Comments

بیانیه موسوی و بیانیه عده ای از طیف جمهوریخواهان<br>امین بیات — 6 دیدگاه

  1. حالا شما بفرمائید که به چه نظم اجتماعی ی اعتقاد دارید؟ مقاله شما فقط نفی کرده.

  2. درباره “منشور مطالبات حداقلی تشکل های مستقل صنفی و مدنی ایران”
    https://www.akhbar-rooz.com/193002/1401/11/26/
    #
    منشور خوبی است برای اتحاد علیه ارتجاع داخلی در ایران نه ارتجاع خارجی کمین کرده. و چون ارتجاع خارج بورژوا لیبرال امپریالیست هر مبارزه ای را در خدمت خود در می آورد، درست است که این بیانیه اصلاح شود.
    #
    1 – بحث ضد مردسالای بیانیه خیلی بهتر از شعارهای چند ماه گذشته است اما معلوم نیست که میخواهد خود را به بند قانون و دولت وصل کند یا نه، اگر میخواهد چنین کند، جالب نیست و مثل کشورهای اروپائی است که مردسالاری در آن وجود دارد و کمپانی های سرمایه داری از آن برای پول درآوردن و انباشت سرمایه های چند صد میلیارد دلاری استفاده میکنند، مثل صنعت لوازم آرایش، موسیقی، فیلم و تفنن هائی که زنان موضوع جنسی هستند و غیره.
    2 – منظور از شورا در این منشور صرفا سیاسی است نه اقتصادی در حالیکه کارگران فقط در شکل کلکتیو اداره محل کار خود منافع دارند وگرنه روند بردگی مزدی ادامه پیدا میکند. اگر شورا صرفا سیاسی باشد نه اقتصادی، چه فرقی با پارلمانهای ضد کارگری و مزهک کشورهای غربی دارد؟
    3 – در روابط خارجی بکل استعمارگری دموکراسی امپریالیستی غربی را انکار میکند و حتی پیشنهاد میکند که با آنها در سطح بالا روابط داشت که هست خیانت به کارگران ایران، کارگران جهان، کارگران مستعمرات و نومسعمرات، و ملتهای سرکوب شده و کئدتا شده و قربانی نژاد پرستی.
    4 – این ابده اشتباه را ترویج میدهد که تحت نظام بردگی مزدی و امپریالیسم جهانی، امکان رفاه و آسایش زنان و مردان کارگر در ایران وجود دارد، در حالیکه ثروت موجود در ایران تا وقتیکه در انحصار مالکیت سرمایه دارهاست هرگز در خدمت زن و مرد کارگر بکار برده نمی شود.
    5 – خواست آزادی بیان و غیره با وجود بردگی مزدی تحقق پیدا نمیکند چون انباشت ثروت سرمایه داران به سرمایه انحصاری سیاسی و رسانه ای منجر می شود و آزادی فقط روی کاغذ می ماند. دروغ بورژوا لیبرالها و سوسیال دموکراهای هوادار دولتهای دموکراتیک امپریالیستهای غربی را نباید باور کرد.
    #
    در نتیجه،
    بنظر من منشور در چهارچوب ذهنیت بورژوازی لیبرال (هوادارن بردگی مزدی) نوشته شده و گرایش ش رو به غرب و سیستم سیاسی-جهانی آن است. پس فعلا، بنظر من، فقط راه انقلاب مخملی نوع ضد بلوک شرق سابق را هموار میکند و از لحاظ جهانی در خدمت تضاد غربی های امپریالیست با شرقی های امپریالیست قرار میگیرد.
    #
    کارگرانی که زیر بیانیه را امضاء کرده اند باید از الغای بردگی مزدی کوتاه نیایند. بدینجهت، بهتر است از آن خارج شوند ولی دیالوگ خود را با نویسندگان بیانیه حفظ کنند.
    #
    از آنجائی که شورشی علیه ارتجاع حاکم بپا شده که برخی از جنبه های ارتجاع را نفی میکند، رویکرد فعلی باید این باشد که سطح ذهنیت این شورش از وضع بورژوا لیبرالی ارتجاعی پرو غرب به سطح ضد اقتدارگرائی ضد مردسلاری، ضد بردگی مزدی، ضد امپریالیسم و ضد استبداد سلسله مراتبی در محل کار و مدیرت کلان جامعه، ارتقا پیدا کند.
    #
    مهم نیست که توده ها چه میگویند، مهم این است که حقایق را میگویند یا نه. در این منشور بسیاری از حقایق یا دیده نشده، یا گفته نشده و یا پنهان شده.
    #
    آنارشیست-کمونیست
    26 بهمن 1401

  3. مجددا در ارتباط با مقاله،
    اگر بورژوای دنبال دولت دموکراتیک نیستید، پس بورژوای دیکتاتور هستید، با این حسای، رقیب شما جمهوری اسلامی است و جنگ شما با آن رژیم، جنگ دوتا دیکتاتور و یا فاشیست.
    بعلاوه، موسوی بد، نظر شما در مورد نظم بعد از سرنگونی جمهوری اسلامی چیست؟
    آنارشیست-کمونیست

  4. به دزد اسم ضد-اقتدار در این کامنت:
    “اصطلاح بورژوادمکرات را آنارشیست ها از مارکسیسم ربوده و به امانت گرفته اند و خود فاقد زبان علمی سیاسی اجتماعی هستند و حتی مفاهیم انسانی مانند دمکراسی را مسخره میکنند …”
    جواب چرندیات ارتجاعی ات را خوب دارم و مارکسیستها، نه تو ، که از مکتب فاشیسم و دزدی مال مردم آمدی ای، خوب میدانند رابطه مارکسیسم و آنارشبسم چیست. نو هستی که حرفهای اپوزیسیون را می دزدی، حتی اسم آنها را.
    اول دست از دزدی اسم دیگران بردار تا جواب چرندیات ارتجاعی تو رو بدم.
    صد تا کامنت و سیصد تا مقاله بنویسی باز هم دزدی.
    کامنتم در مورد مقاله بسیار درست است.
    ضد-اقتدار

  5. اصطلاح بورژوادمکرات را آنارشیست ها از مارکسیسم ربوده و به امانت گرفته اند و خود فاقد زبان علمی سیاسی اجتماعی هستند و حتی مفاهیم انسانی مانند دمکراسی را مسخره میکنند.
    در جامعه ایران که کاست حکومتی آخوندی حاکم است باید همیشه افشاگری و مبارزه فرهنگی با پدیده ارتجاع و سوء استفاده از خرافات دین برای زحمتکشان مورد توجه قرار گیرد.
    آنارشیسم شعاری، نا آگاه ،از خود نمی پرسد چگونه میخواهد در وضعیت فاشیسم مذهبی شوراهای کوه و دشت و کارخانه و سربازخانه تاسیس کند در حالیکه بیش از نیمی از نیروی خود را در راه مبارزه با سایر نیروهای اجتماعی مانند مبارزه با ملیون و جمهوری خوهان و چپ ها و نیروهای منفرد بکار میبرد!؟
    و حتی یک زبان آنارشیستی علمی ندارد و از فرهنگ دیگران، حتی از لغات و زبان اسلامی عربی آخوندی، یا از زبام من درآوردی مانند بردگی مزدی استفاده میکند.
    ضد-اقتدار

  6. بورژوا دموکراتهای سرنگونی طلب نباید با خشونت پرهیزی ی که بتواند رژیم سکولار بوجود بیاورد مسئله ای داشته باشند. اگر بورژوا لیبرال دموکراسی خواه هستید چه اشکالی دارد اگر جریانی بتواند میلیونها زن و مرد عاصی را علیه رژیم به خیابانها بیاورد و یا به اعتصاب بکشاند، من ایرادی نمی بینم. بورژواها روشهای مختلفی برای کسب قدرت سیاسی دارند، از جمله جنگ، کودتا و غیره.
    مسئله اما اینها نیست.
    مسئله این است که دموکرسی خواه ها، همگی از دم، میخواهند دولتی درست کنند که دست طبقه سرمایه دار و سرمایه داران جهانی را برای میلیاردر شدن و خرید رسانه و آموزش و پارلمان و رئس جمهور و رای و انتخابات باز میگذارد. این مشکل قضیه است. وگرنه کجا سرمایه دار دروغگو و دزد نمی شناسید، کجا سرمایه داری که قدرت سیاسی پیدا کند دنبال انحصار، مثل اقتصادش، نیست؟
    اگر واقعا دنبال دموکراسی هستید، یعنی دولت سکولار دموکراتیک جند حزبی، میتوانید با اصلاح طلبان سازش کنید و وارد روند سیاست بازی سرنگونی و رقابتها در کنار اتحادها باشید. البته بعد میتوانید بگوئید فلانی دزدی کرده و همکاری با خمینی کرده تا وارد پارلمان و دولت نشود، کلا، بازی های مردم فریبی ی شبیه این.
    آنارشیست-کمونیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

HTML tags allowed in your comment: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>