Comments

گرامیداشت یاد رفقای سیاهکل و جانباختکان راه آزادی و سوسیالیسم / باقر ابراهیم زاده — 2 دیدگاه

  1. آنارشیستها را دوست ندارید؟ عالی، به کنه ارباب بودن خود پی برده اید.
    آنارشیست

  2. باید تکلیف خود را با سازمان چریکهای فدایی روشن کرد.
    .
    مواضع سازمان چریکهای فدایی خلق در دوران شاه بخوبی نشان میدهد که درک این سازمان از سوسیالیسم، سرمایه داری سرکوبگر تک حزبی دولتی بوده است، یعنی استالینیسم .این سازمان به هیچ عنوان انقلابی نبود. قهرمانی و اسلحه کشیدن هیچ کس و جریان را انقلابی نمیکند. همیشه مهمتر از اسلحه، افکار است. اعضا و رهبران این سازمان کاملا از جامعه بی خبر بودند. شورش میلیونی توده ها کاملا نظریات آنها را به جعبه آشغال تاریخ انداخت. وقتی شاه سرنگون شد، بخشی از قشر مرفه و نیمه مرفع قهرماندوست هوادار این سازمان بود، اما اکثریت زنان و کارکران زحمتکش دنباله روی خمینی بودند. قهرماندوستی یعنی سپردن مار تغییر جامعه به عده ای “بهتر” از ما. فدایی ها هم فقط همین را میخواستند و میخواهند.
    .
    احیای نظرات این سازمان مثل “انقلاب” اسلامی، احیای واپسگرایی از نوع امام حسن و امام حسین است. سازمان جریکهای فدایی خلق واپسگراترین تشکیلات مارکسیستی بودند و هستند. کنه وجودی این تشکیلات بر اساس شعارپردازی و عبارت پردازی و قهرمان پروری ست نه درک سالم و علمی از جامعه. یکی از عوامل عقب افتادگی و حتی فساد جنبش کمونیستی در ایران، محبوبیت همین تشکیلات در قشر روشنفکر متکبر زمان شاه بود. اینهایی که نوشتم نظرات رژیم نیست، رژیم کمونیست نیست که بتواند از خودش دفاع کند، من از خودم در چهارچوب کمونیسم دفاع میکنم. سازمان چریکهای فدایی خلق هیچ وقت سازمان کمونیستی نبود . اگر استالینیسم شرور و جنایتکار کمونیسم بود این تشکیلات هم کمونیستی بود، اما میدانیم که برعکس، استالینیسم نظریه ارباب کارگران بودن و خفه کردن بقیه مارکسیستهاست.
    .
    ارتجاعیون حاکم با ترور سرنگون نمی شوند، با آگاهی سرتگون می شوند. تزهای عملیات مسلحانه برای کسب هژمونی و درست کردن دولت وابسته به شوروی بود، نه برای آگاهی و انقلاب.
    .
    آنارشیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

HTML tags allowed in your comment: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>