Comments

نسبت جامعه واقعی و جامعه نمایشی<br>تقی روزبه — 2 دیدگاه

  1. مخالفت لیبرالهای جمهوریخواه، سوسیال دموکراتها و بلشویکها با رضا پهلوی و ایرانگراها قابل درک نیست چون خودشان هم مثل اآنها هستند.
    لیبرالها سرمایه دارند و از طریق دولت سازی و شیادی دموکراتیک کارگر خر کرده حکومت میکنند.
    سوسیال دموکراتها مثل لیبرالها هستند و همیشه اقلیت دست چپ آنها و حامی شیادی و سرکوب توسط دولت برای رضای ماتریالیسم تاریخی.
    بلشویکها هم کمتر از اسلام مطلقه و سلطنت مطلقه نیستند چون خودشان مطلقه استالین آفریدند. مارکسیست بلشویکی هم منطق ماتریالیسم تاریخی دارد، میگوید نیروهای مولده را رشد بدهیم، به هر قیمتی، خودش معجزه کمونیستی خواهد کرد.

  2. خیر،
    من ربطی بین جنبش ضد استثماری و جنبش “دادخواهی” فعلی نمی بینم. خیزش فعلی نه ضد سرمایه داری است و نه ضد امپریالیسم. حتی نمیداند که وضع وخیم سرمایه داری اش از تحریمهاست. از خودم در نمی آورم، خودش در شعارهایش دارد میگوید. این خیزش بیشتر ضد خامنه ای و بسیجی است تا چیز دیگری. بیشتر شبیه اصلاح طالبی رادیکال شده و سرنگونی طلب شده می باشد که نه مخالف سرمایه داری است و نه مخالف امپریالیستهای غربی. تنها از طریق ماتریالیسم تاریخی میتوان انقلاب نه رفرم دید، یعنی اینکه تقدیر ماده است که مستقل از اراده توده ها در کار است تا جامعه با ضدیت با اسلام حاکم ترقی پیدا کند که بنظر من ایده ای خرافی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

HTML tags allowed in your comment: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>