Comments

«دیسکورس پاییز پدر سالار»دفتر دوم- قسمت اول<br>آناهیتا اردوان — 1 دیدگاه

  1. خوبی مصاحبه در این است که می بینیم نقد زن زندگی آزادی نقد اشتباهی نبوده و شعار پرو امپریالیستها بود.
    اما در این مصاحبه همه چیز گفته شده جز اینکه این مارکسیسم ارتدوکس میخواهد چه نظامی بعد از جمهورری اسلامی در ایران برقرار کند، نظام بلشویکی؟ یعنی ایده ای ورشکست شده در عمل؟ بنظر من این مارکسیسم ارتدوکس فقط سرنگونی طلب است و آلترناتیوی جز دیکتاتوری اسلحه بدستهای‌های مارکسیست ندارد.نمونه ذکر نام چگوارا در مصاحبه. چگوارا انقلاب را ملی میدید، به بلوک شرق سرمایه داری دولتی توهم‌داشت تا اینکه جانش را گرفت.چگوارا و جنبش چریکی بدون بلوک شرق؟ می‌شود همان حرف مارکس، تاریخ تکرار میشود، یک بار بصورت تراژدی و حالا بصورت کمدی.
    فعالین کمونیست مارکسیست ایرانی باید:
    ۱ – از زیر سلسله مراتب تشکل مارکسی بیرون بیایند و یا چنین تشکلاتی بوجود نیاورند چون این نوع رابطه، حتی در دموکراتیک ترین شکلش، رابطه ارباب و برده است .
    ۲ – در دیدگاه ماتریالیسم تاریخی شان تجدید نظر کنند.
    ۳ – به ماهیت نظامی که قرار است بوجود بیاورند فکر کنند. آیا این نظام بلشویکی خواهد بود یا سوسیال دموکراتیک، که میدانیم هر دو به ارتجاع ختم شده است.
    آنارشیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

HTML tags allowed in your comment: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>