Comments

تراژدی سیاسی حاکمیت سرمایه‌داری<br> سامان — 2 دیدگاه

  1. آقا/خانم ق.ظ ضمن تشکر از دقت شما برای ساده کردن مطلب خوانش زیر را با توجه به متن حاضر لاتین در لینک ارجاع شده در پایان چنین بیان می‌کنم:

    یک حاکمیت سیاسی موفق (یعنی ماندگار و در تعامل مطلوب باطبقات پایین جامعه)قابل ضمانت و اطمینان نیست. این موضوع مربوط و شامل بخشی از طبقه حاکم است که نه فقط به فکر حفاظت فعال از قدرت و منافع هود می باشد، بلکه خمچنین قادر به فهم طراحی سیستم همچون یک مجموعه کلی بوده و برای بازبینی و کنترل اجزای مهم و اساسی آن اقدام نماید که آیا در وضعیت خوبی نگهداری می‌شوند و وظایف خود را بخوبی انجام می‌دهند یانه. هرگاه طبقه حاکم قدرت رابه انحصار در آورده و از آن فقط به نفع خود استفاده کند، نتیجه آن فاجعه‌ای حتمی خواهد بود. سوابق تاریحی مشحون از چنین فجاعی است.لذا آن چه برای یک حاکمیت سیاسی موفق صروری است یا باید از عقل و بردباری پیروی کند یا فشار متقابل طبقات غیر حاکم اما قدرتمند را بپذیرد سر عقل بیاید.تاریخ نشان می‌دهد که هیچ سرمایه‌دار حاکم هرگز معقول و بردبار نبوده است که از آن برداشت نماییم که این امر در مسیر اهداف حاکمیت سیاسی (بنا به تجربه)حاصل گردیدهو ناشی از قشار متقابل و موثر سایر طبقات (طبقات غیر حاکم) باشد. یعنی باید این این مشکل را در ذات سرمایه جستجو کرد.

  2. ” حکومت سیاسی موفق در جامعه طبقاتی از تضمین شدن به دوراست. این شامل بخشی از طبقه حاکم که…..” تا آخر پاراگراف نامفهوم است.جناب سامان آن را برای ما معنی کنید. ترجمه از این نمونه های نامفهوم زیاد دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

HTML tags allowed in your comment: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>