Comments

پیمان دادخواهی یا گل آلودکردن آب؟<br>تقی روزبه — 6 دیدگاه

  1. پاسخ به این کامنت:
    “آنارشیسم یک قرن است که شعار تشکیل شورا و انحلال دولت و تقسیم …”
    کدام آنارشیستی گفته که نیاز به صنعت نیست؟ آنارشیستها هوادار علم و صنعت هستند.
    خواندن و نوشتن که بهت یاد داده انند، برو بخون میفهمی.
    خدا نه، سرمایه دار نه
    وطن پرست نه، مارکسیست نه

  2. دو دهه به این مارکسیستها گفتیم هی نگید سرنگونی، انقلاب مخملی میشه ها، گفتند نه. بعد دموکراسیون آمدند ، گفتیم هی نگید سرنگونی و دموکراسی، انقلاب مخملی میشه ها، گفتند نه. حالا مجبورند علیه انقلاب مخملی دائم مقاله بنویسند. اگر رژیم سرنگون شود، بدست دموکراتهای واقعی (غیر مارکسیستها) که همان انقلاب مخملیون هستند میسر خواهد شد.
    اگر کامنتی نباشد، این آخری است.

  3. حال، کی در این جنگ دموکراسی خواهی پیروز اصلی خواهد بود؟
    اگر رژیم را سرنگون کنند، بخشا زنان ایران چون از دست حجاب خلاص میشوند و آنکه پول (سرمایه) بیشتر دارد، که فکر کنم سرمایه داران جمع شده حول دولت آمریکاست. اروپائی ها نه چون اروپائیان در حقیقت پادوی آمریکائی ها هستند. اروپائی ها استفاده لاشخوری میبرند. مثل عراق. گفتند حمله بد است بعد که کار تمام شد آمریکا پس مانده ها را به آنها داد. یک عده هم که درس خوانده اند به نوائی می رسند و اگر سیاسی باشند در پالرمان یک صندلی دارند ولی هفت تیر امپریالیستها روی شقیقه شان هست تا دست از پا خطا نکنند.

  4. ادامه،
    اسب تروا در حقیقت متعلق به مارکسیستهای بلشویکی است که دموکراسی خواه شده اند نه پسر شاه جمهوری خواه و دموکرات شده. مجاهدین خلق، جبهه ملیون، ملی مذهبی ها، اصلاح طلبان بیرون رژیم، اصلاح طلبان سرنگونی طلب شده، توده ای های همکار سابق رژیم، چریکهای فدائی همکار سابق رژیم که دموکرات شده اند، همه جمهوریخواهان، همه سوسیاتل دموکراتها، دولتهای امپریالیستی غربی، حتی دولت روسیه، چند تا از دولتهای آمریکای لاتین، بسیاری از دولتهای آسیائی و آفریقائی، کلا تمام کشورهائی که قانون اساسی سکولار دارند و از لحاظ قانونی آزادی احزاب را برسمیت می شناسند، دموکرات و دموکراتیک هستند. ریشه شعار “زن، زندگی، آزادی” از مارکسیستهای بلشویک نیست، از اوجلان است، نیمه آنارشیست، نیمه سوسیال دموکرات است. این شعار تودهها در ایران علیه سرمایه داری دیکتاتوری در ایران بنفع سرمایه داری دموکراتیک است. حتی منشور مطالبات حداقلی هم دموکراتیک است و دنبال حقوق سرمایه داری دموکراتیک.
    مقاله هم هوادار سرمایه داری دموکراتیک است و در این رقابت دموکراتیک میخواهد حریفهای قوی خود را شکست بدهد. من چیزی بیشتر از این نمی بینم. اگر هست، توضیح بدهید. چیزی نیست، خانم ها و آقایان، نیست! کسی که از سوسیالیسم و الغای سرمایه داری حرف می زند بیانش میکند؛ نه اینکه حرفهای دموکراتها را بیان کند.
    حال، حرف من آنارشیست کمونیست فرق دارد. من میگویم شکل سیاسی دولت مهم نیست چون دولت مهم نیست. مهم اقتدارگرائی مرسوم در فرهنگ دنیا و جهان است که خود را بصورت مردسالاری و بردگی مزدی و امپریالیسم و استبداد سلسله مراتبی عینی کرده. هدف این است نه دموکراسی. دموکراسی شکلی از مدیریت اقتداگرایان است.

  5. نیاز به خواندن نیست. واقعیت چنان تلخ و تکان دهنده است که تئوری کم اهمیت ،و عمل مهم است. آنارشیسم یک قرن است که شعار تشکیل شورا و انحلال دولت و تقسیم کشور از طریق فدرالیسم را میدهد. انسان شرقی نیازی به گلوبالیسم و صنعت تسخیر کرات و سیارات نیز ندارد. با تقسیم کار مردها نیز خلع سلاح میشوند، و زنها مسئول صلح و محبت و عشق و زاد و ولد ، و نوای لالایی برای گهواره نوباوگان میشوند.

    برقرار باد آنارشیسم ویکی پدیایی !
    نه دولت ! نه کلیسا ! نه مردسالاری !

  6. وقت ندارم مقاله های روشنگری را بخوانم، اما این خواندنی است.
    شورشهای ایران همگی تحت تاثیر دموکراسی خواهی است و رهبری آنها با دموکراسی خواهان ثروتمند داخل و خارج است.این شماهستید که میخواهید در جنبش دموکراسی خواهی نفوذ کنید نه دست راستیهای دموکرات و جمهوری خواه. آمریکا و انگلیس و فرانسه و آلمان همیشه تبلیغ دموکراسی در ایران را میکردند و ثروتمندان سرمایه دار جمهوری خواه همیشه با آنها هم زبان بودند. در دموکراسی، مذاکره و همکاری با رقیب و دیکتاتور منع نشده. سرمایه دار دموکرات هم روشهای خود را برای سرنگونی دارد، مثل نفوذ،‌دیپلوماسی، کودتا، خرید رای ، پیمان و همکاری، تحریم اقتصادی و جنگ و غیره. دموکراسی خواهان نغتی بدشان نمی آمد که رژیم بماند تا پول به جیب بزنند،‌اما رژیم رقته طرف استبدادی های شرقی و فعلا تنها امید دموکرات غربی سرنگونی است. شما نمیتواند با جیب خالی دموکرات تر از غربی ها باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

HTML tags allowed in your comment: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>