور بخشنامهای در این زمینه صادر کرده که وظایف همه در این بخشنامه مشخص شده است.
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان با اشاره به وظایف همه ارگانهای دولتی، شهرداری ها، دانشگاهها و … در زمینه کشف حجاب گفت: اگر افرادی در هر یک از ارگانهای دولتی و خصوصی اقدام به کشف حجاب کند رئیس آن اداره مسئول است و اگر در پارکها این اقدام صورت بگیرد شهرداری و در دانشگاهها هم مسئول آن دانشگاه است و نیروی انتظامی هم اماکن و معابر را بررسی و رصد میکند.
حجت الاسلام نسائی زهان با بیان اینکه افرادی که توسط این گروهها برایشان مستندسازی شود، پرونده شان به محاکم ارسال میشود، افزود: محاکم این افراد را احضار میکنند و در چارچوب قانون با آنها برخورد خواهد شد.
**********
مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران: روبرت مرداک چهرهی پنهانی شعار “زن، زندگی، آزادی” است
به گزارش سایت دیده بان ایران؛ حجت الاسلام محمدجواد قائمی، مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران، در یادداشتی با عنوان “خانواده، زن، حجاب و عفاف؛ سه ضلع تمدنسازی نوین” کشف حجاب ها را توطئه دشمنان و آغاز گر آن را روبرت مرداک و شبکه فارسی وان دانسته است.
بنابر گزارش دیده بان ایران؛ حجت الاسلام محمدجواد قائمی، در یادداشت خود در ارگان رسانه ای نزدیک به حوزه علمیه قم(رسا) نوشته است: با کوچک شدن مرزهای جغرافیایی ایران، متأثر از حاکمیت حاکمان سست عنصری که نگاه به بیرون مرزها داشتهاند و درعینحال توسعه مرزهای استعمار دولتهای استثمارگر و نزدیکی آن به مرزهای ایران بزرگ، سبب شد که در آستانه قرن 19، ایران بزرگ که نقش تاریخی در تحولآفرینی تمدنی داشت به یک کشور تابع و تأمینکننده منافع دولتهای استعمارگر بهخصوص غرب تبدیل شود. همچنین تحولات قرن ۱۹ سبب شد تا افرادی همچون جان نوران، هانا آرنت و اسکاچپول، پی به تأثیرگذاری فرهنگ و نهاد دین در تحولات ایران ببرند و آن را وجه قوت نهضت مردمی ایران در دهه ۴۰ و ۵۰ ایران بدانند و تئوریهای اسلام شیعی، اسلام ایرانی و معنویتگرایی سیاسی را بهعنوان مؤلفههای پیشران انقلاب اسلامی ایران با محوریت فرهنگ شهادت و انتظار مورد بازخوانی خویش قرار دهند.
بنابر گزارش دیده بان ایران؛ این استاد حوزه علمیه در ادامه نوشت اما نکته مهمی که در این مسیر برای آنان مبهم و محل سوال بودهاست، روزنه و مدخل ورود این فرهنگ تأثیرگذار در هویت جامعه ایرانی بود، به اینکه آیا هنر و یا سیستم آموزشی کلاسیک و تولید طبقه متوسط این قابلیت و نقش را عهدهدار بوده اند یا نهادی دیگر؟ با ورق خوردن برگهای زرین انقلاب و شکلگیری بسیج عمومی برای شکست دشمن مهاجم و بهدنبال آن توسعه و مشارکتهای مدنی، از عاملی مهم و تأثیرگذار در جریانات ایران اسلامی رونمایی شد و آن نقش خانواده و زنان عفیفه در تربیت مردان پولادین برای رقم زدن سرنوشتی نو برای کهن دیار ایران اسلامی بوده است و این کشف و رونمایی مقارن گشت با ایدههای ضد خانواده و زن عفیفه ازسوی دشمنان این سرزمین، بهخصوص سران صهیون تا جاییکه گفته شد تنها راه ضربه زدن به انقلاب ایران تغییر تفکر عفیفانه زنان ایرانی است.
بنابر گزارش دیده بان ایران؛ مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران خاطر نشان ساخت: چنانچه رابرت مرداک با این ایده که “برای نابودی ایران باید در خصوص کلمهی مقدسی به نام خانواده هزینه کرد و من قصد دارم موضوع مادر را در دستور کار خود قرار دهم در ایران مادر خانواده همهچیز را مدیریت میکند و اگر مادر را از مسیر حقیقی خود دور کنیم، تمام این جامعه نابود خواهد شد” وارد کارزار تقابل با انقلاب از طریق غولهای رسانهای و ازجمله فارسی وان با زیر سوال بردن نقشهای مهم مادری شد و این شروعی شد برای تغییر معنای مؤلفه حجاب و عفاف از یک مؤلفه تمدنی و تأثیر گذار به یک مؤلفه ضد تمدن و عامل عقب داشت زنان در بستر اینستا و توییتر و فیسبوک و … و این چهرهی پنهانی و غیرملموس برای عوام در آستانه ورود ایران به چله دوم خود با شعار “زن، زندگی، آزادی” چهره واقعی خود را برای توسعه فرهنگ برهنگی برای همگان نمایان ساخت و این انتخاب از سوی دشمن از آن حیث مهم و تأثیرگذار بودهاست که حجاب و عفاف دارای بالاترین قدرت حساسیت آفرینی در قشر مذهبی و زمینهساز دوقطبیسازی جامعه اسلامی است.
این استاد حوزه علمیه مازندران در ادامه یادداشت خود مدعی شد: لذا اکنون که در جنگ ترکیبی و شناختی، نوک پیکان حملات دشمنان قسم خورده این سرزمین به بهانههای مختلف سیاسی اقتصادی، به سمت فرهنگ حجاب و عفاف به معنای عام آن قرار گرفته است، باید ضمن حفظ و تقویت هوشیاری کامل نسبت و پرهیز از هرگونه دوقطبی سازی جامعه از طریق رفتارهای هیجانی دشمنشادکن همانند ماجرای سطل ماست که سبب تیز شدن شاخک های برخی اصلاحطلبان فرصتطلب برای ضربه زدن به مؤلفههای انقلاب و جریانهای انقلابی شده با توجه به مسئله تاب آوری اجتماعی در حوزه تحولات زیستی در سطح جامعه، باید همگان پا به میدان جنگ شناختی گذاشته و با تبیین کامل نقشههای دشمن در فاز جدید دشمنی خود به نقش تمدنی “خانواده، زن و عفت” در قالب اقدامات سلبی ازسوی ضابطین قضایی و ایجابی از سوی بانیان فرهنگی وارد شد که ملموسترین اثر این نقشه دشمنان را میتوان در نتیجهی این راهبرد در جامعهی غرب و سست شدن بنیان خانواده در جامعه ایران متأثر از ترویج مدل گرایی، بیعفتی و برهنگی، زیست شبانه و مجردی و بالطبع تزلزل بیشاز پیش جایگاه زنان، مورد شناسایی و معرفی قرار داد.
Comments
حراست دانشگاه علامه یک دانشجو را در دفتر انجمن آزاداندیش حبس کرد/ «حساب آنلاینشاپهای مروج بدحجابی را مسدود کنید» — بدون دیدگاه
HTML tags allowed in your comment: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>