Comments

چنین میزانی از خشونت دولتی در ایران و جهان کم سابقه است! / جواد قاسم آبادی — 6 دیدگاه

  1. این ایده که مارکسیسم لنینیسم و سرنگونی دولت موقت انقلابی بود، مثل همین سرنگونی طلبی بی محتوا و ضد انقلابی در وضعیت فعلی جامعه ماست. حزب بلشویک برای کسب قدرت تر و خشک را با هم سوزاند و یک سیستم سرمایه داری دولتی فاشیستی و استالینیستی تحویل داد که سران حزبی خودش هم قربانیانش بودند. جمهوری اسلامی هم شباهت زیادی به آنها دارد چون بعد از سرکوب مخالفان شروع کرد به سرکوب خودی ها. البته اعمال ضد انقلابی بلشویکها سوسیال دموکراسی پرو امپریالیسم را توجیه نمیکند. راه قدرت و دولت سازی به جنایتکاری منجر می شود.
    آنارشیست

  2. دلیل اینکه تروتسکیستها خیلی پر رو هستند و حتی احساس انقلابی بودن میکنند، برغم آدم کشی های ترتسکی و سوسیالیستی دانستن اقتصاد روسیه توسط او در زمان استالین، قربانی بودن ترتسکی است. بعضی وقتها قربانیان ارتجاع به اندازه ارتجاع ضد انقلاب هستند.
    آنارشیست

  3. کردستان ایران، افغانستان امپریالیستهای غربی و شرقی است، زمستان تسخیر روسیه است. رژیم مجبور میشود لشکر های خود را برگرداند. لشکر کشی هزینه دارد، رژیم تحت تحریم و ورشکسته نمیتواند وارد جنگهای طولانی بشود. کافی ست که کردها صبور باشند و کودکان و جوانهای خود را ریسک نکنند. علاوه بر این، چون رژیم شیعی هست، امکان نفوذو گسترش ندارد، نقطه قوت رژیم، نقطه ضعف ش هم هست، خودش میداند.
    در تهران ومناطق دیگر، باید صبور بود و با تبلیغ و ترویج ضد اقتدارگرایی (در تمام جوانب آن) ریشه های ارتجاع را سوزاند.
    صبور باید بود. ارتجاع نیز مثل همه موجودات زنده، پیر و ضعیف میشود.
    انقلاب تازه در ایران دارد شکل میگیرد، اگر روحیه شورایی و کلکتیو را پرورش بدهیم، ما جوان خواهیم بود، آنها پیر و ضعیف.
    اراده جوان، همان جبر تاریخ است.
    آنارشیست

  4. مبارزه با سلسه مراتب مبارزه با استبداد و فاشیسم در میان مخالفان دولت ایران و سایر دولتهاست.
    در تحت سیستم سلسله مراتب است که مستبدین آینده در میان مخالفین حاکمیت پرورش پیدا میکنند.
    سیستم حاکمیت اقتدارگرایان صرفا مکانیسم اقتصادی استثمار نیروی کار نیست، خیلی بیشتر است.
    جامعه ایران و یا جوامع کشورهای دیگر، دارای چندین نوع سازماندهی هستند، خانواده، مغازه، مزرعه، شرکت ها، نهادهای دولتی، نهادهای سرکوب، احزاب، انجمنها، نهادهای مذهبی و مدارس. تشکل این سازمانها سلسله مراتبی ست.
    درخانواده، مرد (شوهر، پدر و یا برادر بزرگ) معمولا حاکم است ، خانواده تشکل سلسله مراتبی کم عمق است. در شرکتهای بزرگ سیستم سلسه مراتب چند طبقه و عمیقتر است. سلسله مراتب در بقیه انواع تشکل جامعه نیز قابل مشاهده و بیان است.
    در این تقسیم قدرت از بالا به پائین است که روحیه خفه کردن، سرکوب کردن، محدود کردن ، سانسور کردن، حذف کردن، محروم کردن و سایر تعرضات حفظ شده و پرورش داده می شود. بدون این سیستم سازماندهی، استثمار نیروی کار ممکن نیست.
    اپوزیسیون ضد اقتدار (ضد مردسالاری، ضد سرمایه داری، ضد امپریالیسم) نمیتواند کاری واقعا جدی وموثر انجام دهد، اما با سلسله مراتب مبارزه نکند. برای همین است که میگوییم اپوزیسیون رژیم خودش با نداشتن رویکرد ضد سلسه مراتبی (نداشتن روحیه کلکتیو و شورایی)، یک مسئله است، یا بعبارت دیگر، خودش ارتجاع است چون در این وجه از اقتدارگرایی دارند زندگی میکند.
    دوام ارتجاع در ایران و سایر کشورها از طریق سیستم سلسله مراتبی اعمال قدرت ممکن میشود.
    دیکتاتوری و سرکوب از طریق این نوع سیستم تشکل تحقق پیدا میکند.
    برای همین است که از آنارشیسم متنفرهستند، از بلشویسم و سوسیال دموکراسی گرفته تا خرده بورژوا ها، بورژواها، دولتها، مذهبیون و حتی روشنفکران چپ و راست. بجای مبارزه با اقتدارگرایی و پرورش سیستم گفت و شنود و تصمیم گیری در خدمت منافع همه افراد جمع شده، روحیه رقابت و برتریو بالا رفتن از سلسله مراتب وجود دارد. سلسله مراتب، یا بعبارت دیکر، شکل گروهی اقتدار، یعنی سلسله مراتب است که مبارزه با اشکال عینی ارتجاع را تخریب میکند و هر سرنگونی ی به پیدایش یک ارتجاع دیگر منجر می شود و بساط استثمار و استبداد دوباره برقرار میشود.
    برای درک نظری بهتر ارتجاع سلسله مراتب میتوانید به توابع بازگشتی (recursive function) در ریاضیات فکر کنید. گرایش به اقتدار بصورت این تابع عمل میکند.
    انقلاب واقعی با تعرض به سبستم سلسله مراتبی کار گروهی آغاز میشود نه با بوجود آوردن آن،
    یا باید شیوه کلکتیو و شورایی را در روابط روزمره و حل مسایل تمرین کرد و آموخت و یا بهتر است انقلاب نکرد.
    زنان و کارگران ایران گول انقلابیون جعلی را نخورند.
    ارتجاع یک روحیه است و نه صرفا افراد خاصی، ارتجاع در میان خود ما و درخود ما نیز وجود دارد.
    انقلاب یک روحیه است، روحیه کار گروهی بدون سلطه کسی بر کسی دیگر، روحیه ضد اقتدارگرایی = آنارشیسم.
    هیچ انقلاب اصیلی بدون آنارشیسم قابل تصور نیست. حتی مارکسیسم هم با قبول جامعه بدون دولت، این حکم را پذیرفت. انقلاب بسیار عمیق تر و وسیع تر از صرفا الغای مالکیت خصوصی بر وسایل تولید است. اقتصاد تعیین کننده نیست، اقتصاد بخشی ارگانیک از موجودیت ارتجاع است، یعنی ارتجاع دارای ارگانهای دیکر است. اما کنه ارتجاع، روحیه سلطه جویی تاریخی در انسان می باشد. عادی بودن حیوان کشی و تغذیه را تصور کنید و جدی بگیرید، راه درک ارتجاع برایتان باز می شود. آری ارتجاع صرفا استثمار نیروی کار نیست. درک استثمار نیروی کار، البته، ضروری است.
    آنارشیست-کمونیست

  5. نویسنده اشتباه میکند. خشونتی که الان در اوکراین و اسرائیل وجود دارد از خشونت رژیم علیه زنان و کارگران ایران بیشتر است.
    البته، تمام دولتهای اقتدارگرایان برای حفظ اقتدار به خشونت متوسل می شوند.
    میزان خشونت سیاسی مهم نیست، وجود خشونت سیاسی مهم است. میزان خشونت سیاسی به عوامل زیادی بستگی دارد، وجود خشونت سیاسی از گرایش به سلطه نشات میگیرد. منشاء را باید هدف قرار داد..
    گرایش به سلطه، مردسالاری، بردگی مزدی، امپریالیسم و غیره را از طریق خشونت بوجود آورده و فرهنگی کرده است.
    فقط انقلاب آنارشیستی کمونیستی میتواند خشونت سیاسی را در جامعه از بین ببرد.
    انقلاب آنارشیستی کمونیستی انقلاب علیه تمام اشکال اقتدار (سلطه ) از جمله مردسالاری و بردگی مزدی است.
    اتخاذ رویکرد آنارشیستی کمونیستی برای زنان و کارگران ایران ضروری و کلیدی است تا ریشه فرهنگ چند هزار ساله اقتدارگرایی در ایران و جهان مغلوب شود.
    وجود اپوزیسیون اقتدارگرا بخشی از مسئله است.
    آنارشیست-کمونیست

  6. ترور و سرکوب در ایران بخشی از سیاست حفظ روابط سرمایه داری است. برای مبارزه با ترور و سرکوب باید سرمایه داری را از برد.
    نه خدا، نه ارباب
    ضداقتدار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

HTML tags allowed in your comment: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>