Comments

جامعه‌ را به سمتی کشاندند که «مردم ایران، مرگ را نفس می‌کشند»! / امیرجواهری لنگرودی — 1 دیدگاه

  1. وضع زندگی زنان و کارگران (بردگان مزدی) ایران نسبت به زمان شاه بسیار بدتر شده است. این بدتر شدن بد فرهنگی است. فرهنگ مجموعه اقتصاد و سیاست و هنر و علم و غیره است. دلیل این بدتر شدن این است که زنان و کارگران ایران هرگز آگاهی کامل و کافی و موثری از وضعیت خود نداشته و کماکان برده جسمی و فکری حاکمین مردسالار و سرمایه دار و امپریالیست غربی و شرقی باقی مانده اند. وقتی توده ها برده هستند، بجان هم انداخته می شوند و کثافات و مریضی های اجتماعی شیوع و گسترش پیدا میکند. دلیل اینکه عده ای شورشی های 57 را سرزنش میکنند این است که خودشان برده ذهنی و جسمی مانده اند و به دلیل شورشی شدنها را نمی فهمند.
    .
    چپ ایران چپ مارکسیستی بلشویکی ی بود که به ارتجاع تبدیل شده بود و رهبران این چپ خودشان هم نمیدانستند که دنباله روی مشتی ریاکار هستند. دموکرات و سوسیال دموکرات ایرانی کماکان نوکر امپریالیستهای غربی هستند. اسلامیون از اول ارتجاعی و ریاکار بوده اند و فقط تعداد کمی از روحانیون وجدان درست و حسابی داشته و گرچه خرافی هستند اما از دست زدن به جنایت علیه توده ها خودداری میکنند. هواداران شاه و سلطنت همگی خود فروخته به امپریالیستهای غربی هستند. این جماعت آخر، باید تا بحال علیه بردگی خود می شده اما بنظر من میداند برده است و همین بردگی را دوست دارد. انقلاب 57 هیچوت انقلاب نبود، مثل انقلاب فرانسه و روسیه و غیره صرفا شورش یک ارتجاع علیه ارتجاعی دیگر بود وگرنه تا کنون بشر از سلطه طلبی و عینیاتش یعنی مردسالاری و سرمایه داری و امپریالیسم و غیره، خلاص شده بود. انقلاب امری دائم است، تا وقتیکه سلطه انسان بر انسان وجود دارد، ادامه پیدا میکند. شورشها و سرنگونی ها انقلاب نیستند. خیلی ها سلطه را نمی پذیرند و این عامل انقلاب است. اگر مبارزه علیه سلطه گر به مبارزه علیه سلطه گری تبدیل شود، مبارزه شکل انقلاب بخود میگیرد. انقلاب یعنی از بین بردن سلسه انسان بر انسان. تعریف مارکسیستها از انقلاب بسیار فرصت طلبانه و بی مصرف است و خارج از مدار انسان است و یا انسان را بصورت حیوان پیش فرض کرده. “انقلابهای” مارکسیستها هم مثل انقلاب بورژواها همیشه در حقیقت ارتجاع بوده نه انقلاب، یعنی برای کسب سلطه بوده نه برای رهائی از آن. وقتی یک جریان سیاسی از دولت سازی دفاع میکند، میتوان گفت که سلطه طلب است. وقتی حاکم شد، همه چیز رو می شود.
    .
    یا توده های زن و کارگر ایران و جهان علیه سلطه گری می شوند و خود را برای بدست گرفتن کل جامعه بشر اماده میکنند و یا اینده اجتماعی بشر قابل پیش بینی نخواهد بود چون ارتجاع برای بقا رنگ عوض میکند و دست به هر غلطی میزند.
    .
    آنارشیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

HTML tags allowed in your comment: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>