Comments

نقش طبقه کارگر در انقلاب بهمن‌ماه ۱۳۵۷ و امروز ایران،<br> هادی میتروی — 3 دیدگاه

  1. این راست راستگو (لینک در پائین) نمیداند که باید دروغ بگوید برای همین میگوید شورشیان زن زندگی آزادی یک شاهی برای زنان و کارگران قتل عام شده در غزه ارزش قائل نیستند و هوادار پر و پا قرص آمریکا و اسرائیل و غرب هستند و چپ ایران هوادار رژیم است:
    .
    چرا احزاب چپ ایران، ۴۵ سال است درهر تند پیچ سیاسی به جمهوری اسلامی کولی می دهند؟ بهزاد مهرآبادی
    https://www.azadi-b.com/?p=42187
    .
    پاسخ به این نوع آدم راستگو این است:
    لیاقت امثال آقای مهرآبادی همان رژیم جمهوری اسلامی و دیکتاتوری شرقی است. جمهوری اسلامی و دیکتاتوری شرقی و حتی غربی را برای انواع ایشون ساخته اند. حالا ببینیم کدام یک پیروز هستند، ایشون و ارباب غربی اش و یا رژیم و دیکتاتوری های غربی. تا میتوانید تو سر و کله هم بزند، بهتر ما.
    آنارشیست

  2. جواب به خزعبلات راست ایران مطالب غیر واقعی این مقاله نیست. جواب به آنها این است که آنها هوادار سرمایه داری و در نتیجه استثمارگری هستند. از گفتن این نباید ترسید. راست ایران دروغ نمیگفت که کارگران دنبال خمینی بودند و دولت جمهوری اسلامی مردسالاری در ایران را تقویت کرد در حالیکه روند مردسالاری در دوزان شاه در حال عقب نشینی بود. دروغهای راست ایران از همان ماهیت استثمارگرانه (ضد کارگری) آنهاست، یعنی هواداری از بردگی مزدی و محدود کردن جنگ با مردسالاری به روابط کالائی و به بازی گرفتن و فریب دادن زنان.
    آنارشیست

  3. ما آن موقع در ایران بودیم و کارگر هم بودیم و می دیدیم اینهائی که شما میگوئید اصلا با واقعیات جور در نمی آید. در آن زمان کارگران دنبال خمینی بودند و شاه را که نوکر آمریکا بود سرنگون کردند. اگر طبقه کارگر ایران منافعش را می فهمید دنبال اسلام و خمینی راه نمی افتاد و در انتخابات شرکت نمی کرد و به رئیس جمهور و نماینده مجلس رای نمیداد و گول شورای انقلاب و دولت و حزب الهی را نمی خورد. کارگران چپ هم همگی لنینیست و استالینیست و مائوئیست و برخی تروتسکیست و هزر کدام با خط و خطوط متفاوت متناقض و در تضاد و دشمنی با هم بودند. تاریخا می دانیم که رهبران عقیدتی شان (لنین و استالین و غیره) مرتکب اعمال ارتجاعی و ضد بشری شدند و دولتهایشان ضد کارگر شد. علم هم خوب چیزی است، علم که کتابها نیست، علم به واقعیات کار دارد.
    آنارشیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

HTML tags allowed in your comment: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>