Comments

در بیست‌وسومین سالگرد درگذشت احمد شاملو — 14 دیدگاه

  1. شاید بهتر باشد بگذاریم که ضد آنارشیست اشرافی هر چه دلش میخواهد بنویسد. تعقل استدلالی و علمی ندارد و فکر میکند که دکترا دارد. عمیقا در توهم بخود غرق است و یا شاید بی نهایت شارلاتان است.
    فکر کنم بهتر باشد که بکارش کاری نداشته باشیم، خیلی قابل دلسوزی است، چیز یاد نگرفته، ولی چاره ای نیست، بگذار در جهل مرکب بماند چون نمیداند که نمیداند.
    آنارشیست

  2. آنارشیست یک بعدی اقلیمی ویکیپدیایی غرض ورض! نمی فهمد که بحث از اول روی اشرافیت فرهنگی بوده و نه اشرافیت لب حوضی حرمسرایی اقلیمی.

    مارکس و همه متفکران با مطالعه فرهگ اشرافی و بورژوایی 2500 ساله تاریخ، متوجه شدند جامعه طبقاتی 3000 ساله ،چه بر سر زحمتکشان آورده.

    آنارشیست ایده آلیست غیردیالکتیکی خرافاتی، که درکی از تاریخ و انسان ندارد.آن یک فرقه دینی است که حجاب را لازم میداند و دشمنش: وطن و مردها و مارکسیست ها و اپوزیسیون ایرانی است !!!

  3. از دنیا بی خبری که این کامنت را نوشته:
    “… فرد آنارشیست نمی فهمد که انسان از چه مراحل مخوف و عظیمی کذشته…”
    مارکس طرفدار اشرافیت و بورژوازی بود چون تاریخ را تکامل دادند؟ منظور مارکس این نبود که اشرافیون و بورژوازی این کار را کردند، منظورش این بود که نیروی کار کارگران و زحمتکشان جامعه را تکامل دادند اما اشرافیون مثل زالو خورند و حالا هم مثل زالو میخورند. برای همین مارکس گفت بورژوای را باید سرنگون کرد نه اینکه نگه داشت. اول بفهم بعد حرف بزن.
    درود بر مارکس که گفت کارگران وطن ندارند.
    آنارشیست

  4. انسان یک بعدی ناتوان از شرکت در مبارزه اجتماعی است. فقط شعار شورا و اقتدار و تجزیه ایران دادن، سر مدعی مبارزه به سنگ می خورد تا مغزش بیفتد توی دهنش.
    اشرافیت در تمام جوامع طبقاتی وجود داشته و اهرام مصر و آنتیک های یونان و روم و دیوار چین و قصرها و کاخ ها را آنها با نیروی زحمتکشان ساختند.
    در سرمایه داری بورژوازی جای اشرافیت را گرفت.
    فرهنگ اشراف و بورژوازی تا آغاز مبارزات کارگری در قرن 19 ادامه داشت. آنارشیست مانند ادیان ابراهیمی آغاز تاریخ را با آدم و هوا و عمر جهان را 6 هزار سال میداند. نا آگاهی از تازیخ باعث میشود که انسان ،خرافاتی و ایذه آلیست و رمانتیک و هپروتی بشود و خزعبلات ردیف کند در این صفحه مجانی زبان بسته مظلوم!
    کسیکه روال تاریخ اجتماعی انسان را منکر شود دچار بی هویتی و از خودبیگانگی و فریب و دروغ و حیله میگردد.
    فرد آنارشیست نمی فهمد که انسان از چه مراحل مخوف و عظیمی کذشته.
    کسیکه ویکیپدیا و اینترنت ا به کارگران گرسنه و کارتن خواب ایران و جهان سوم معرفی میکند نشان میدهد که فردی مذهبی و امام زمانی است و متتظر ظهور مهدی و شوراهای جوپانان و عشایر و کولبران در کوههای زاگرس است ! .
    و خودش در غرب نشسته و از وطن و میهن فرنگی ها سوء استفاده میکند در امن و امان. این کمال بی مسئولیتی و بی صداقتی و فریب و حقه بازیست است.
    درود بر مارکس و مارکسیسم که مچ شارلاتان های تاریخ بشر را روشن کرد و در راه خلع سلاح آنان است!

  5. فکر کنم خواندن ماتریالیسم تاریخی مارکس به زبان انگلیسی یا آلمانی بهتر باشه تا زبان فارسی، مخصوصا اگر امثال تو آنرا ترجمه کرده باشند.
    آنارشیست ضد اشرافیت

  6. حالا بگو ببینم خط میخی هم بلدی یا اینکه هنوز با الفبای عربی می نویسی؟
    اگر بلدی به ما هم یاد بده.
    آنارشیست

  7. حتما به مارکس میگم اشرافیت را به لیست مراحل تاریخی اش اضافه کند. خیلی ممنون.
    آنارشیست

  8. بارها گفته شده که درک زبان فارسی ات برای بحث سیاسی کافی نیست و یا اینکه عمدا از روش سفسطه و شارلاتانیسم استفاده میکنی.

    اشرافیت در تاریخ و در ماتریالیسم تاریخی مانند: کمون اولیه، برده داری ، فئودالیسم ،و سرمایه داری، یک مرحله از مراحل رشد جامعه بوده. ولی آنارشیست چون ایده ای علمی ماتریالییتی دیالکتیکی تاریخی نیست، این حرفها را نمی فهمد یا خودش را به نادانی میزند.

    مثل اینکه گالیله میگفت زمین گرد است، کلیسا آنرا باور نمی کرد و کفر و انحراف می نامید. حمایت ات از آخوند و از اسلام و از حجاب به همین دلیل است.
    نتیجه : آنارشیست تجزیه طلب اقلیمی ویکیپدیایی ، نه زبان فارسی را می فهمد و نه از علوم اجتماعی و تاریخی اطلاع دارد. کارش فقط شعار و سوء استفاده از سایتهای فارسی زبان اپوزیسیون ایرانیان است. . شانسی در مقابل مردم ایران برای افکار ارتجاعی ضد ایرانی اش ندارد.

  9. جناب هوادار اشرافیت،
    ضد ترک هم که هستی، ضد آنارشیسم هم که هستی، ضد زن هم که هستی، ضد کارگر هم که هستی، ضد مارکس هم هستی، حالا زنان و کارگران ایران چرا باید تو را بعنوان ارباب انتخاب کنند؟ چون هوادار دیکتاتوری فارسها هستی؟ دیکتاتوری فارسها یعنی آزادی؟ اینهمه کامنت و اینهمه دزدی اسم و اینهمه قلدری و تهدید برای همین؟ اشرافیون رو که همه متحد شدند از ایران بیرون کردند! آخر چه دلیلی دارد که آن اربابان منفور برگردند؟
    آنارشیست

  10. اصلا از آنارشیسم خودم کوتاه نیامدم. حالا همه فهمیدند که تو هوادار اشرافیت هستی و وطن پرستی ات هم بخاطر این است که زنان و کارگران را از دست جمهوری اسلامی بگیری و خودت استثمارشان کنی.خب، حالا برو بگیر، ما که تا حالا نگذاشتیم کارگران را فریب بدهی.
    آنارشیست

  11. پان ترک تجزیه طلب چون شهامت ندارد مدام ماسک میزند این بار شنل آنارشیست را عوض کرد و لباس قومی پوشید. این مواضع نشان میدهند خائنین به ایران و به آزادی چقدر اعتماد به نفس دارند. اینها حتی در خارج از ایران مانند تواب در ج.ا.ا رفتار میکنند. چه خوب که دشمنان اپوزیسیون ایرانی اینقدر به فلاکت افتاده اند.

  12. اقلا شاملو عقلش رسید و جهان و بشر را درک کرد، اما تو یک بچه اشراف زاده، یا در رویای بچه اشراف زاده بودن، اصلا از بشر هیچ نمیدانی جز قبیله اشرافی (“ایرانی” ات که البته سرنگون شد. ما زنان و مردان کارگر اصلا متاسف نیستیم اشرافیون را بیرون کردند، خوشحال هم هستیم و امیدواریم هرگز برنگردند و اگر برگردند سرنگونشان خواهیم کرد.
    “اشراف زاده”

  13. ابراهیم گلستان در مصاحبه لینک زیر مدعی است که شاملو نه تنها 5 زبان خارجی بلد نبود بلکه زبان فارسی را هم درست نیاموخته بود.
    ابراهیم گلستان که از شاملو ایراد زبانی میگیرد خودش بجای واژه “خدمتکار” از کلمه “نوکر “استفاده میکند و میگوید در ایران دارای نوکر بوده !
    ابراهیم کلستان فرزند و نوه دو روحانی سرشناس در شیراز بوده. او فیلمساز و داستان نویس معروفی است.ولی از سال 1975 در انگلیس زندگی میکند.

    در غرب، بورژوازی و اشرافیت فرهنگی مانند ابراهیم گلستان تا پیش از رشد جوامع صنعتی، نقش مهمی در شکوفایی فرهنگ طبقاتی خود داشته اند.وجود قصرهای بیشمار در تمام استانها ناشی از وچود اشرافیت سابق است که اکنون بشکل هتل اداره میشوند.
    در ایران ولی متاسفاته اشرافیت یا :فرهنگی نبود و یا به اروپا رفت و ساکن اروپا شد، و یا ورشکسته شد و رفاه و اشرافیت اش بیش از یک نسل دوام نیاورد.
    امثال شاملو و نیما و فروغ و طبری و کیانوری و سلیمان میرزا اسکندری و غالب فرستاده شدگان به غرب در زمان قاجار و زمان رضاشاه و ممد دماغ نیز از فرزندان ملاکین بودند. فرهنگ مدرن پیش از زمان حرب توده ،مرهون خلاقیت این گروه و بعضی محصلان مدرسه دارالفنون تهران بود.
    آنارشیست فمنیست

    https://www.youtube.com/watch?v=BJXd1nyajmk

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

HTML tags allowed in your comment: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>