Comments

گفت و گو : پرویز ثابتی دنبال چیست؟ جنبش دادخواهی با آمر قتلها وجنایات سیاسی رژیم شاهی چه باید بکند؟ — 1 دیدگاه

  1. 2- دانشجویان هنوز یک طبقه و گروه اجتماعی را تشکیل نمی دهند چون هنوز در فراسند تولید سرمایه داری قرار ندارد. گار فکری میکنند و نه یدی! آنها از منشاء خانوادگی-طبقاتی مختلفی می آیند که بطور نسبی تحت تاثیر فرهنگ و جهتگیری سیاسی پدر، مادر و یا خویشاوندان نزدیگ بوده اند و واراد دانشگاه شده اند.
    در دوران رژیم پهلوی ما شاهد این بودیم که بسیاری از فعالین و رهبران جنبش دانشجویی از منشاء خانوادگی-طبقاتی متوسط و تقریبا مرفه می آمدند، و بسیاریشان تحت تاثیر آچه در خانه شنیدند و یا حتی بعد از ورود به دانشگاه از طریق ارتباط با دانشجویان آگاه مبارز چپ و یا حتی جبهه ملی، سازمان مجاهدین، سازمان چریکهای فدایی خلی و البته به نسبت کمتری تحت تاثیر دانشجویان فعال معتقد به خط سهقرار داشتند و جهت گیری سیاسی شان به آنها مرتبط بود!
    اینکه رفقای راهکار سوسیالیستی در زمانیکه به بر نکته “دانشجویانِ طبقات متوسط به بالا که بیشترشان هم مرد هستند” کل تاریخ جنبش دانشجویی را فراموش میکندو به طور تجریدی از “رضا امیدی، پژوهشگر سیاستگذاری اجتماعی در حوزه‌ی آموزش عالی و آموزش و پرورش” وام میگیرند و به نتیجه غیرعلمی میرسند تناقضی اساسی است در تحلیل این رفقا که نیاز دارند به آن عمیقا فکر کنند و آنا تصحیح کنند!

    ما امیدواریم و مایلیم که رفقای زحمتکش عزیز راهکار سوسیالیستی بتوانند از این نقد ما را آگاه شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

HTML tags allowed in your comment: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>