Comments

نه به جنگ، نه به جمهوری اسلامی،  نه به مداخله‌گران خارجی/ باقر ابراهیم زاده — 1 دیدگاه

  1. این مقاله آه و ناله بورژوازی سکولار شکست خورده ایران است که جامعه ایران را بصورت جامعه درست شده از “مردم” و‌ جمهوری اسلامی می بیند نه کارگران و سرمایه داران. به همین علت، مقاله هیچ درک علمی و واقعی از جامعه ارائه نمیدهد. “چپ” موجود در مقاله بی معنی است. مقاله قادر نیست بیان کند که قرار است چه نظم اجتماعی در ایران برقرار شود تا کارگران از دست استثمار سرمایه داری خلاص شوند. مسائل بنیادی جامعه مربوط به اقتصاد سرمایه داری است نه شکل سیاسی دولت. هیچ دولتی در جهان وجود ندارد که مسائل بنیادی جامعه را بنفع کارکران حل کرده باشد. سیاست بنیادی جوامع سرمایه داری استثمار نیروی کار و ثروتمند کردن سرمایه داران است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش جفنگ استفاده می‌کند. درباره چگونگی پردازش داده‌های دیدگاه خود بیشتر بدانید.

HTML tags allowed in your comment: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>