Comments

چه باید خواست و چه باید کرد درنقد جمهوری خواهی ، سلطنت و آینده ایران — 1 دیدگاه

  1. چهار جریان بی آبرو شده در ایران:
    ۱ – بلشویسم خودش استبداد و دیکتاتوری و رژیم جلادان و دیکتاتوری اقتصادی سرمایه داری دولتی بود.
    ۲ -لیبرالیسم هرگز ضد دیکتاتوری سرمایه داری نبوده و همیشه از دیکتاتوری اقتصادی سرمایه داری دفاع کرده.
    ۳ – دیکتاتوری یا به استبداد اقتصادی سرمایه داری دولتی تبدیل شده و یا به اقتصاد دیکتاتوری خصوصی سرمایه داری دولتی.
    رژیم اسلامی هم بعلت ضد سرمایه داری نبودن،‌ فساد پرور و به رژیم جلادان تبدل شد.
    ۴ – رژیم شاهی هم توهین به کارگران است و هم نمونه پهلوی اش سمبول وابستگی سیاسی، دیکتاتوری اقتصادی کمپرادوری که هست امپریالیستی.
    چرا دیکتاتوری سرمایه داری؟
    بوجود آوردن مالکیت خصوصی و دولتی که همراه است با سلب مالکیت و بوجود آوردن برده مزدی (کارگر)، نه تنها از طریق دیکتاتوری انجام می شود بلکه محل کار خودش دیکتاتوری ارباب سرمایه دار حاکم است.
    بحثهای مقاله به ریشه فساد و تباهی جامعه که دیکتاتوری اقتصادی سرمایه داری است نمی پردازد، فقط بحثهای بدرد نخور طبقه متوسط هستند که سیاستهای رژیم دارد کوچکشان میکند.
    نقد “چپ” موجود اگر دفاع از لیبرالیسم باشد، چپ امپریالیستی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش جفنگ استفاده می‌کند. درباره چگونگی پردازش داده‌های دیدگاه خود بیشتر بدانید.

HTML tags allowed in your comment: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>