Comments

در 22 ژوئن1941 ارتش آلمان هیتلری به اتحاد جماهیر شوروی حمله کرد / فرح نوتاش — 1 دیدگاه

  1. رژیم استالین یک رژیم دیکتاتوری سرمایه داری دولتی ضد کارگری بود. روسیه امروز جامعه ای است که اقتصاد آن سرمایه داری دولتی و خصوصی است. تضاد روسیه با کشورهای غربی در چارچوب رقابتهای امپریالیستی قابل توضیح است نه تضاد کار و سرمایه. در زمان استالین باید در روسیه انقلاب کمونیستی می شد. امروز هم کارگران روسیه فقط از طریق انقلاب کمونیستی رها میشوند. کارگران غرب و شرق و جنوب و شمال باید علیه اربابان سرمایه دار دولتی و خصوصی شان انقلاب کمونیستی کنند.
    .
    در ایران، حزب توده و بقایای آن نیز ارتجاعی بودند و هستند. حزب توده بعلت ارتجاعی بودن دچار انشعابات فراوانی شد و به چندین تشکل تبدیل گردید. کارگران ایران باید تاریخ این انشعابات را مطالعه کنند و بفهمند. همه استالینیستها و لنینیستها با رژیم و امپریالیستهای غربی از زاویه قدرت طلبی و ارباب بردگی مزدی بودن در تضاد بودند و هستند. درک این قضیه مشکل نیست. بسیاری از آنها حتی دیگر از اصطلاحات مارکسیستی هم استفاده نمیکنند و مسائل اجتماعی را از زاویه “وطن”، “مردم” ، “میهن” ، “دولت” و سایر اصطلاحات جامعه شناسی مزورانه و کم عمق بورژوازی توضیح میدهند. آنها ضد روابط ارتجاعی در جامعه ایران نیستند. آنها ضد مثلا خمینی، ملا، خامنه ای و اسلام هستند. چرا؟ رقابت نه انقلاب. دنیای ذهنی آنها، ‌دنیای ذهنی اربابان است نه بردگان.
    .
    وقتی بلشویکها در روسیه حاکم شدند و‌ سرمایه داری دولتی ساختند و سوسیال دموکراتها به کمونیسم خیانت کردند، ذهنیت انقلابی کارگران را بجای انقلابی، ضد کارگری، ناسیونالیستی و کلا ارتجاعی کردند. امروزه از مارکسیسم یک جسد فاسد شده و متعفن باقی مانده که هنوز دفن نشده. یک عده از آنها دموکراسی خواه هستند، عده ای دیگر لنینیست و استالینیست، عده ای تروتسکیست و گروه دیگر در خدمت رژیمهائی مثل ایران و چین و روسیه به بهانه ضد امپریالیست بودن که در حقیقت ضد امپریالیست نیستند، ضد امپریالیستهای غربی از زاویه رقابت برای حکومت کردن بر جهان هستند.
    .
    آنارشیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش جفنگ استفاده می‌کند. درباره چگونگی پردازش داده‌های دیدگاه خود بیشتر بدانید.

HTML tags allowed in your comment: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>