Comments

چهره عریان فقر و هذیان گویی های رژیم درمانده<br> محمد حسین یحیایی — 9 دیدگاه

  1. مجاهدین خلق:
    پیام رسای قطعنامه ۱۰۰؛ اعتبار یک مسیر، استراتژی یک قیام
    خبر فوری «حمایت۲۲۵ نمایندهٔ مردم آمریکا از خواست مردم ایران برای یک جمهوری دموکراتیک» که «قطعنامه ۱۰۰ در کنگره آمریکا» معرف پیام و کیفیت آن می‌باشد، یک تحول بسیار مهم در پشتیبانی بین‌المللی از استمرار قیام ۱۴۰۱ است. این پشتیبانی دارای ابعادی گوناگون است که با توجه به شرایط سیاسیِ ویژه‌یی که در آن هستیم، آثار آن را بسا فراتر از قطعنامه‌های پیشین می‌کند.

    آبشخور این قطعنامه، اعتبار تاریخی و سیاسی یک مقاومت طولانی در مقابل دو دیکتاتوری است. این اعتبار با پرداخت بهایی سنگین در مبارزه‌ٔ ۴۴سال گذشته با دیکتاتوری ولایت فقیهی کسب شده است. دقت کنید:
    «قیام کنونی که توسط زنان رهبری شده و در صدها شهر در سراسر ایران ماه‌ها ادامه داشته است، ریشه در بیش از چهار دهه مقاومت سازمان‌یافته علیه دیکتاتوری ایران دارد».
    این اعتبار طی سالیان متمادی از کف خیابانهای ایران، از مقاومت حماسی نسل به نسل مبارزان و مجاهدان در زندانها، از افشاگریها و روشنگریها در مجامع سیاسی و حقوق‌بشری در سطح جهان و با برخوردار بودن از یک تشکیلات سراسر فدا و پرداخت در داخل و خارج ایران کسب شده است.
    «گویند سنگ لعل شود در مقام صبر
    آری، شود ولیک به خون جگر شود» ـ حافظ

  2. دویچه وله
    امانوئل مکرون، رییس جمهوری فرانسه و ریشی سوناک نخست‌وزیر بریتانیا روز جمعه ۱۰ مارس (۱۹ اسفند) در پاریس دیدار و بر تحکیم روابط دوجانبه تاکید کردند.

    در این دیدار درباره جمهوری اسلامی نیز گفت‌وگو شد و دو طرف بر جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح اتمی تاکید کردند.

    سران دو کشور فرانسه و بریتانیا درباره تشدید تنش در برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی ابراز نگرانی کردند، به خصوص بعد از گزارش مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره پیدا شدن ذرات اورانیوم ۸۳/۷ درصد غنی‌شده در یکی از تاسیسات اتمی ایران.

  3. خانم کورنلیا ارنست رئیس گروه رابطه با ایران در پارلمان اروپا (از حزب چپ آلمان): پرنس در تبعید مردم ایران را نمایندگی نمی‌کند! اپوزیسیون ایران یعنی کثرت‌گرایی و دموکراسی. این یک بازی، در ورق بازی دست راستی نیست!

  4. سازمان مجاهدین خلق
    قطعنامهٔ ۱۰۰ کنگرهٔ آمریکا؛ پیا‌م و اهمیت آن
    قطعنامهٔ ۱۰۰ مجلس نمایندگان آمریکا در حمایت از خواست مردم ایران برای یک جمهور دموکراتیک و نیز طرح ۱۰ماده‌ای خانم مریم رجوی رأی اکثریت را نصیب خود کرد. ۲۲۵ نماینده از هر دو حزب جمهوریخواه و دموکرات امضای خود را در پای این قطعنامه گذاشتند.

  5. بی بی سی:
    واکنش‌ها به توافق ایران و عربستان سعودی برای برقراری روابط دو جانبه که با میانجی‌گری چین انجام شده در سطح بین‌المللی همچنان ادامه دارد.
    اتحادیه اروپا و کشورهای مختلف از جمله آمریکا، فرانسه، روسیه، ترکیه، بحرین، مصر، امارات متحده عربی و سوریه به طور رسمی از این توافق استقبال کرده و آن را گامی در جهت بازگشت آرامش به منطقه تحلیل کرده‌اند.
    اتحادیه اروپا می‌گوید که چشم‌انتظار اجرای این توافق است.
    در بیانیه‌ای که اتحادیه اروپا منتشر کرده بدون اشاره به نام چین که میانجی اصلی این توافق بوده، از تلاش‌ها برای رسیدن به این توافق قدردانی شده است.
    بیانیه اتحادیه اروپا می‌گوید: «از آنجایی که هم عربستان سعودی و هم ایران اهمیت کانونی برای امنیت منطقه دارند، ازسرگیری روابط دوجانبه آنها می‌تواند به ثبات منطقه در کلیت آن کمک کند.»

  6. مسیح علی‌نژاد فعال حقوق زنان و روزنامه‌نگار و یکی از هشت نفری که ماه گذشته اعلام کردند برای تشکیل یک ائتلاف و تدوین یک منشور مشترک تلاش خواهند کرد، در یک گفت و گوی ویژه با ژیار گل می‌گوید منشوری که آنها امروز به دنبال آن هستند، عمدتا تداوم کار دیگر مخالفان حکومت در داخل و خارج ایران است:‌ «این منشور فقط اساسا دیدگاه‌های ما در خارج کشور نیست. سالهاست فعالان سیاسی و حقوق‌بشری روی این منشور و بندبند آن و اصولی که مطرح میشه در این منشور بحث کردند…». او که در پرونده خود طراحی کمپین‌های گوناگونی را دارد، در این گفت و گو باز هم بر حقوق زنان تاکید می‌کند و می‌گوید: «در فردای ایران اگر قرار باشد ایدئولوژی یا مردسالاری بازهم زن را سرکوب بکنه، من بازهم میشم مسیح علی‌نژاد حکومت آینده». گفت و گوی اختصاصی ژیار گل با مسیح علی‌نژاد در برنامه به عبارت دیگر.

  7. سایت ایران امروز:
    این منشور به گفته تدوین‌کنندگان آن ابتدا بر فعالیت‌های خارج از کشور تکیه می‌کند که می‌تواند زمینه را برای مشارکت فعالانه‌ی کنشگران داخل کشور فراهم کند. تدوین‌کنندگان این منشور بر این نظرند که انزوایِ جهانیِ جمهوری اسلامی از اولین گام‌های لازم برای ایجاد تغییر در ایران و است و در این چارچوب باید خواسته‌های زیر پیگیری شود:

    ۱. ایجاد فشار بین‌المللی بر جمهوری اسلامی برای لغو حکم اعدام و آزاد کردن بی‌ قید و شرط و فوری تمام زندانیان سیاسی.
    ۲. رایزنی با دولت‌های دموکراتیک برای اخراج سفرای جمهوری اسلامی.
    ۳. رایزنی با دولت‌های دموکراتیک برای اخراج وابستگانِ جمهوری اسلامی در کشورهای متبوع خود.
    ۴. رایزنی با دولت‌های دموکراتیک برای حمایت از این منشور و سازماندهیِ پس از آن.
    ۵. ایجاد راه‌هایی برای یاری‌رسانی به مردم ایران.

    «ایران برای گذر از استبداد جمهوری اسلامی نیازمندِ همبستگی تمامِ ایرانیان آزاده است. شجاعتِ مردمِ ایران و مبارزه‌ی پیگیرِ آنان برای آزادی، چشم‌اندازِ روشنِ فردای ماست. در آفریدن فردای آزاد خود کنار هم بایستیم.»
    «همبستگی برای دموکراسی و آزادی در ایران، یک دولت در سایه نیست. ما رهبر نیستیم بلکه سعی می‌کنیم خواست و اراده‌ی مردم ایران را بازتاب دهیم و آن‌ها را پیگیری کنیم. ما به این وظیفه تا زمانی که وطن ما زیر یوغ ستم و استبداد است ادامه خواهیم داد با این هدف که ساختاری سکولار و دموکراتیک بر ایران حاکم شود.»

    اطلاعات بیشتر:

    Alliance for Democracy and Freedom in Iran
    web: https://adfiran.com
    facebook: https://www.facebook.com/ADFIranOfficial
    instagram: @adfiranofficial
    twitter: https://twitter.com/ADFIranOfficial

  8. بی بی سی:
    شش نفر از مخالفان سرشناس جمهوری اسلامی «منشور همبستگی و سازماندهی» منتشر کردند
    فوری
    شش نفر از چهره‌های سرشناس اپوزیسیون جمهوری اسلامی در خارج از ایران متنی را با عنوان «منشور همبستگی و سازماندهی» منتشر کرده‌اند.
    حامد اسماعیلیون، نازنین بنیادی، رضا پهلوی، شیرین عبادی، مسیح علینژاد و عبدالله مهتدی اولین امضاکنندگان این متن هستند.
    در این متن بر حکمرانی دموکراتیک، حقوق بشر، کرامت انسانی، عدالت، صلح، پایداری محیط‌زیستی و شفافیت اقتصادی تاکید شده است. یکی از موارد مشخص مورد نظر این منشور «انحلال سپاه» است و در چند جای آن بر «یکپارچگی سرزمینی» تاکید شده است.
    این منشور ۱۷ بند دارد.
    در نخستین بند این منشور بر ضرورت «تعیین نوع حکومت از طریق همه‌پرسی و استقرار یک نظام دموکراتیک سکولار (بر مبنای اصل جدایی دین از حکومت)» تاکید شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

HTML tags allowed in your comment: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>