Comments

خدا و ادیان زن ستیزاش<br>بهنام چنگائی — 9 دیدگاه

  1. ناسیونالیسم ماقبل اسلام آقای چنگایی با کمونیسم و حتی مارکسیسم جور در نمی آید.
    آنارشیست

  2. و بلاخره، ناسیونالیسم بورژوائی آقای چنکائی که با ایرانگراها وجه اشتراک احساس میکند:
    “بهررو ایران ما و همچنین بخش بزرگی از بلوک شرق و بویژه کشورهای مسلمان زیر تبر تحمیق و تنبیه اصالت و استقلای و خودباوری انسانی بوده و درین هزار چهارصدسال واپس مانده و از اسلام آسیب های بران ناپذیری را خورده و همچنان می خورند. ”
    چه اصراری هم دارد که بپذیریم کمونیست هم هست!!! گفتم که همان رادیوست در مالکیت مارکسیستی که دائم برنامه های بورژوازی پخش میکند!
    آنارشیست

  3. درود جناب آنارشیست کمونیست میهن دوست؛

    من به شما پیرامون پرسش تان دیدگاه خودم را کوتاه بازگومی کنم.

    نگرش رنگین کمانی زاده ی عصر روشنگری رونسانس و آن نیز محصول جبر تاریخی آن اصالت فردی ” اندیودیوآلیسم ” و و اصالت وجودی “اگزیستاسیالیسم ” می باشد.

    پیرامون این جهش برجسته تاریخی بسیار گفته و نوشته شده که بازگوکردن آنها از زبان من چندان مفیدنیست. چراکه هر بخش و سوژه ای منابع گسترده و بررسی شده ای دارد که می بایست ریز و درشت انها را فردی جستجو و مورد ارزیابی امروزین قرارداد.

    بهررو ایران ما و همچنین بخش بزرگی از بلوک شرق و بویژه کشورهای مسلمان زیر تبر تحمیق و تنبیه اصالت و استقلای و خودباوری انسانی بوده و درین هزار چهارصدسال واپس مانده و از اسلام آسیب های بران ناپذیری را خورده و همچنان می خورند. با تفاوت هائی همچنانکه دیگر ادیان و مذاهب ابراهیمی در کشور های شرقی زیر ضرب نادانپروری ها و تعصب کور ارتدکسی صدمه های سخت و سنگین را خورده اند.

    باسپاس

  4. این جمله مبهم است:
    “کارگران و زنان و مردم بخاک نشسته دیریست از کلیت رژیم گذرکرده اند و در پی فرصت انقلاب و ریشه کنی دین دولتی می باشند.”
    معلوم نیست زنان و کارگران عبور کرده آیا همه هستند یا عده ای!
    کارگران اعتصابی که بیان نمیکنند از رژیم میخواهند برای جامعه کمونیستی و یا حتی بورژوا دموکراتیک عبور کنند. اگر دومی باشد که اصلا خود استثماری است.
    زنان هم که روشن نیست علیه مردسالاری هستند یا نه.
    معلوم نیست که تمام زنان ایران علیه مردسالاری هستند نه زنان مرفه تر و هوادار بردگی مزدی. زنان میتوانند هوادار ازادی باشند تا زنان دیگر را در چهارچوب مردسالاری استثمار کنند، مثل تاچر و گاندی و غیره.
    اگر کارگران در پی انقلاب هستند، دنبال چه انقلابی هستند؟ مقاله این را پاسخ نمیدهد چون میداند فعلا دنبال انقلاب کمونیستی برای رهائی خود نیستند. برای همین ضمنی در خدمت بورژواهای اپوزیسیون عمل میکند که کار همیشگی روشنگری و برخی از تشکلات باصطلاح طرفدار کارگران است.
    اگر میخواهند دین دولتی را ریشه کن کنند، چه رژیمی میخواهند بروی کار بیاورند. مقاله روشن نمیکند.
    مقاله مقاله ای احساسی و ضد آخوندی است.
    ضد آخوند بودن شاید رژیم حاکم بر زنان وکارگران را سکولار کند اما دردی از آنها دوا نمیکند چون میدانیم چند میلیارد زن و مرد فقیر و برده سیستم سرمایه داری و امپریالیسم داریم.
    آنارشیست

  5. حال مقاله،
    لطفا علیه بردگی مزدی زنان و کارگران ایران هم بنویسید تا مطمئن شویم هوادار انقلاب مخملی بورژوا دموکراتیک غربی نیستید.
    وقتی می نویسید، لطفا ذکر کنید که رژیم سکولار دموکراتیک هم دردی دوا نمیکند چون درجه جنایتهایش بیشتر از اسلامیون و مذهبیون نیست.
    اگر نمیدانید که رژیمهای غیر مذهبی برای حفظ ارتجاع چه بلایی سر زن و کارگر می آورند، برایتان لیست کنم.
    آنارشیست

  6. بازهم سئوال،،
    چرا زنان و کارگران ایران باید عقده ارباب مجدد شدن و روزی مثل امپریالیستهای غرب و شرق شدن بورژواهای سکولار وطن دوست و وطن پرست را نقد نکنند؟ چون خوب است که این اربابان از ما سرباز بگیرند، دنیا فتح کنند، ملیتهای دیگر را بچاپند و یک صنار تو جیب زنده مانده های ما کنند؟ اینکه خیلی نوکرمابانه و زشت و عقب افتادگی و پستی است.
    آنارشیست-کمونیست

  7. یک سئوال، چرا همیشه روشنگری و ماتریالیسم و آته ایسم و هومانیسم و دموکراسی و برابری در اروپا با دفاع از بردگی مزدی و استعمارگری قدیم و امپریالیسم جدید همراه بوده است؟
    سئوال دیگر،
    چرا تمام بورژواهای ایرانی سکولار ضد جمهوری اسلامی شیفته دموکراسی اربابان بردگی مزدی و امپریالیستهای غربی بوده اند؟
    سئوال آخر،
    چرا روشنگری و ماتریالیسم و آته ایسم و هومانیسم و دموکراسی و برابری در اروپا، دارد از طریق بردگی مزدی و امپریالیسم، محیط زیست انسان را نابود میکند و ممکن است وارد جنگهای اتمی شده و نسل بشر را به کل منقرض کند؟
    آنارشیست-کمونیست

  8. ضمن سلام و درود.
    پرسش همیشگی این است که چرا شرق و ایران در تاریخ سیر اندیشه نتوانستند راه و مسیر روشنگری و ماتریالیسم و آته ایسم و هومانیسم و دمکزاسی و برابری را بپیمایند ؟
    و چرا ایران وشرق اسیر عرفان و خرافات و ایده آلیسم و مردسالاری گردید ولی غرب راه دیگری رفت و اکنون فضا و ستارهها را نیز تسلیم نیروی دانش خود نموده؟
    در غرب بعد از اصلاحات دینی مارتین لوتر در 5 قرن پیش، فویرباخ در 3 قرن پیش تکلیف دین و مسیحیت را کف دستش گذاشت و امثال دکتر سروش های ما هنوز دنبال ملاصدرا ها هستند ؟ !
    حساب یهودیت را اسپینوزا نیز در 4 قرن پیش تعیین نمود. مسلمانان هم حلاج را مجازات نمودند.

    آنارشیست کمونیست میهن دوست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

HTML tags allowed in your comment: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>