Comments

قوانین بین المللی تیول قوی ترها ،<br>Perry Anderson برگردان شروين احمدی — 3 دیدگاه

  1. جوامعی مثل روسیه و چین و کوبا و کره شمالی و چندتای دیگر، همگی جوامعی هستند که در آنها نیروی کار استثمار می شود و عده قلیلی بر کل جامعه سلطه دارند. ضدیت دولتهای ارتجاعی مثل آمریکا و غرب با آن دولتها، آن دولتها را انقلابی و مظلوم نمیکند. داوطلبانه و ناآگاهانه به مبلغ آن ارتجاعیون تبدیل نشوید.
    در مبارزه طبقاتی با ارتجاع باید بالانس را رعایت کرد وگرنه انقلاب میشود ضد انقلاب.
    مثال:
    در زمان شاه، مارکسیستها فکر میکردند که لنین و استالین و ترتسکی انقلابی هستند. انا بررسی بی طرفانه نشان میدهد که سرکوبگر و ارتحاعی بودند. آنها فکر میکردند بخشی از روحانیون انقلابی هستند. فکر میکردند که فقط شاه و آمریکا و اسراییل و دولتهای غرب اروپا ارتجاعی هستند. در ضدیت با ارتجاع بالانس وجود نداشت. نتیجه این شد که بخش بزرگی از اپوزیسیون مارکسیستی که سازمان چریکهای فدایی خلق بود، عملا تبدیل به سرکوبگر و حامی ارتجاع در ایران شوند. بعضی از آنها الان سانسورچی های سایت اخبار روز هستند. بعضی هایشان هم با توسری خوردن از ایران رفتند و شدند سوسیال دموکرات که نوکری برای غربی هاست.
    با درس گرفتن از این باید بفهمیم که عمیقا باید علیه ارتجاع بود و از سیاست بازی و عبارت پردازی و ظاهر بینی دوری کرد.
    مبارزه انقلابی مهمانی نیست، یک جنگ به تمام معناست. رابطه طبقاتی رابطه سیاسی نیست، رابطه ای مربوط به نحوه زندگی است، رابطه بین زندگی اربابان و زندگی بردگان.
    در این کامنتها من به هیچ ارتجاعی رحم نخواهم کرد.
    سایت روشنگری اسم مترجمین را در لیست نویسندکان نمیگذارد اما موضوع مقالات و ترجمه ها در ذهن من هست.
    از این به بعد به تمام نقدهای یکطرفه از غرب انتقاد خواهد شد. ارتجاع شرقی نمیتواند از فیلتر من رد شود.
    آنارشیست

  2. چیزی که لازم است اتحاد و شورش انقلابی زنان و کارگران ایران و جهان علیه سرمایه دارهای خصوصی و دولتی است، چه در روسیه و غرب و چه در چین و بقیه کشورها. همه سرمایه دارها و دولتها فاسد هستند اما سعی میکنند با یکسری خدمات خودشان را خوب و حتی انقلابی نشان بدهند تا سیستم سلطه انسان بر انسان زیر ضرب انقلاب قرار نگیرد.
    آنارشیست

  3. این مقاله نشان میدهد که چرا حاکمین کشورهای غربی اصولا و تاریخا رذل هستند. مقاله سه جماعت را از لحاظ نظری در اپوزیسیون ایران تضعیف و حتی میتوان گفت نابود میکند. یکی اپوزیسیون سوسیال دموکرات (دموکراسی خواهی مارکسیستی) ، دیگری اپوزیسیون لیبرال جمهوری خواه لائیک و سومی اپوزیسیون سلطنت طلب و بقیه نوکران غربی آنهاست. مقاله، علیه بلشویسم ایرانی نیست چون چیزی در این مقاله وجود ندارد که بلشویکها ندانند. مقاله ابزار خوبی برای ضد غربی های مرتجع است. ضعف مقاله در پوشش ندادن به دو مطلب مهم است.
    .
    مقاله دو واقغیت را بیان نمیکند. وجه اقتصادی این رذالت، استثمارگری است نه صرفا استعمار. استعمار نوعی از استثمارگری ست. واقعیت این است که این قانون سازی ها در خدمت حفظ سلطه و حفظ سلطه در خدمت استثمارکردن زنان و کارگران بوده است. امروزه استثمار کردن از طریق روابط سرمایه داری صورت میگیرد. بدون نابودی سرمایه داری، چیزی تغییر نمیکند، چون وجهی از هستی ارتحاع حاکم بر انسان است. این بود اولی. دومی را باید در ارتباط با دلیل وجودی قانون، در این مقاله، قوانین بین المللی، فهمید. چرا حاکمین سلطه طلب اصرار دارند تا حاکمیت خود را بصورت قانونی بیان کنند؟ دلیلش این است که سلطه داشتن و استثمارکردن شورشی بوجود می آورد، چه در سطح ملی و چه در سطح بین المللی. تدوین قانون بخشی از کار مدیریت بحرانهایی است که نتیجه حفظ اقتدار است. باید کار استثمارگری و حفظ سلطه لازمه آن مثل ماشین باشد تا حواس استثمارگر به ادامه کارش پرت نشود و مرتجعین دائم مشغول تضاد با هم و سایر تضادهای ذاتی وجود اجتماعی شان نباشند. یک اتوموبیل را تصور کنید. راننده و سرنشینان نباید نگران کارکرد موتور و سلامت بقیه اجزای ماشین باشند. قوانین علمی در مهندسی اتوموبیل بکار برده شده و بدون دانش راننده و سرنشین مشغول خدمت است. قانون و قوانین بین المللی چنین نقشی را دارند. وجود آنها برای ثبات سلطه و استثمارگری مورد هدف آن ضروری ست.
    .
    ییشتر میتوان نوشت، اما بهتر است بقیه در دیالوگ باشد وگرنه میشود مقاله. حاکمیت طبقاتی توسط طبقات (طبقه مرد، طبقه سرمایه دار و طبقه استعمارگر و نژادپرست و غیره) باید بصورت یک ماشین باشد تا کار کند و ماشین هم قانون سازی میخواهد.
    .
    آنارشیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

HTML tags allowed in your comment: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>