Comments

گریز نخبگان حوزه سلامت از ایرن، بحران اقتصادی یا رکود اخلاق و سیاست؟ — 1 دیدگاه

  1. ممنون از روشنگری که آدرس این مقاله به درون سایت روشنگری ختم می شود.
    مقاله بعد از توضیح علمی وضعیت خدمات پزشکی، پیشنهاداتی دارد که همه میدانیم قابل اجرا نیست چون سیستم مدیریت سیاسی بورژوازی ایران که مذهبی هم هست، بسیار فاسد است. البته این فساد به اسلامی بودن رژیم ربطی ندارد و سیستم میتواند سکولار باشد و به همین اندازه فاسد. نمونه برای این ادعا زیاد است.
    بخش اخلاق مقاله چندان جالب نیست و در واقع چیزی نمی گوید. اصل اخلاق در تولید و خدمات این است که اینها باید در خدمت انسانها باشند نه سود و درآمد بالا و پول به جیب زدن. از آنجا که در سیستم بردگی مزدی الویت کار بر سود و درآمد بیشتر است، سیستم ذاتا از لحاظ اخلاقی فاسد است و فقط کسانیکه تعهد دارند علیه سرمایه داری باشند قبول میکنند که در شرایط فقر درآمد کم داشته و کالا و خدمات با کیفیت بالا ارائه بدهند.
    برای حل مسئله بهداشتی و پزشکی در ایران و جهان، باید بردگی مزدی را از بین برد، هیچ راه دراز مدت دیگری وجود ندارد و در هر گونه رفرم امکان بازگشت وجود دارد و رفرم در یک زمینه موجب بحران در زمینه ای دیگر می شود. اتحاد آنارشیستی-کمونیستی کارگران خدمات پزشکی (همه کارکنان پزشکی از جمله پزشکان حقوق بگیر) برای تعرض به سیستم بردگی مزدی پزشکی ضروری است. این تعرض ابعاد گوناگون دارد از جمله از زاویه تعرض اخلاقی، بصورت زشت و قبیح دانستن رفتارهای بردگی و اربابی موجود.
    فرار مهاجرین بعلت وجود اخلاق زشت بردگی مزدی حاکم در کل جامعه، نه قابل سرزنش است و نه قابل ستایش، فقط بیان نامعقول و ضد بشری بودن سیستم است.
    آنارشیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

HTML tags allowed in your comment: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>