Comments

تلاش رژیم٬ در بازسازی قدرتِ غارت و جنایت٬ از درون زندان ها / ناهید قادری — 6 دیدگاه

  1. پاسخ به این کامنت:
    “نظر آنارشیست غیر ایرانی در مورد تمامیت ارضی دقیقا نظر تلویزیون فاشیستی آذری گوناز و نظر تجزیه طلبان کرد و ترک است.
    در دفاع از تمامیت ارضی ایران تمام نیروهای چپ و راست و مذهبی یک نظر هستند و در لحظه ماسب تمام مزدوران و فریبکاران را به سوی ماوراءالنهر و ماوراء البحر شوت خواهند نمود.
    ضد اقتدار واژه ایست عربی اسلامی غیرایرانی و نماد فرهنگ ارتجاع قرون وسطایی مذهبی زن ستیزانه !”
    #
    نظر من و آنارشیستهائی مثل من در مورد تمامیت ارضی خیلی روشن ضد استثمارگری است. وقتی استثمار وجود نداشته باشد، دولت و وطن هم وجود نخواهد داشت. چون ضد استثمار هستیم، وطن پرست نیستیم و چون تو هوادار استثمار هستی، وطن پرست هستی.
    آن چپهائی که وطن پرست هستند با بورژواها سازش کرده اند و در استثمار نیروی کار زن و مرد کارگر ایرانی وحدت دارند و توده ها را مثل تو فریب میدهند. البته مخالف جنگ هستیم، اما وطن پرست نیستیم و خیلی انسانی و درست هم فکر میکنیم. زن و مرد کارگر ایرانی در ایران و در جهان وطن نباید داشته باشد وگرنه علیه منافع خود فکر و عمل میکند. منطق و علم را نمیتوانی تحمل کنی، خودتو شوت کن.
    #
    آنارشیست-کمونیست

  2. نظر آنارشیست غیر ایرانی در مورد تمامیت ارضی دقیقا نظر تلویزیون فاشیستی آذری گوناز و نظر تجزیه طلبان کرد و ترک است.

    در دفاع از تمامیت ارضی ایران تمام نیروهای چپ و راست و مذهبی یک نظر هستند و در لحظه ماسب تمام مزدوران و فریبکاران را به سوی ماوراءالنهر و ماوراء البحر شوت خواهند نمود.
    ضد اقتدار واژه ایست عربی اسلامی غیرایرانی و نماد فرهنگ ارتجاع قرون وسطایی مذهبی زن ستیزانه !
    ایرانبان

  3. حفظ تمامیت ارضی ایده ارتجاعی و ضد بشری است. کشور منطقه ای است که یکسری از اربابان برای خود بساط استثمارگری راه انداخته اند و نمی خواهند استثمارگران دیگر ارباب برده هایشان شوند.
    ضد-اقتدار

  4. درباره این کامنت:
    “جالب است که کمنت کذار در لباس آنارشیست، این بار مانند سابق، آدرس غلط نداد، تا مارکس و لنین و بلشویک و منشویک و ملی گرا و مرکز گرا و تمامیت ارضی و توده و فدایی و فارس و ایرانی را مقصر معرفی کند …”
    .
    مبارزه با مردسالاری نفاق بین مرد و زن نیست، مبارزه علیه نفاقی است که حاکمیت مردها در انسانیت بوجود آورده اند.
    مبارزه زنها با حاکمیت مرد ها مبارزه طبقاتی است چون طبقه یعنی یک عده که در یک چیز منافع دارند.
    ضد-اقتدار

  5. جالب است که کمنت کذار در لباس آنارشیست، این بار مانند سابق، آدرس غلط نداد، تا مارکس و لنین و بلشویک و منشویک و ملی گرا و مرکز گرا و تمامیت ارضی و توده و فدایی و فارس و ایرانی را مقصر معرفی کند !ولی بدلیل زن بودن میکوشد حالا بجای تضاد کار و سرمایه ، در میان ایرانیان ، تضاد مرد و زن را عمده ،تا این دو جنس میلیونی و طبقه اکثریت، با هم متحد نشوند و آخوندها همچون گذشته بر اریکه و عریکه قدرت باقی بمانند.این یعنی نفاق به سبک آنارشیسم اقلیمی.
    ضد-اقتدار

  6. سیاست رژیم این بود که تا میتواند دستگیر کند تا شورش تمام شود یا محدود شود. سیاست رژیم این نبود تا همه را نگه دارد. هم برای دستگیری تبلیغ کرد و هم برای آزاد کردنها تبلیغ میکند. مقاله بدرستی می گوید که رژیم به کسی لطف نمیکند و آزاد کردنها ماهیت رژیم را تغییر نمیدهد. اما ماهیت رژیم فقط در استبدادی بودنش نیست، ماهیت رژیم در مردسالار بودن، سرمایه داری بودن و غیره هم هست.
    مشکل قضیه این است که شعار “آزادی، برابری و دمکراسی” در مقاله، خیلی کلی است و مسائل اکثریت زنان و کارگران ایران را حل نمیکند و راحت میتوان نشان داد که دغدغه تحصیل کرده های طرفدار فرهنگ دولتهای دموکراتیک امپریالیستی غربی است. برای اینکه جامعه یک تکان درست و انقلابی بخورد باید خواسته ها کلی نباشند، باید مشخص باشند. انقلاب که کلاه برداری نیست. در قراردادهای مهم اقتصادی و سیاسی، تفصیلات خیلی مهم است و کسی زیر سندهای کلی و توده گول زنک را امضاء نمیکند و کوشش باید این باشد که زن و مرد کارگر چنین سندی را امضاء نکنند.
    آنارشیست-کمونیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

HTML tags allowed in your comment: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>