Comments

جنبش دمکراسی خواهی برای کی و چگونه؟<br>محمد حسین یحیایی — 6 دیدگاه

  1. اگر مردسالاری، بردگی مزدی، امپریالیسم و استبداد سلسله مراتبی را برداریم، نه دموکراسی وجود خواهد داشت و نه وطن ؛ آنچه که باقی می ماند دنیائی است از زن و مرد آزاد از استثمار و تحقیر و سلطه. در این دنیای جدید زندگی اجتماعی از طریق کلکتیو ها مدیریت میشود. در این دنیا دیگر ارباب و رئیس و نظامی و جنگ و بمب و اسلحه و قلدری مرد ها وجود نخواهد داشت. وقتی به انقلاب فکر میکنید باید اینطوری فکر کنید نه اینکه یک رئیس جمهور و پارلمان تصور کنید. واقعیت دولت جمهوری دموکراتیک پر است از تحصیل کرده های حقوق دان و دنبال پول درآوردن و در انتها نوکر و کلفت سرمایه داران ثروتمند. اگر دولتهای دموکراتیک امپریالیستی غربی را ایده ال خود کنید، ممکن است علیه جمهوری اسلامی باشید اما نه علیه ارتجاع که هست: مردسالاری، بردگی مزدی، امپریالیسم و استبداد سلسله مراتبی.

  2. در ارتباط با پرویز ثابتی و سایر آدمهای سیاسی و یا در ارتباط با سیاست،
    مهم نیست که دست اند کار چه کارهائی بودند و هستند، مهم این است که الان در مورد نظام سرمایه داری (بردگی مزدی) چه فکر میکند. اگر فکر میکنند که نظام سرمایه داری مترقی و یا خوب است، ارتجاعی هستند.
    آنارشیست-کمونیست

  3. پاسخ به دزد نام “ضد-اقتدار” در این کامنت ش:
    “رمانتیسم کارگر گرایی را آنارشیست ها از مارکسیست ها …”
    اول دست از دزدی بردار تا بعد ببینیم که مفزت درست کار میکند که بحث نظری را بفهمی یا نه.
    زنده باد کمونیسم-آنارشیستی
    ضد-اقتدار

  4. رمانتیسم کارگر گرایی را آنارشیست ها از مارکسیست ها گرفتند. البته در زمان مارکسیست ها در اروپا طبقه متوسط و زنان بشکل ملیونی بخشی از جامعه نشده بودند.
    شناخت آنارشیسم از ساختار جامعه ایران دچار غرب زدگی نئوکلنیالیسم استعمار نو است چون قراموش میکند حدالق یک سوم ساکنین ایران روستائیان هستند و یک سوم زنان شاغل و روشنفکران و تحصیل کردهها و کارمندان جزء و روحانیون میباشند.
    بنابراین کارگر گرایی و بت ساختن از طیقه کارکر خیانت به انقلاب و به 70 درصد مردم دیگر ساکن فلات ایران میباشند.
    در جفرافیای اتنیکی قومی ایران که طبق ادعای تجزیه طلبان و آنارشیست ها، کارخانه ای نیست که طبقه کارگری باشد.
    بنابراین رمانتیسم شعاری اتوپیستی آنارشیست ها ،فقط علیه سایر نیروهای ملی و مبارز و کارگری و چپ و ایرانی، و حامی ارتجاع دینی آخوندها و امپریالیسم امریکا- روسیه، چینی است.
    ضد-اقتدار

  5. درباره این مقاله از آقای صالحی نیا:
    https://www.azadi-b.com/?p=31144
    “بیانیه میر حسین موسوی و “پیوستن جناح ریزشی رژیم اسلامی به راست ضد انقلاب خارج کشور”
    در مجموع مقاله خوبی است اما میخوانیم:
    “در ایران و جوامع حاشیه ای سرمایه داری تنها و تنها سهم مردم سرکوب و دیکتاتوری بوده و خواهد بود. اینست که مخالفت با “الترناتیو” راست در سکوی چپ به معنی دخالت مستقیم و میلیونی طبقه کارگر و زحمتکشان در هزاران شورا و حق دخالت واقعی مردم در تغیین سرنوشتشان آلترناتیو طبقه کارگر است.”
    اینکه روشنفکران مارکسیست با بیانیه های دست راستی مخالفت می کنند آنها را نماینده طبقه کارگر نمیکند. طبقه کارگر اگر زبان داشته باشد، خودش موضع گیری ضد سرمایه داری و ضد امپریالیستی میکند، اگر زبان نداشته باشد، ناآگاه است و برنامه های دست راستی های ارباب بردگی مزدی را را می پذیرد. وقتی مارکسیستها خود را نماینده کارگران بدانند یعنی اینکه حکومت کارگری آخر مقاله هم حکومت مارکسیستهائی است که خود را طبقه کارگر میدانند. چنین نمایندگی ی هم به کثافت دولت لنینیستی و استالین لنینیست منجر شد و خواهد شد.
    خیر،
    کسی نماینده کسی نیست. اگر کارگران بخواهند در مقابل راست مذهبی و غیر مذهبی خودی باشند، تشکلات کلکتیو ضد سرمایه داری، ضد مردسالاری، ضد امپریالیستی و ضد استبداد سلسله مراتبی می سازند.
    آنارشیست-کمونیست

  6. ایده مرکز گریزی در مقاله در ارتباط با ساختار مدیرت کلان جامعه، ایده درستی است. اما با بردگی مزدی در تناقض است چون بردگی مزدی موجب انباشت و انحصار می شوند و پشت صحنه و با کمک ثروت خود بلاخره مرکزی را شکل میدهند و یا میخرد که در خدمت سرمایه های بزرگ باشد. ایده مرکزگریزی را با الغای بردگی مزدی در آمیزید، ایده شما درست از آب در می آید.
    آنارشیست-کمونیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

HTML tags allowed in your comment: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>