Comments

 “حمله شیمیایی”به مدارس دخترانه در ایران یک اقدام تروریستی است/ امین بیات — 4 دیدگاه

  1. سعید صالحی نیا
    خوب! این نظریه در تاریخ اعتبار دارد؟ تاریخ “انقلابهای مخملی” چه به ما آموخته؟ اینکه در یک شعار باید چیزی منافعی برای راست خوابیده باشد که آنرا تکرار کند.
    عقل سالم نشان داده و می دهد که این شعار درونش یک پتانسبلی برای عوامفریبی دارد که اگر جز این بود شعار حکومت کارگری را شازده و تلویزیون انترناشنال تکرار می کرد. به ایشان قول می دهم حتی اکر اکثریت مطلق جامعه بگوید حکومت کارگری اینها تکرارش نخواهند کرد!
    آبکی بودن شعار “ژن زندگی آزادی” و دروغین بودن بکارگیری لفظ انقلاب به این که در خیابانهای ایران گذشته دلیل منطقی است که راست با استفاده از روانشناسی پوپولیستی این کلمات را بکار می برد.

  2. ناصر پایدار:
    اما یک چیز بدیهی تر از بدیهی ترین قضایای هندسی است، از خیزش محبوس در مجرد سرنگونی طلبی، منجمد در مشتی شعارهای فراطبقاتی، فراری از پیکار رادیکال و زنده زمینی علیه نظام گند و دهشت سرمایه داری، بیزار از داشتن هویت و صف آرائی شفاف طبقاتی هیچ گاه، در هیچ کجا، زیر هیچ بیرقی، هیچ لقمه نانی بر سر سفره هیچ کارگری نیامده است، هر چه رخ داده است خلاف این بوده است، انقلاب اکتبر تا امروز نیز در میان کل انقلابات قرن بیستم، بیست و یکم، کارگری ترین، پرشکوه ترین، رادیکال ترین، پرآوازه ترین انقلاب با افقی بغایت درخشان تر بود. سرنوشت آن انقلاب در غیاب سرمایه ستیزی شفاف ضد کار مزدی، غیبت جنبش سازمانیافته شورائی ضد سرمایه داری توده کارگر آن شد که می دانیم، تکلیف «انقلاب»!! «زن، زندگی، آزادی» با همه شکوهش معلوم است. «ما بارگه دادیم این رفت ستم بر ما» از گفتن این سخن نیز دریغ نورزیم که جنبش های فاقد بار طبقاتی ضد بردگی مزدی و منجمد در سرنگونی طلبی توخالی فراطبقاتی اگر در قرن بیستم فرزندان ناهموار اردوگاهی زادند، در قرن بیست و یکم چیزی سوای طالبان، القاعده، داعش، بوکوحرام، جبهة النصره و فجر لیبی تحویل این جهان ندادند. طبقه کارگر ایران اگر بخواهد دچار چنین سرنوشتی نشود فقط یک راه دارد، باید بساط همه با همی را جمع کند و به آتش کشد، طومار سرنگونی طلبی تهی از ضد سرمایه داری را برای همیشه در هم پیچد، شاغل، بیکار، زن، مرد، صنعتی، خانه دار، معلم، نظافتچی، متخصص، ساده، کارگر ساختمان، تکنیسین کامپیوتر، بهیار، پرستار، راننده، مهندس، پزشک، راننده، دانشجو، دانش آموز به مثابه یک طبقه، یک قدرت سازمان یافته شورائی ضد سرمایه داری وارد میدان شوند. در سنگر کارزار واقعی طبقاتی قرار گیرند، آماده تصرف تمامی مراکز کار و تولید، خارج سازی حاصل کار نسلهای متوالی خود از چنگال وحوش سرمایه دار، آماده جامعه گردانی شورائی، سوسیالیستی لغو کار مزدی گردند. میان ما ۶۰ میلیون توده عاصی، معترض و در حال پیکار طبقه کارگر با دار و دسته های فرصت طلب سوداگر قدرت هیچ تجانسی، سنخیتی پیوندی نیست، اپوزیسیون های دکه نشین بورژوازی در داخل یا خارج از هر مسلک، مرام، آئین، سلطنت طلب یا جمهوریخواه، رنگین کمانی!! یا رفراندوم چی به همان اندازه علیه هر نفس کشیدن ضد سرمایه داری ما هستند که حاکمان درند اسلامی ۴۳ سال اخیر و سلف سلطنتی دژخیم آنها بوده و هستند. ما اعتصاب کنندگان مراکز کار، شورشیان خیابان ها معترضان محلات، عاصیان پشت بام ها، خیزشگران دانشگاهها و دبیرستان ها علی العموم احاد جمعیت ۶۰ میلیونی طبقه کارگریم. جنگ واقعی ما در هر سطح و با هر میزان آرایش قوا، جنگی علیه سرمایه است، جنگ را به میدان واقعی خود منتقل کنیم، سرنگونی جمهوری اسلامی را سرنگونی طلبی ضد سرمایه داری سازیم. این کار نه فقط مقدور است که تنها راه است. همه راههای دیگر در بن بست و محکوم به شکست است.

  3. تاثیر تحریم‌ها بر زندگی مردم ایران چه خواهد بود
    ۱۴ آبان ۱۳۹۷ – ۵ نوامبر ۲۰۱۸
    دور جدید تحریم های آمریکا در حالی شروع شد که بسیاری نگران بالا رفتن قیمت ارز و همچنین نفت بودند. به نظر می رسد که تحریم های امروز، دست کم هنوز تاثیر چندانی در بازار ارز و نفت نداشته است. دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا گفته که چون نمی خواسته قیمت جهانی نفت جهش پیدا کند، تحریم نفت را تدریجی اعمال خواهد کرد. اما بسیاری نگران تاثیر تحریم ها در زندگی مردم ایران هستند.
    مریم افشنگ گزارش می دهد.

  4. آخوند برای نجات نظام اسلامی دست به هر جنایتی میزند:
    1-در شورش بعدی ، آب نوشیدتی بعضی شهرها را مسموم خواهد نمود تا تعدار زیادی از مردم را بقتل برساند.
    2- با حمله شیمیایی بیولوژیک به مدارس در امریکا و اروپا ، آنان را وادار به بی طرفی در انقلاب ایران خواهد نمود.
    3- تجربه عراق و لیبی و…. نشان داد که سرنوشت حکمان این 2 کشور در انتظار رهیران جنایتکار اسلام آخوندی است.
    آنارکو-کمونیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

HTML tags allowed in your comment: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>