Comments

رژیم ولایت مانع از رشد اقتصادی، اجتماعی و سیاسی است،/ محمد حسین یحیایی — 1 دیدگاه

  1. خرابی اقتصاد ایران تماما از جمهوری اسلامی نیست، اساسا و عمیقا بعلت بردگی مزدی بودن آن است که جمهوری اسلامی پاسدار آن شده.
    قبل از آن هم اقتصاد ایران خراب بود و دلیلش رشد خاص بردگی مزدی در ایران بود و رژیمی مثل رژیم شاه، پاسدار آن. در زمان شاه، فقط قشری خاص از طبقه کارگر (قشر متخصص و تحصیلکرده) و خرده بورژوا رفاه نسبی داشت، و بقیه اقشار تحت سلطه، دائم در بحران درآمد قرار داشتند.
    مقاله درباره تحریم ۴۰ ساله و بعد افزایش تحریم در بیست سال گذشته و نقش آن چیزی ننوشته است. این چه مقاله اقتصادی ی هست که واقعه بسیار مهم و بزرگ تحریم در آن بررسی نشده؟!!!! این کار عامدانه است و درست نیست و برای نادیده گرفتن امپریالیسم انجام شده.
    ورشکستی دولتهای سرمایه داری خاص دولت جمهوری اسلامی نیست، تمام دولتهای سرمایه داری، حتی دولتهای دموکراتیک غربی هم در معرض ورشکستی قرار میگیرند. مثلا، در کشورهای غربی، یکی از آنها، آمریکا، ورشکستگی دولت به ثروتمند شدن سرمایه داران تبدیل میشود چون سرمایه داران به دولت قرض میدهند و بعدا بخش بزرگی از مالیاتها را بعنوان سود به جیب می زنند از لحاظ تاریخی، بخش بزرگی از بودجه دولتهای غربی از طریق استعمار و نو استعمار مالیه می شده است. در این مورد آمار وجود دارد که چطور استعمار انگلیس باعث افزایش درآمد کارگران شد.
    بهانه الکی از جمهوری اسلامی نگیرید. سرنگونی جمهوری اسلامی به خودی خود موجب شکوفایی اقتصادی نخواهد شد.
    افت و خیزها و رکودهای طولاتی و تحریمها زندگی زنان و کارکران ایران و جهان را تخریب و فاجعه وار کرده و میکند و تا وقتیکه نظام بردگی مزدی وجود دارد، خواهد کرد. سرنگونی راه حل مسائل اقتصادی نیست. راه حل مسائل اقتصاد، از بین بردن بردگی مزدی است.
    وقتی اقتدارگرایی در ایران کاملا بعنوان بد شناخته شد، فعلا در اپوزیسیون تقدیس هم می شود، یعنی ضدیت با اقتدارگرایی بصورت فرهنگ درآمد، آن وقت مسئله سرنگونی مطرح خواهد شد، فعلا، ۹۹ درصد سرنگونی طلبها خودشان ارتجاعی هستند، یعنی خودشان بعد از سرنگونی سلطه گری راه می اندازند و کارگران را استثمار میکنند. بشما قول میدهم که اپوزیسیون فعلی، بعد از سرنگونی، از کارگران هیچ چیز نخواهد خواست جز رفتن سر کار و زیاد کار کردن.
    آنارشیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

HTML tags allowed in your comment: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>