Comments

هم پیاز را خورد و هم چوب را !<br> تقی روزبه — 4 دیدگاه

  1. اگر خط وطن را از لحاظ تاریخی دنبال کنیم به محیط زیست پستاندارانی میرسیم که اندازه شان از گربه امروز هم کوچک تر است و در آفریقا بودند. وطن همه وطن پرستان آفریقاست. آقایان، تاریخ تکامل انسان را مطالعه فرمائید، به وطن آفریقا می رسید. تازه اگر ژنتیکی باشد، وطن می شود آبهایی که تک یاخته ای هاادر آن ها پیدایش یافتند، یعنی ۳/۷ میلیارد سال پیش.
    پس وطن واقعی کره زمین است؟ نه واقعا. کره زمین بدون منطومه شمسی ممکن نیست و منظومه شخصی تابع کهکشانی است که در آن قرار دارد. پس وطن اصلی کجاست؟ وطن اصلی تمام جهان است. حال بگیم جهان پرست هستیم. کی نیست؟ وطن پرست قرار بود خودش را از دیگری متمایز کند. جهان پرست میخواهد خودش را از چه چیزی متمایز کند؟
    پس می بینیم که وطن چه واژه بی معنی و مضحکی ست.
    آنارشیست-کمونیست

  2. آنارکو-سندیکالیست ضد آنارشیسم نوشته:
    “تکیه پدرش به امریکا و انگلیس باعث شد که هیچ اراده و مقاومتی از خود نداشته باشد”
    .
    خزعبلات وطن پرست زیاده، از وطن پرستی ژنتیکی تا ضد آمریکا بودن دم خروسی.
    .
    تکیه به آمریکا و انگلیس باعث شد که جناب رضا پهلوی میلیاردها دلار پول داشته باشد و راحت زندگی کند و اصلا به اراده و مقاومت احتیاج نئاشته باشد. پول همه را میدهد. بازی سیاسی اش هم برد-برد است چون پولها دست نمیخورد. الان هم تکیه به آمریکا و اسرائیل باعث میشود که جمهرری اسلامی رونق پیدا کند و دیگر صدای اپوزیسیون از بی بی سی شنیده نشود و کارگران رفاهی پیدا کنند که در کشرهای دیگر مثل عربستان هست و وطن پرستان سکولار هم فقط ضجه کنند. اما ظاهرا انتخاب جمهوری اسلامی وطن متکی به امپریالیستهای غربی نیست چون امپریالیستهای غربی “زیاده خواهی میکنند” و میخواهد سکولارهای طمع کارتر از خودشان را تحمیل کنند تا روزی با کودتا افسران وطن پرست دموکرات مردمی مثل سودان رژیم بیاندازند.
    .
    وطن پرستی جمهوری اسلامی جمهوری اسلامیون را میلیاردر کرده و بقیه از بی پولی هوای وطن کرده اند تا پول آنها را بگیرند بریزند تو جیب خودشان و بگویند وطن دموکراتیک مردمی داریم. به به و چه چه. خب، این سنگ و این میدان، تا حالا که رقیب بازنده ای بوده اید. تازه اگر هم پیروز شوید، باید به آمریکا و اسرائیل حساب پس بدهید چون هم طبقه خودتان و ارباب بزرگ منطقه و دموکراسی هستند. حرف هم بی حرف وگرنه ناوگانها وارد منطقه می شوند. دموکراسی تان هم باید وابسته به جیب آمریکا واسرئیل باشه.
    .
    سناریوی جمهوری دموکراتیک وطن سکولار متکی به شرق چطور؟
    .
    بازگشت به وضع فعلی، امکان تحریم، کودتا، موشک پرانی ناوگانهای جنگی، شورش کارگری و غیره. آخرش هم مثل ونزوئلا حکومت همه مردم میشود حکومت مادام العمر یک رئیس جمهور وابسته به امپریالیستهای شرقی.
    .
    حتی دولت مردمی آقای نویسنده مقاله هم اگر به آمریکا و اسرائیل تکیه نکند، نمیتواند از بساط بردگی مزدی اش استفاده ای ببرد و کشورش بخاطر تحریم میشود پر از شورش. وقتی در اپوزیسون هستی حرف زیاد میزنی، وقتی قدرت سیاسی در ایران گرفتی، باید به آمریکا و اسرئیل و بقیه حساب پس بدی. ورود به سرمایه داری جهانی که باشگاه همسر یابی نیست، پیدا کردن جایگاه خود در سلسله مراتب قدرت است که بورژوا-دموکراتهای ایرانی در آن پائین خواهند بود، مثل همین جمهوری اسلامی. شاید اگر رژیم مردمی نویسنده و وطن پرست بتواند روزی یک ابتکار در استثمار طبقه کارگر بخرج دهد یک رتبه از نردبان هیراشی قدرت سرمایه داری جهانی بالا برود و به ارابان کمی نزدیک تر شود.
    .
    آنارشیست-کمونیست

  3. تکیه پدرش به امریکا و انگلیس باعث شد که هیچ اراده و مقاومتی از خود نداشته باشد و نشان ندهد در زمان بحران. امید است که پدرش آخرین مامور استعماری غرب در ایران بوده باشد.
    ولی وی نیز از آغاز بلوغ مدام امید به امریکا و انگلیس و اسرائبل و عربستان بسته است.
    اعتماد به نفس و استقلال شخصیت و وطن دوستی و پاتریوتیسم را باید در تربیت آموخت یا باید ژننیک باشد.
    خوشبختانه عصر و دوره مزدوی و چلبی بازی در ایران پایان یافته چون آگاهی عمومی رشد کرده.
    نه خدا . نه شاه. نه مرد ستیزی.نه جدایی طلبی !
    آنارکو-سندیکالیست

    • به آنارکوسندیکالیست ضد آنارکو،
      کدام زیست شناسی گفته است که ژن تعیین کننده وطن دوستی است؟ فقط فاشیستها و نازی های معدوم جاهل نازی چنین خزعبلاتی می گفتند.
      وطنی که در آن استثمارگری وجود دارد، زندان است و یک قرون نمی ارزد، وطنی که در آن استثمار وجود ندارد، دیگر وطن نخواهد بود.
      وطن مثل مذهب افیون توده هاست.
      آنارشیست-کمونیست
      آنتی فا
      آنارکوسندیکالیست واقعی نه دزد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

HTML tags allowed in your comment: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>