Comments

عملیات امداد ایالات متحده برای نجات اسرائيل،<br> Gilbert ACHCAR برگردان شهباز نخعی — 3 دیدگاه

  1. وب سایتهای “چپ” بد با اعمال ارتجاعی و دلیلش:
    مجله هفته – نوکر چین و روسیه ارتجاعی و بطور غیر مستقیم هوادار جمهوری اسلامی.
    نقد اقتصاد سیاسی – سانسورگر کامنتها.
    اخبار روز – سایتی با روحیه تجاری، بی هدف، انقلاب مخملی و سانسور چی که هواداران ارتجاع غرب و شرق در آن لول میزنند.
    آزادی بیان – سایتی با مقالات خوب برای همه چپها، اما بلشویکی و فاقد ارتباط با خوانندگان. گردانندگان سایت انقلاب را انقلاب شخصیتهای جذاب میداند.
    عصر آنارشیست – فاقد ارتباط با خوانندگان، هنوز بلشویکی فدایی بدون مارکس و لنین. فکر میکنند دوتا مقاله آنارشیستی در چهارجوب سیاه و قرمز، آنها را آنارشیست میکند.
    روشنگری – بی هدف،اساسا با جهت گیری بورژوا لیبرال و یا سوسیال دموکرات، اما اقلا میگذارد خوانندگان نظر بدهند هر چند دیالوگی برقرار نمیکند..
    باز هم هستند اما نه بهتر هستند، چه بسا بدتر.
    آنارشیست

  2. رشد افکار انقلابی در ایران از طریق ضد انقلابیون حامی اردوگاههای ارتجاعی غربی و شرقی و جا دادن جمهوری اسلامی پلید و آدم کش در کمپ مثلا مقاومت کننده ها، جلوگیری می شود. انقلاب یعنی از بین بردن سلطه گری (اقتدارگرایی) و اشکال عینی اش مثل مردسالاری، بردگی مزدی، امپریالیسم و ارتجاع سلسله مراتب در کار گروهی.
    ضد اتقلابیون یک جنبه از ارتجاع را نقد میکنند تا جنبه های دیگر را در ذهن توده های قربانی نگه دارند.
    آنارشیست

  3. مقاله میگوید که حماس مورد حمایت مردمی بود. چنین چیزی حقیقت ندارد. ترامپ و بایدن و ناتانیاهو هم مورد حمایت مردمی هستند اما پشت پرده در حقیقت از طریق سرمایه داران بزرگ حمایت می شوند.
    .
    برعکس نظر نویسنده، حماس یک جریان خرافی ضد زن و ضد کارگر است و جنگش با اسرائیل برای حفظ اربابی بر کارگران و زنان فلسطینی است. جنگ حماس مرتجع با اسرائیل و غرب مرتجع، جنگ مابین مرتجعین است.
    .
    دولتهای ایران و جین و روسیه و بسیاری دیگر ضد دولتهای غربی هستند اما دشمنی آنها بعنوان ارباب زنان و کارگران با توده های خود بیشتر است.
    .
    اگر آقای شهبار نجفی فکر میکند که حماس و چین و روسیه و جمهوری اسلامی انقلابی هستند میتواند در کامنتی نظرش را بنویسد، در غیر اینصورت بهتر است مقالاتی ترجمه کند که از زنان و کارگران فلسطینی دفاع میکند نه اربابان مرتجع آنها.
    .
    آنارشیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

HTML tags allowed in your comment: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>