Comments

متحد بفکر جلو گیری از جنگ در مرزهای ایران باشید<br> امین بیات — 6 دیدگاه

  1. در جنگ بین طالبان و جمهوری اسلامی از هیچ طرف نباید دفاع کرد و پیشروی هر طرف پیشروی مرتجعین است. کارگران و زحمتکشان ایران و افغانستان نباید در این جنگ شرکت کنند، این جنگ اربابان است. کارگران و زحمتکشان افغانستان و ایران با هم جنگ ندارند، همه در یک طبقه هستند.

  2. نویسنده مقاله هنوز نتوانسته توضیح بدهد که بعد از سرنگون جمهوری اسلامی چه نظم اجتماعی ی را میخواهد؟ الکی که نیست، دست بقلم زدن در سیاست به این راحتی ها نیست، مخصوصا در سایت روشنگری که اجازه کامنت نوشتن میدهد.
    با توضبح آلترناتیو سیاسی ، نویسندگان بیان میکنند که بین کارگر و سرمایه دار کجا قرار گرفته اند،‌در کمپ سرمایه دارها هستند و یا در کمپ کارگران.
    معمولا سرمایه دارانشان از آلترناتیو چیزی نمیگویند و همش حرف از وطن و دموکراسی و همه با هم می زنند تا استثمار نیروی کار برای کارگران مطرح نشود.
    به درک که بلوچستان و کوردستان تجزیه شد، مهم این است که کارگران از دست سرمایه داران رها می شوند یا خیر.

  3. اگر کارگران با هم علیه سرمایه داری متحد شوند، نه جنگ قومی می شود و نه جنگ کشوری و سرمایه داران وطن پرست که خودشان را مالک کارگران میدانند به گورستان تاریخ می روند.
    مارکس:
    کارگران جهان متحد شوید

  4. فقط آنارشیست نماها از کیسه خلیفه می بخشند!
    کسیکه خودش را اقلیمی بداند و خواهان تجزیه ایران باشد و وطن پرستی را مسخره کند و شعار مردستیزی بدهد و به میهن دوستان تهمت های ضد اخلاقی بزند نمی تواند خیرخواه کارگر ایرانی و کارگر ایالات و ولایات باشد؛ که هنوز صنعتی نشده و کارگرهایش فرهنگ خرده بورژوایی روستایی و عشایری دارند.
    ایران خلاف تصور غلط آنارشیست نماهای قلابی ، دارای اقشار و طبقات و خلقهای گوناگون است و انقلاب باید در خدمت همه آنان باشد و نه اینکه مدام شعار فریب دهنده کارگر کارگر/ سرمایه دا سرمایه دار ! بدهد واینگونه سکتاریستی کردن جامعه موجب جنگ داخلی میشود و فقط افراد بی مسئولیت بیگانه پرست ضد ایرانی در این راه مردم فریبی میکنند.

  5. احساس مالکیت بر کارگران عرب و کورد و بلوچ و غیره دارند و با هم بر سر ارباب بودن می جنگند، یکی میگوید این کارگران متعلق به همه هستند (وطن پرستان) دیگری میگوید متعلق به خودمان هستند (قوم های تابعه).

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

HTML tags allowed in your comment: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>