Comments

محرک اصلی سه انقلاب گذشته و انقلاب آینده در ایران چیست؟ / جواد قاسم آبادی — 4 دیدگاه

  1. قربان شکلت جنابعالی بهتر است پیش از داد سخن درمورد انقلاب مظلوم!!!و…بفکر خرید یک لکه بر قوی برای پاک کردن لکه ننگ جمهوری اسلامی از خود باشید.

  2. خیلی جالبه که بعنوان یک آنارشیست من در این سایت مجبورم از اقتصاد مارکسی هم دفاع کنم و میکنم! البته آنارشیستها علیه مارکس نیستند چون آنها علیه هیچ شخص خاصی نیستند، آنها همه اشخاص را از زاویه افکار درست و غلطشان ارزیابی میکنند و امکان لینکه افکار همه دارای جنبه های درست و غلط باشد بسیار زیاد است. اما من بکل ایده ای بنام مارکسیسم را رد میکنم. مارکسیسم یعنی دگم سازی و ارتجاع سازی از افکار مارکس و انگلس.
    آنارشیست

  3. “اعلامیه جهان شمول حقوق بشر” شما ما زنان و کارگران را می برد زیر سلطه بورژوا دموکراتهای ریاکار استثمارگر.
    .
    1 – این اعلامیه، استثمار نیروی کار از طریق روابط سرمایه داری را نفی نکرده، یعنی در آن ایرادی نمی بیند.
    2 – این اعلامیه فقط علیه برده داری نوع دوران باستان است، حتی علیه بردگی رعیتها هم نیست.
    3 – در تمام اعلامیه دائم نوشته شده بر طبق قانون. نوینسدگان این اعلامیه همه شان افکاری محافظه کار و اقتدارگرا داشتند و دولت را سرور جامعه قلمداد میکردند و اصلا به این کار نداشتند و کماکان ندارند که دولتها همیشه متعلق به ثروتمندان، یا قلدرها و یا نظامیون است، از جمله “اتحاد جماهیر شوروی” شما در مقاله اتان.
    4 – برای این اعلامیه تظاهر کردن به حقوق بشر و حرفهای مفت زدن کافی است چون ضمانت اجرائی ندارد و مثل همان دادگاه بین الملل است.
    5 – در این اعلامیه خانواده مقدس است در حالیکه خانواده شکل تشکیلاتی مردسالاری است.
    6 – درباره حق مالکیت اصلا به نوع آن کاری ندارد، در نتیجه مالکیت بر وسایل تولید توسط سرمایه داران را نقی نمیکند. نمی گوید که مالکیت بر وسایل تولید در سرمایه داری از سلب مالکیت بر وسایل تولید بوجود آمده و امکان حیات دارد. مارکس منطق این نوع مالکیت را بصورت علمی-ریاضی توضیح داده، چرا مارکس را نادیده میگیرد؟ فقط ماتریالیسم تاریخی اش خوب است که بورژوازی را مترقی قلمداد میکند؟
    7 – بحث کار برابر مزد برابر در این اعلامیه را مارکس بدرستی رد کرده است چون مزد کار-مزدی هیچ وقت بیان ارزشی که کارگران تولید میکنند نیست.
    *
    اگر کمونیست هستید بهتر است دست از دفاع از این اعلامیه حقوق بشر بردارید و برای درست کردن اعلامیه حقوق بشر کمونیستی فعالیت کنید. شاید الکی یک چیزی شنیده اید هی تکرار میکنید.
    .
    اعلامیه حقوق بشر به زبان فارسی:
    http://hrlibrary.umn.edu/instree/UDHR-Farsi.pdf
    .
    آنارشیست

  4. در باره انقلاب،
    هیچ انقلابی در جامعه بشر بوجود نیامده چون همیشه یک عده بر عده ای دیگر سلطه داشته اند و قربانیان را استثمار کرده اند. بجای انقلاب، همیشه شورش یکسری اقتدارگرا با اقتدارگراهای دیگر بوده است و توده ها مهره ناآگاه و از دنیا بی خبر آنها.
    .
    قدرت شورایی و دموکراسی مستقیمی که قرار است در آینده ، یعنی “در انتها”، جامعه را سوسیالیستی کند، وعده سر خرمن مارکسیستهای متوهم به درست کاری بورژواهاست. از آن مارکس تا مارکسیستهای امروز، همه بورژواها را بهتر از خودشان می بینند. چه شرم آور، چطور یک مشت آدم طمع کار، عیاش و استثمارکر مترقی و سازنده و مفید ارزیابی می شود؟ از طریق جادوی ماتریالیسم تاریخی کارل مارکس است.
    .
    زنان و کارگران فریب نخورند. بجای دموکراسی مستقیمی که قرار است مستقیما بورژواهای مثلا مترقی را حاکم کند، بهتر است یاد بگیرند که مستقیما تمام محل کار و زندگی را بصورت شورایی و کلکتیو از آن خود کنند و اثری از روابط مردسالاری، سرمایه داری و امپریالیسم باقی نگذارند.
    .
    آنارشیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

HTML tags allowed in your comment: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>