Comments

نان ، مسکن، آزادی با همبستگی سراسری ملی<br> امین بیات — 5 دیدگاه

  1. کامنت پنجم،
    از راه دور، پشت میز کار، مثل همون سازمان یک نفره حقوق بشر جنگ داخلی سوریه، فرمان انقلاب صادر میکنید؟
    آنارشیست-کمونیست

  2. کامنت چهارم،
    وطن پرستان هم مثل استالین دوست دارند توده ها شورش کنند، اعتصاب کنند، “انقلاب” کنند. استالین و هیتلر هم شورشی بودند.
    اما،
    مثل استالین و هیتلر دوست ندارند جامعه کمونیستی و انترناسیونالیستی شود چون دارند آش حکومت کردن می پزند.
    وطن پرستان با هر نوع ایدئولوژی ی میتوانند سازگاری داشته باشند، بیخود نیست که حتی مارکسیسم هم در روسیه شد وطن سوسیالیستی.
    اما وطن پرستی با ذهنیت منطقی-علمی آنارشیسم کمونیستی جور در نمی آید.
    آنارشیسم کمونیستی ذات سلطه طلبانه و ارتجاعی ایدئولوژی ها را بر ملا میکند. نشان میدهد که دارند چه نقشه هایی در انقلابی نمایی هایشان علیه کارگران می کشند.
    آنارشیست-کمونیست

  3. کامنت سوم،
    حال فرض کنیم کارگران کمونیست آذری توانستند در مناطق آذربایجان شورش کنند و کنترل آنارشیستی و کمونیستی و ضد ارتجاعی آن مناطق را بدست بگیرند. مطمئنن رژیم ایران به آنجا لشکر می فرستند. حال فرض کنیم لشکر کشی رژیم کمکی نکرد و آذربایجان ماند و خودش و مجبور شد خود را یک کشور اعلام کند. آیا ادامه آدم کشی تحت نام تمامیت ارضی ایران قبیح و ضد بشری و آدم کشی نیست؟ البته که هست. حال وطن پرست میخواهد چکار کند؟ از سپاه آدم کشی سپاه پاسداران و رژیم مذهبی بنفع وطن دفاع کند؟ اگر چنین کند، آشکار است که با رژیم فرقی ندارد.
    پس می بینیم که جطور وطن پرستی منطقی ارتجاعی است یعنی سلطه گرانه و ضد بشری.
    بهترین کار فراموشی وطن پرستی و اقتباس اندیشه انترناسیونالیسم آنارشیستی است.
    بهرحال، وطن ایران چه گلی به سر ما زده جز تحویل مشتی آدم کش حاکم.
    آنارشبست-کمونیست

  4. کامنت دوم،
    حال در مورد وطن،
    مارکس باید میگفت مذهب و وطن پرستی افیون توده هاست نه فقط مذهب.
    داریم می بینیم که وطن پرستی چه بلائی بر سر کارگران اوکراین آورد.
    با وطن پرستی، کارگران طبقه خود را فراموش میکنند و با ارباب متجاوز خود متحد میشوند.
    در وطن پرستی، کارگران بجای اتحاد با ارباب سرمایه دار خود، باید با کارگران کشورهای دیگر متحد شوند، سرمملیه دارها را سرنگون کنند، و مرزها را بردارند تا زالوهای سرمایه دار نتوانند اختلاف بیاندازند و حکومت کنند.
    حال پرده زشت بی منطقی وطن پرستی را کنار بزنیم:
    وطن پرست مخالف تجزیه طلبی است. اما با اینکار مخالف وطن پرستی است ، چون وقتی مثلا کردستان از ایران جدا شود، کردستان میشود وطن کرد. اگر با وطن پرستی موافقی، پس باید با تجزیه طلبی کرد و ترک هم موافق باشی چون به آنها وطن داده است؟ بعد، اگر در درون کردها اختلاف وجود داشته باشد و به استقلال مناطق تبدیل شود، وطنهائی خواهیم داشت که هر همه یک زبان دارند اما کشورهای گوناگون هستند. مثلا، آمریکا، کانادا، استرالیا و … غیره. وضع ذهنیوطن پرستان خنده دار نیست؟
    تا وقتی که ضرورت نفی مردسالاری، ‌سرمایه داری (بردگی مزدی)، امپریالیسم و استبداد سلسله مراتب بر ذهنیت توده های شورشی حاکم نشود، شورشها در سطح ذهنیت ارتجاعی می ماند و جنبه های مثبت آن به نسخه پیچی ارتجاعی یک عده تبدیل می شود.یکی از این نسخه پیچی ها وطن پرستی و ایرانیگرائی است.
    فقط انترناسیونالیسم آنارشیستی-کمونیستی ذهنیتی سالم و غیر متناقض دارد.
    غیر از این است که الان سپاه پاسداران هم وطن پرست است و موشک می اندازد میگوید تجزیه طلب هستند! ارتجاع، ارتجاع است، یک وقت میشود مذهبی، یک وقت میشود مارکسیست و یک وقت هم میشود وطن پرست. اما ارتجاع بسختی میتواند آنارشیست بشود چون در نگرش آنارشیستی واپسگرایی دوام ندارد و دروغگو لو می رود. آنارشیست وطن پرست دروغگو ست و سی حرفهای باطل ش را نمیخرد و فقط به او می خندند.
    آنارشیست-کمونیست

  5. این مقاله استثنائی است و شبیه کامنتهای ضد آنارشیست اسم آنارشیست دزد است.
    برای اینکه استالین در حزب بلشویک نفوذ کند و رئیس شده و بعد دیکتاتوری وطنی درست کند، کلمات را سرقت میکرد و مشتی احمق فکر میکردند که انقلابی است. حال این کمدی این مقاله است. باز هم مارکس، قبلی تراژدی بود این کمدی.
    نه خدا، نه وطن، نه سرمایه دار، نه رئیس
    آنارشیست-کمونیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

HTML tags allowed in your comment: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>