دیوار آپارتاید همیشه بر سر نیزه استوار است

بوتا نخست وزیر دوران آپارتاید آفریقای جنوبی می گفت رژیم آپارتاید به معنای کهتر شمردن سیاهان نیست، ما سیاهان و سفیدها را از هم جدا کرده ایم تا هرکدام با فرهنگ ها و عادات خود در کنار هم راحت تر زندگی کنند. وبه راستی بانتوستان های(مناطق ویژه اسکان اقوام سیاهپوست) رسوا انتخابات هم داشتند!
شارون ««قصاب بیروت»» میگفت حصار آپارتاید اسرائیل(دیوار حائل کرانه باختری)، به بلندای 8 متر و طول احتمالی 1000 کیلومتر که بر حرمت قرن بیست و یکم لکه افکنده و دیوار 155 کیلومتری برلین در مقابل آن رنگ می بازد، نشانه سیاستی است میانه روانه، وبرای این ساخته می شود که فلسطینیان و اسرائیلی ها در دوسوی دیوار در امان از تروریسم و افراطی گری راحت زندگی کنند.
مقامات جمهوری اسلامی می گویند دیوارهای مدارس را بالاتر و بالاتر می برند که دختران دانش آموز راحت باشند، پارک ها، اتوبوس ها، مترو، کلاس درس و آب دریا را زنانه مردانه می کنند و می گویند این ها نشانه کهتر شمردن زنان نیست، هدف احقاق حق زنان برای بدست آوردن فضای عمل آزادانه است.
دروغ می گویند، مثل همتای یهودی شان شارون، مثل همتای مسیحی شان بوتا.دیوار آپارتاید پناهگاه نیست، سایبان بر سر انسان نیست، دیوار آپارتاید همیشه بر سر نیزه استوار است و آن ها که در داخل دیوار می مانند انسان هایی اسیر هستند که رتبه بندی های فاشیستی به آن ها مرتبه کهتری در میان نوع آدمیان داده است. و رژیم آپارتاید خود تمهیدات لازم را فراهم می بیند که انسان های درون دیوار را کهتر نگه دارد. این دیوار به نام تمدن، به نام انسانیت،و برای راحت زن ایرانی باید فرو بریزد،و فرو خواهد ریخت. زن ایرانی این فضای انزوا، فضای تهی از انسان و پر از وحشت، فضای بیگانه، فضای پشت این دیوار سرنیزه را تحمل نخواهد کرد.
از آرشیو، به روز شده توسط بنفشه زمانی
Comments
دیوار آپارتاید همیشه بر سر نیزه استوار است — بدون دیدگاه
HTML tags allowed in your comment: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>