Comments

نگاهی به دو واقعه سیاسی روز<br> تقی روزبه — 9 دیدگاه

  1. کامنت اول این صفحه، باید بعد از این کامنت باشد: “در این شرایط سخت مبارزه طبقاتی ….” تا درست فهمیده شود.

  2. به ضد – اقتدار طرفدار اقتدار سرمایه داری، استفاده از واژه اپوزیسیون واژه خیالی و غلط است. باید گفت اپوزیسیون سرمایه دار ی و اپوزیسیون کارگری. اپوزیسیون سرمایه دار ی اپوزیسیون ارتجاعی رژیم است، اپوزیسیون کارگر ی اپوزیسیون انقلابی. اپوزیسیون ارتجاعی همه آن شخصیت ها، تشکلات و احزاب هستند که نمیخواهند بفوریت روابط سرمایه داری در ایران را الغا کنند. پس همه آنهایی که در لیست تو هستند، غیر از آن چپهائی که بطور مشخص میگویند رهائی فوری کارگران را میخواهند، ارتجاعی هستند. دموکراسی بازی این جور شامورتی بازی ها فریب دادن کارگران و القای عقاید ضد انقلابی در کارگران است از جمله وطن پرستی.

  3. به ضد-اقتدار طرفدار اقتدار سرمایه داری، کسی که طرفدار آزادی طبقه کارگر است همیشه خائن به وطن سرمایه داران خواهد بود و کسی که وطن پرست است همیشه خائن به منافع کارگران. این دیالکتیک مارکسی قضیه است.

  4. به ضد-اقتدار طرفدار اقتدار، مبارزه طبقاتی بین کارگر و سرمایه دار است نه بین اپوزیسیون و رژیم. وقتی در وطن استثمار سرمایه داری وجود دارد، وطن بدرد نمی خورد، وقتی در وطن استثمار سرمایه داری وجود نداشته باشد، وطنی وجود نخواهد داشت. خود اپوزیسیون پر است از استثمارگران منتظر حکومت سرمایه داری درست کردن.

  5. در این شرایط سخت مبارزه طبقاتی، افراطیون همیشه موجب مزاح و لبخند خلق خدا شده اند. این یک حداقلی است که از انقلابی گری ماوراءالبحری میتوان انتظار داشت. مارکس میگفت : تاریخ بار اول بشکل تراژدی اتفاق می افتد، و بار دوم در لباس کمدی !
    دشمن ایران و ایرانی میخواهد که تفرقه باشد و اپوزیسیون برای نبرد نهایی با هم متحد نشود.وفقط به جنگ زرگری حیدری-نعمتی با عم بپردازد.
    ضد-اقتدار

    http://iranglobal.info/node/187279

  6. آنارکو-فمنیست ضد آنارشیست در کامنتش نوشته: “نه مردستیزی.نه جهالت ” این گفته از جهل فاشیستی ضد زن هواداران ترامپ است. تا حالا هم وطن پرستی اش شبیه جمهوری اسلامیه و هم ضد زن بودنش. یواش یواش بوی گند هواداری از سرمایه داری هم بیرون خواهد زد.

  7. به آنارکو-فمنیست از دنیا بی خبر غیر آنارکو، نوشتی، “وقتی نیروهای ملی و جمهوری و چپ و قومی و مجاهد و فدایی نتوانند یک تشکیلات مشترک برای برنامه ریزی مبارزه بوجود آورند”. مثل اینکه از جامعه چیزی نمیدانی. اگر اینها با هم وحدت کنند، کارگران تف می اندازند به صورت چپی ها چون شده اند همدست سرمایه دارها.

  8. برای نابودی فاشیسم آخوند قرون وسطایی در ایران، باید با دیو و غول هم همکاری نمود. وقتی نیروهای ملی و جمهوری و چپ و قومی و مجاهد و فدایی نتوانند یک تشکیلات مشترک برای برنامه ریزی مبارزه بوجود آورند، سلبرتی ها در کنار رضا پهلوی وارد کار میشوند که منتهی به شکست است.
    نه خدا. نه دولت. نه مردستیزی.نه جهالت !
    آنارکو-فمنیست

    • ضد-اقتدار هوادار اقتدار سرمایه داران، نوشتی: “دشمن ایران و ایرانی میخواهد که تفرقه باشد و اپوزیسیون برای نبرد نهایی با هم متحد نشود.وفقط به جنگ زرگری حیدری-نعمتی با عم بپردازد.” تفرقه در ذات طبقاتی ایران، حاکمیتش و اپوزیسیون رژیم است چون جامعه و اپوزیسیون تقسیم شده به کارگران و سرمایه داران و بر طبق عقیده درست مارکس بین طبقه کارگر و سرمایه دار تضاد ( تفرقه) حاکم است که حل آن با از بین رقتن سرمایه داری ممکن است. به این میگن دیالکتیک رابطه کار و سرمایه. پس از خواب خوش وحدت استثمارگر و استعمارگر با کارگر و زحمتکش بیرون بیا و نقشه برای به تله انداختن کارگران نکش. هم وطن پرستی ات نقشه برای استثمارگری ات هست و هم وحدت طلبی دروغینت. ما همه کارگران کمونیست منافع طبقاتی خود را میدانیم حالا تو با یک قرون سرمایه اومدی بما میخواهی درس وحدت با سرمایه دارانمان را بدی؟! وحدت فقط وقتی ممکن است که بر طبق گفته مارکس طبقه کارگر جهان علیه سرمایه دار متحد شوند نه اینکه نوکر با ارباب ش متحد شود. در اینجا تبلیغ نوکری نکن، کارت خراب است. تا وقتی که استثمار وجود دارد وطن جهنم است و وقتی که استثمارگری وجود نداشته باشد، وطنی وجود نخواهد داشت. ببینم میتونی اینو بفهمی یا اینکه چرندیات سرهم میکنی تا کارگر فریب بدی؟ تو نگران سرمایه هایت هستی ما نگران وضع خودمان و خانواده هایمان. این دیالکتیک قضیه است.
      از مارکس نقل قول الکی نیار. بعد از سرنگونی رژیم همین خزعبلات وطن پرستی را پتک فاشیستی میکنی و میزنی تو سر ما کارگران کمونیست هوادار مارکس. پس باید حساب امثال تو را از همین الان گذاشت کف دستت. بعضی از رفقا معتقدند که من با تو تند روی میکنم اما همون رفقا نقد خمینی قبل از سرنگونی شاه را هم میگفتند تند روی. حالا که که پوستشان کنده شده درس ابله بودنشان را گرفته اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

HTML tags allowed in your comment: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>