Comments

چگونگی روند اتحاد ها در جناح راست و جمهوریخواهان / امین بیات — 3 دیدگاه

  1. چرا ابن روزها بحث انقلاب یا براندازی؟ در میان نیروهای راستگرا و ناسیونالیست داغ شده ؟ گروه دیگری روی نام ایران یا نام پرسین و پارس به مشاجره می پردازد. وقتی نیروهای اپوزیسیون، مهم بودن مبارزه طبقاتی را ناچیز بگیرد، بحث های حیدری/نعمتی خودنمایی میکنند.
    آنارکو-فمنیست

    https://www.youtube.com/watch?v=MDsDZ8p8nrk

  2. جناب آقای بیات،
    ممکن است بگوئید که فعلا لازم نیست که انقلاب سوسیالیستی بشود و سرمایه داری الغا شود. فعلا مسئله سرنگونی رژیم مهم است. اگر پاسخ شما این خواهد بود، متاسفانه این پاسخ درست نیست. به وجه مارکسیستی اش که انقلاب دموکراتیک است، کاری ندارم و این دیدگاه کاملا ورشکسته است و گوشه ای از آنرا ذکر کردم. اما با عقل سلیم هم میتوان گفت که چرا انقلابی غیر از انقلاب ضد سرمایه داری (سوسیالیستی = کمونیستی = ضد اقتدارگرائی در وجه بردگی مزدی) به عقل جور در نمی آید. توضیح:
    فرض کنیم که رژیم سرنگون شد. چون جامعه فعلی سرمایه داری است، در فردای سرنگونی، کارگران کماکان برده مرذی هستند و سرمایه داران ارباب سرمایه دار. درست است که اینطور باشد؟ البته که نه، چون شما ضد سرمایه داری هستید و میخواید سرمایه داری نباشد، طرفدار کارگران هستید نه سرمایه داران. پس، بلافاصله بعد از سرنگونی، شما مجبورید در پی انقلاب سوسیالیستی باشید و شعار انقلاب سوسیالیستی بدهید چون اگر دنبال این کار نباشید، با سواده ها و حزبیون و دموکراتهای جمهویخواه دنبال کلاه برداری سیاسی هستند و هیچ یک قانون الغای بردگی مزدی (سرمایه داری) وضع نمیکند و همشون برای جیب شان قانون ضد کارگری وضع میکنند و کار غلطی هم نمی کنند، برای پولدار شدن باید سرمایه دار بود و برای سرمایه داری بودن باید قانون درست کرد تا ارتش وپلیس دولت از آن حمایت نظامی (سرکوب کارگران) کند، مثل همین الان در فرانسه.
    جناب آقای بیات،
    حال که بعد از سرنگونی نباید سر کارگران کلاه برود، بهتر است از همین حالا تکلیف را با سرمایه داری روشن کرد وهدف انقلاب را سوسیالیستی اعلام کرد. بنظر من باید بین سرنگونی سوسیالیستی، کمونیستی، آنارشیستی-کمونیستی از یک طرف و سرنگونی سرمایه دارانه از طرف دیگر، فرق قائل باشید چون وضع موجود سرمایه داری است و تغییر وضع موجود فقط میتواند ضد سرمایه داری باشد. در پاسخ خود به سئوال کامنت قبلی من این بحث های من را در نظر داشته باشید.
    مشتاق خواندن کامنت شما و یا مقاله بعدی شما در پاسخ به سئوالت و مسائل مطرح شده در این دو کامنتم هستم.
    آنارشیست-کمونیست

  3. جناب آقای بیات،
    1 . اگر شما از سرمایه داری خیلی ناراضی هستید و یا ضد سرمایه داری هستید، که ذکر کرده اید هستید، چرا نگران بی حزب بودن سلطنت طلبان و یا فقدان وجود وحدت در جمهوری خواهان و غیره هستید. شما باید در حقیقت خیلی خوشحال هم باشید که جمهوری خواهان و سلطنت طلبان که همه هوادار بردگی مزدی هستند با هم اختلاف داشته باشند. شما، چون ضد سرمایه داری هستید، باید نگران افتراق موجود درون کمونیستها یعنی مخالفان اصلی سرمایه داری وطنی و جهانی باشید. ممکن است در اینجا و یا در مقاله بعدی توضیح بدهید؟ قبل از توضیحات شما، اضافه کنم که نظریه انقلاب دموکراتیک مارکسیستی علیه مناسبات فئودالی و یا مناسبات ماقبل سرمایه داری فرموله شده بود و در مورد جامعه ایران صادق نیست، چون منشا سود در ایران در حقیقت استثمار نیروی کار از طریق کار مزدی است نه کار رعیتها و یا برده ها و غیره. تکلیف کارگران ایران،لااقل در تئوری، مشخص است، آزادی آنها یعنی آزادی از سرمایه داری (بردگی مزدی)، پس انقلاب ایران قاعتدا سوسیالیستی است.
    2. مشخص است که شما ضد سرمایه داری و ضد سرمایه داری جهانی هستید. بسیار عالی. اما چرا در طول مقاله از کلمه “مردم” استفاده میکنید؟ بهتر است بجای کلمه “مردم” از کارگر استفاده کنید چون بر اساس تجزیه تحلیل درست مارکس از سرمایه داری، این کارگران هستند که استثمار می شوند و رژیم های سرمایه داری از جمله رژیم جمهری اسلامی در خدمت استثمار کارگران عمل میکند .
    3 – در مقالات شما نمی بینیم که شما بیان کنید که خواستار چه نظمی بعد از سقوط رژیم هستید. به ما آنارشیستها میگویند هرج و مرج طلب اما ما از همه بیشتر و بهتر به تشکل و نظم اعتقاد داریم که نظم کلکتیو در محل کار و در محل زندگی است. مارکسیستها میگویند نظم شورائی، که از ما یاد گرفتند و ما در حقیقت بیشتر از آنها شورا و کلکتیو در تاریخ درست کردهایم. وقتی آنارشیستها دیدگاه اداره کلکتیو در جنبش کارگری و دهقانی داشتند، مارکس کودک هم نبود. بهرحال نظر شما چیست. سرمایه داری با سرنگونی رژیم باید الغا شوند یا نه؟
    ممنون.
    آنارشیست-کمونیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

HTML tags allowed in your comment: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>