موی پریشان زنان
شعر از شمی صلواتی
لحظه ربایش و ضرب و شتم و کتک زدن دختر دانشجوی علوم و تحقیقات توسط ماموران لباس شخصی
اعتراض عریان علیه حجاب و حراست
***
موی پریشان زنان،
پرچم عواطف، نشان شجاعت با پیام ٱزادگی ست
معنای آزادی بی قید و شرط زنان و رهائی مردان از طناب بردگی ست…
«در ستایش از انقلابيون جوان..»
شعله های سرخ آتشند!
طلوع امید به فردا
با گفتمانی زلال،
روان همچون رودخانه
در دشت و صحرا سرازیرند
بدون ترس از ریرش هر درۀ.
زن ند، به لطافت پرهای گل،
سرود عشق را می خوانند
سرود طلوع امید به فردا
بسان آواز کبک در استقبال از آمدن بهار
“زن ند” ،آگاه و جسور “
نامشان آشناست برای نسلی که قرار است بر دیوار شهر بنویسند
“ماهروان زیبا پسندی بودند صاحب اختیار،
به دور ازهر قوم و مذهبی،
دلشان عشق به رهای
بلند پرواز در اوج آزادگی …
[ومن اگر
روزی بتوانم ترانه ای !
برای فتح این جهان بنویسم
اول با نام دختران دیار
بعنوان پرنده خوش قدم
خیلی زیبا با تصاویری
بدور از ترس
در لیست نامهای برجسته تاریخ
باخطی نو حک می کنم
چون من آنها را
جلای هر دل خسته می بینم …
٭در نبرد با نابرابریها
شاید شعر آنقدرها، تیز و برنده نباشد
اما انعکاس فریاد بر آمد
از جسارت انقلابيون جوان،
برای من، در تصور فتح است.
٭در دفتر پر درد تاریخ خواهم نوشت
بدور از ترس دخترانی بودن
که شعله شدن و سوختند
اکنون به روایت تصویر
من در یک ترانه دارم آنها را
تا پژواک طنین اندازه صدایت شان
[ رساترباشد
٭ شعرهای من در تقابل با آنها
[برگ ناچیز خزانند
گلهای خوشبوی زمانه ما را
تاریخ قضاوت می کند،
نه شعر من، و نه معلمین اخلاق …
۲ نوامبر ۲۰۲۴میلادی”شمی صلواتی“
درست می فرومائید، سلبرتی ها که دنبال شهرت و پول و جایزه اسکار نیستند، همشون آنارشیست و کمونیست هستند.
مبارزه انقلابی زنان سلبریتی علیه ارتجاع دینی :
http://iranglobal.info/fa/node/193022
در ارتباط با آزادی زن، زنان ارتجاعی و جنایتکار زیاد هستند:
تاچر
کلینتون
گاندی
ون در لین
هریس
بسیاری دیگر
زن ستیزی و مردسالاری جمهوری اسلامی باعث شده است تا زنان ارتجاعی راهی برای حکومت پیدا کردن و سلطه داشتن پیدا کنند. مثلا: همانطور که صهیونیست ها به کسانی که مخالفت جنایتکاری آنها هستند میگویند ضد-یهوی، زنان ارتجاعی ممکن است به انقلابیون بگویند ضد-زن.
مبارزه زنان با جمهوری اسلامی میتواند ارتجاعی باشد (وقتیکه خودشان بخواهند ارباب اقتدار باشند) و یا انقلابی (وقتی که مخالف هر نوع سلطه جوئی هستند). تشخیص این موضوع احتیاج به اطلاعات کافی و تحقیق و مشاهده رفتارها دارد.
پس:
زن ستیزی و رفتارهای وحشیانه جمهوری اسلامی علیه زنان را افشا باید کرد اما برای انقلابی دانستن رفتارها باید معیارهای انقلاب را خوب توضیح داد تا مرتجعین سوء استفاده نکنند و انقلاب را ضد انقلاب نکنند.
خانمها و آقایان آنارشیست-کمونیست
انقلاب واقعی نه مخملی و جعلی و نه برای بازگرداندن استعمارگران آمریکایی و غربی، باید تمام این خصوصیات را یکجا داشته باشد:
ضد مردسالاری
ضد بردگی مزدی
ضد امپریالیسم
ضد هیراشی
ضد تبعیض
اگر همه اینها را نداشته باشد، ضد انقلاب است نه انقلاب.
اوباما را بیاد بیاورید،
جنبش مدنی سیاه پوستان را انقلاب قلمداد کردند و نتیجه اش جنایتکار سرمایه داری شد مثل اوباما (لیبی، سوریه، سیاه پوست کشی توسط پلیسها، تحریم.. تداوم بردگی مزدی و سیاستهای امپریالیستی.)
بعلاوه،
معیارهای فوق کمک میکند اپوزیسیون ارتجاعی را بشناسیم:
مارکسیستهای بلشویک – درست کننده سرمایه داری دولتی.
مارکسیستهای سوسیال دموکرات – نوکر امپریالیستهای غربی و یا هوادار بردگی مزدی تا زمان آمدن ” امام زمان”
لیبرالها و جمهوری خواهها و سایر وطن پرستان هوادار بردگی مزدی و دشمن قومها و تحمیل کننده فارسها بصورت ایرانگرایی.
سلطنت طلبان ارباب بردگی مزدی و پهلویون نوکر امپریالیستهای غربی.
اگر دیدگاه انقلابی کامل نباشد و همه جنبه ها را در بر نکیرد، شهامت ها و شهادت ها همگی بی فایده و در خدمت نوعی از ارتجاع خواهد بود.
درک مضمون انقلاب اصلا مشکل نیست:
همه را باید تشویق به نگرش انتقادی کرد نه پیروی کورکورانه. پیروی کورکورانه ضد انقلابی است .هیچ حکمی را بدون فکر کردن و تحقیق کردن نباید پذیرفت و در عمل هرگز نباید تعجیل کرد. انقلاب روندی آهسته و قدم به قدم اما تشکیلاتی و مستمر در محل کار و زندگی است.
خانم و آقای أنارشیست
این یکی جالب و خنده دار است و معلوم است حال و روز درستی ندارد.
اول نوشته که ما “شبه آنارشیست” هستیم، یعنی نظرات ما منطبق با آنارشیسم نیست، بعد یادش رفته که چی نوشته، به آنارشیسم لجن پراکنی میکند و میگوید ما آنارشیست هستیم و دری وری های مارکسیتها به ما درست است! بیبن جناب بازنده، تصمیم ت را بگیر، بلاخره ما آنارشیسم هستیم یا نیستیسم؟!
خانم و آقای آنارشیست
درباره این در کامنت ضد آنارشیست:
“بدون تئوری”
نظرات آنارشیستی ما دارای تئوری است و نسبت به فرضیه های مارکسیستی بسیار پیشرفته تر است. بر خلاف فرضیه ماتریالیسم تاریخی مارکس و انگلس، نظرات ما منطبق با مطالعات علمی و فاکت است. چون ما مسائل را بصورت ساده بیان میکنیم، عمق آن برای نویسنده کامنت و عبارت پردازان مارکسیست قابل درک نیست چون عادت به شعار و داد و فریاد و شعر و شاعری کرده اند. ما در تجربه متوجه شده ایم که وقتی با مارکسیستها وارد بحث نظری می شویم، آنها تابع منطق نیستند و نمیتوانند پاسخ بدهند و شروع میکنند به حمله شخصی، پرت و پلا گوئی، عبارت پردازی و شعار دادن مثل همان علی اکبر حزب الهی ها. بیخود نیست که تمام فعالیتهای آنها با شکست روبرو شده است. دوران مارکسیسم به پایان رسیده است.
خانم و آقای آنارشیست
جناب ضد آنارشیست،
زیاد هم نقد ارتجاع مارکسیستی مهم نیست چون خودشان خودشان را خنثی میکنند. حال مدتی نظاره گر می شویم ببینیم چه میشود. بعلاوه، مقالات مارکسیستها خود راضی کردن است چون تاثیری بر زنان وگارران ایران ندارند و دنبال وقایع هستند نه سازنده آن. در حقیقت چپ محورمقاومتی پایه و قدرت بیشتری دارد تا غرب نشین ها. دو جریانن ارتجاعی به جان هم افتاده اند. مارکسیستهای محور مقاومتی و رژیم از یک طرف، چپ غرب نشین و سرنگونی طلب در طرف دیگر.
خانم و آقای آنارشیست
درباره این کامنت:
“این خانم آنارشیست سابق، حساسیت عجیبی نسبت به لغات و فرهنک انسانی انقلابی مترقی اجتماعی وتئوریک … کمونیست ها حدود 150 سال است که میگویند آنارشیسم فاقد منطق و ایدئولوژی، ”
جناب،
درباره کمونیستها از 150 سال پیش، غلط زیادی کردند و بجای مبارزه با ارتجاع شدند مرتجع، که همه میدانند: سوسیال دموکراهای نوکر امپریالیستهای غرب، بلشویکهای جنایتکار و غیره.
خانم و آقای آنارشیست
به مضمونش کاری ندارم، اما انصافاً آیا این «شعر» است؟ اول یک نثر می نویسند، سپس آنرا تکه تکه می کنند، واژه ها را پس و پیش می کنند و می گویند: «شعر من»!
این خانم آنارشیست سابق، حساسیت عجیبی نسبت به لغات و فرهنک انسانی انقلابی مترقی اجتماعی وتئوریک، زبان فارسی دارد،
و برای خودش یک لغت نامه زنانه شبه آنارشیستی اقلیمی تجزیه طلب مرد ستیز چپ ستیز مارکسیسم ستیز، اینجا درست کرده ،
و در دفاع از بورژوازی و امپریالیسم و ارتجاع دینی و سرمایه داری و وحدت ایران، یک قدم عقب نمی نشیند.
بیدلیل نیست که کمونیست ها حدود 150 سال است که میگویند آنارشیسم فاقد منطق و ایدئولوژی، بدون تئوری و بدون فلسفه، گرگی است در لبای گوسفند، و تنها هدفش: تفرقه و خودشیفتگی و تجریب سایر نیروهای اپوزیسیون در هر کشوری است.
و به این دلیل همیشه مورد حمایت بورژوازی و سرمایه دار و امپریالیسم و ارتجاع دینی و حجاب اسلامی و مانتو مجاهدی و سازمانهای امنیتی است !
و بیشترین آزادی و فعالیت و سم پاشی و حمایت و تریبون را در کشورهای غربی امپریالیستی کاپیتالیستی دارند.
نمیتوان بر اساس یک خبر کوتاه قضاوت کرد که آن خانم دانشجو انقلابی است، شاید یک جواتی هست که با گذاشتن حجاب مخالف است.
یک مثال، یک کارگری که اضافه حقوق میخواهد و یا حتی حق آزادی اعتصاب میخواهد، الزاما انقلابی نیست.
وقتی از عقاید اجتماعی آن خانم بی اطلاع هستید، شما میتوانید از آن خانم دفاع کنید، اما نمیتوانید الزاما او را انقلابی معرفی کنید. شاید حتی خود ان خانم هم نخواهد او را انقلابی بدانند. شما هم اینجا شده اید نماینده بی بی سی؟