Comments

دموکراسی در برابر ریاکاری،  آمریکا در فلسطین<br> نوشته: م. رضا بهنام – برگردان:سامان — 2 دیدگاه

  1. این نقد از اسرائیل و آمریکا و اروپایی ها خیلی آبکی و محافظه کارانه است. مقاله به ریشه های بردگی مزدی در منطقه و رقابتهای مابین ارتجاعیون غرب و شرق نپرداخته. جنگ غزه جنگ آزادی و اسارت نیست، جنگ مابین طبقات حاکم در منطقه با هم است. زنان و کارگران فلسطینی و اسرائیلی اسیر اربابان خود هستند. توده های فلسطینی اسیر اربابان خود و توده های اسرائیل آلت دست صهیونیستها و سرمایه داران غربی اند. جنبشهای ملی جنبشهایی برای آزادی نیستند، جنبشهایی برای آزادی اربابان یک منطقه از دست اربابان قوی تر هستند.
    آنارشیست

  2. ۱- فلسطینیهایی که در غزه مسدود شده اند؟! مگر آدم ها مسدود می شوند؟۲- بیداری بیرحمانه چگونه بیداری ایست؟ ۳- کشور اختراعی؟ مگر کشور اختراع میشود؟ ۴- منفور غیرقابل جبران یعنی چه؟ ۵- رابطه ی مسموم چه نوع رابطه ایست؟….غیر از این است که سامان نه بر ادبیات فارسی و نه بر ادبیات زبانی که از آن ترجمه کرده تسلطی ندارد؟ ترجمه کن، ولی درست و آموزنده، جناب سامان!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

HTML tags allowed in your comment: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>