Comments

آیا می توان در آلمان از سیاست اسرائیل انتقاد کرد ؟ / برگردان سعید جواد زاده امینی — 4 دیدگاه

  1. گرایش به رد رویکرد معقول به زندگی فقط کار مذاهب و سیاستمداران نیست. فیلسوفانانی هم بوده اند که سعی کردند رویکرد معقول را ناچیز و محدود نشان بدهند. هیچ ایرادی در رویکرد معقول به زندگی انسان وجود ندارد. به این میگویند مدرنیسم که درست نیست، چون مدرنیسم مربوط به پیدایش بورژوازی است. رویکرد معقول که هست رویکرد استدلالی و علمی، زندگی نوع ما انسانهای پرایمیت (هومو سپین) را از دیگر پرایمیتها جدا کرد – حدود سه میلیون سال پیش.
    ضدیت با رویکرد معقول به زندگی، بصورت اقتدارگرائی در آمد که غلبه آن بر فرهنگ ما باعث فجایع و بدبختی های زیادی شده است. این غلبه است که واژه آزادی را معنی میدهد. آزادی در اصل یعنی رهائی از اقتدارگرائی. غلبه بر اقتداگرائی همان است که آنارشیستها را آنارشیست کرد. حتی مقصود نهائی مارکس هم جامعه آنارشیستی بود.
    مسخره کردن آنارشیسم، خندیدن به بدبختی خود است.
    آنارشیست-کمونیست

  2. در ارتباط با دفاع از اسرائیل توسط دولت و احزاب اصلی کشورهای غربی، این مسئله به بحرانهای درونی مدیریت افکار و شستشوی مغزی توده های زن و مرد کارگر ربط دارد و ربطی به مسئله آزادی بیان و آزادی افکار و اینها ندارد. مرتجعین حاکم روشهای انعطاف پذیر دارند و دائم رنگ عوض میکنند تا سلطه شان را بر افکار توده ها نگه دارند تا مبادا توده ها کلیت این سلطه را زیر سئوال بکشند.
    در درک مسائل اصلی جوامع غربی باید به روند روزمره فرهنگ توجه کرد، به رابطه زن و مرد و آمارهای مربوطه، به انواع شامورتی بازی های استثماری بردگی مزدی، به چگونگی مهندسی افکار برای نیتهای امپریالیستی، به سلسله مراتب در نهادها و هیچ بودن پائینی ها. اینها مسائل اصلی هستند که سیاستمداران سعی میکنند مطرح نشود. سیاستمداران حاکم و حزبی و طرفدار سیستم، توده های را به مسائلی می کشانند که در کامنت جناب دزد نام آنارکوسندیکالیست موجود است، مسائلی بی ارتباط به زندگی واقعی زن و مرد کارگر.
    آنارشیست-کمونیست

  3. به دزد نام آنارکو-سندیکالیست،
    مهم نیست که هایدگر و یا نیچه ضد زن بودند و یا ضد یهودی یا نه، مهم این است که نه علیه مردسالاری بودند، نه علیه بردگی مزدی ، نه علیه امپریالیسم و نه علیه استبداد سلسله مراتبی و ممکن است هر دو نژاد پرست و یا نژاد پرست فرصت طلب بودند. برای همین هر دو مرتجع بودند. فیلسوفان چرند گوی ارتجاعی زیاد بودند از جمله خود ارسطو که برده داری را چیز درستی میدانست. الان هم در ایران و میان ایرانی ها فیلسوفان ارتجاعی زیادند.
    حالا از اسم آنارشیستی آنارکوسندیکالیست استفاده میکنی تا تبلیغ نئونازیستی کنی؟ اگر از ایرانگراها بخواهیم که توضیح بدهند که چه نظمی بعد از سرنگونی میخواهند، خواهیم دید که خواستار نظمی فاشیستی ضد مسلمان، ضد کمونیست، ضد آنارشیست و ضد لیبرال هستند، یعنی به بدی همین رژیم جمهوری اسلامی، یعنی ضد هرگونه تمایل به آزادیخواهی هستند. برای همین، هرگز توضیح نمیدهند که چه میخواهند و فقط منتظر فرصت و سوء استفاده از توده ها هستند.
    آنارشیست-کمونیست

  4. از زمان جنبش دانشجویی در سال 1968 جریانات چپ و حزب سبز محیط زیست و روشنفکران لیبرال چپ و حزب کمونیست آنزمان آلمان فدرال به انتقاد از بعضی سیاستهای اسرائیل پرداخته اند.
    حمایت قذافی و صدام و احزاب برادر بلوک شرق آنزمان از این جریانات، بی دلیل نبود.
    ولی در حق نیچه و هایدگر ظلم شد چون بلندگوهای صهیونیستی و سازمان سیا بدلیل جنگ سرد میان 2 ابرقدرت،سعی کردند این 2 فیلسوف محبوب ناسیونالیست ها و اصلاحگرایان ایرانی اسلامی، و روشنفکران منفرد غیر چپ ایرانی را، مبلفان فاشیسم و راسیسم معرفی کنند.
    اکنون بعد از سقوط سوسیالیسم مواقعن موجود، کوششی در فرانسه و لهستان آغاز شده تا از این 2 فیلسوف بورژوایی اعاده حیثیت شود.
    نیچه چون گفته بود: به دیداز زنی میروی، شلاق ات را فراموش نکن! ، مورد حشم زنان فمنیست لیبرال قرار گرفت. گرچه نیچه از زبان طنز و تحریک و ادبی برای تفکرات فلسفی اش استفاده میکرد.
    او حتی از زنان میترسید و برای خواستگاری از معشوقش یکی از دوستان نالوطی را برای این پیام فرستاد. ولی متاسفانه آن دوست خودش نامزد و خواستگار خانم سالومه گردید. و نیچه دوباره سراغ تراژدی های یونانی و زردشت ایرانی رفت تا خود را آرام کند.
    تبلیغات صهیونیستی بعد از پایان جنگ جهانی دوم سعی کردند واگنر را نیز به اتهام فاشیستی تخریب کنند.
    گویا تبت سال شاهنشاهی زمان پهلوی هم توطئه دوستان اسرائیل در دربار بوده گرچه تاریخ ایران بیش از 2500 سال سابق .
    این برگ سبزی بوذ تحفه درویش !
    آنارکو-سندیکالیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

HTML tags allowed in your comment: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>