Comments

ایران، گور ولایت و سلطنت<br> بهنام چنگائی — 4 دیدگاه

  1. گور شاه و شیخ امتدادش هست گور وطن. منطق انقلاب کمونیستی-آنارشیستی همین است. منطق و علم و شجاعت انترناسیونالیسم کارگری باید داشت.
    آنارشیست-کمونیست

  2. واقعیت تلخی است اما باید بگویم که ارتجاع اسلامی حاکم در چهارچوب نظام مردسالار، بردگی مزدی، امپریالیسم و استبداد سلسله مراتبی حاکم در جهان و دولت و احزاب غرب و شرق، اصلا کار اشتباهی نمیکند. رژیم مرتجع نیست چون فقط سرکوب میکند، رژیم ارتجاعی است چون ذهنیت سلطه طلبی را با کارهایش حفظ میکند. حال کدام دولت و جریان سرمایه داری در دنیا هست که چنین نمیکند؟ رژیم و جریان خامنه ای کاری نمیکند که بقیه مرتجعین صاحب برده های مزدی نمیکنند. کدام کشور هست که حاضر است ایالتهای خود را بدهد به کشوری دیگر و یا بگذارد مستقل شوند؟ کدام کشور هست که حاضر نیست برای حفظ قلمروهای استثمارکردنش، یعنی کشورش، از بمب اتمی هم استفاتده نکند؟ هیچ.

  3. هر تشکل سلسله مراتبی یک سلطنت است ،حتی وقتیکه که بالای سلسله مراتب بصورت دموکراتیک انتخاب شده باشد. دموکراسی سلطنتهای موقت درست میکند و یا مشروط. غیر از این است که سلطنت بدون دربار و نظام خانها امکان پذیر نبود؟
    اینها همه سلطنت هستند:
    حزب
    اتحادیه
    پارلمان
    هر شرکت خصوصی
    هر شرکتهای دولتی
    هر مغازه
    هر مدرسه
    هر دانشگاه
    هر خانواده ای
    هر کانون مذهبی
    تیمهای ورزشی حرفه ای
    نهادهای خبری
    نهادهای آموزشی
    ریاست جمهوری و نخست وزیری

    #
    همه دیکتاتور سلسله مراتبی دارند. دموکراسی هم با دبکتاتوری زیست میکند.
    پس،
    انقلاب یعنی از بین بردن سلسله مراتب در کار گروهی برای تصمیم کیری کلکتیو در محل کار و زندگی.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

HTML tags allowed in your comment: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>