Comments

کشتار در نوار غزه… <br> شمی صلواتی — 2 دیدگاه

  1. وقتی جوامع دموکراتیک مستعمره و یا نیمه مستعمره دارند، فاشیسم آنها قابل مشاهده است و اصلا مهم نیست که چه حزبی بر آنها حاکم است.وقتی یک جامعه دموکراتیک مستعمره و یا نومستعمره ندارد، فقط وقتی مبارزه طبقاتی اوج میگیرد، کنه فاشیستی آن رو می شود. برای روشنفکران آلوده به مارکسیسم، بعلت خوشبینی مارکس و انگلس به بورژوازی، درک فاشیستی بودن جامعه دموکراتیک طبقاتی مشکل است و آنها حتی یک طبقه حاکم را انقلابی هم میدانند (بخاطر مرکزی بودن رشد نیروهای مولده). وقتی استثمار نیروی کار وجود دارد، رابطه،‌رابطه فاشیستی است، در غیر اینصورت امکان استثمارکردن وجود ندارد. بعلت سرگرمی و بازی با ماتریالیسم تاریخی مارکس، مارکسیستها اهمیت تجزیه تحلیل مارکس و بقیه از اقتصاد سرمایه داری را نمی بینند و دچار انحراف فاجعه وار انقلاب دموکراتیک می شوند. حتی آن دسته که اهمیت قضیه را می بینند، مثل بلشویکها، باز بعلت ماتریالیسم تاریخی (مرکزی بودن رشد نیروهای مولده)، استثمار نیروی کار را ثانوی می بینند و به سرمایه داری دولتی بوروکراتیک تک حزبی مارکسیستی سقوط میکنند و فاسد می شوند.
    آنارشیست

  2. میخوانیم:
    “جنایات دولت اسرائیل در نوار غزه باعث ادامه‌ی بی رحمی و دامن زدن به گرايشات راست افراطی، واپسگرا و فاشیست‌ در جهان خواهد شد که بر شعور انسانی و انسانیت سایه خواهد انداخت.”
    باعث ادامه نمی شود، ادامه قضیه در آن منطقه و کل جهان است. مردسالاری و بردگی مزدی و امپریالیسم و هیراسی بی رحم و راست و واپسگرا و فاشیستی است. کشورهای دموکراتی غربی فقط این ذات خود را پنهان میکرده اند که حالا پرده برداشته شده. البته دولتهای دیکتاتوری (چین روسیه ایران و بقیه) احتیاجی به پرده برداری ندارند، لخت و عور فاشیست اند.
    آنارشیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

HTML tags allowed in your comment: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>