Comments

نیمه اول بازی گرفتن کسب بعضی مزایای قدرت داخلی تمام شد – مهدی کوهستانی — 2 دیدگاه

  1. چند مشکل با قسمت “وظیفه ما “وجود دارد.
    ۱ – معلوم نیست که مردم در داخل چه میخواهند. الکی نمیتوان گفت که چه میخواهند. ۴۰ درصد در انتخابات شرکت کرده اند، ۲۰ درصد هیچ وقت در هیچ انتخاباتی شرکت نمیکنند، ۴۰ درصد شرکت نکرده. اینها دلیل بر این نیست که مردم خواسته های یکسانی دارند. ۴۰ درصد شرکت نکرده هم خواستهای یکسانی ندارند.
    ۲ – مردم یعنی هم مردسالار و هم ضد مردسالار، یعنی هم سرمایه دار استثمارگر و هم کارگر استثمار شده، هم مخالف امپریالیستهای شرق و غرب و هم هوادار امپریالیستهای شرق و غرب، غیره. کلمه مردم برای درک درست متطقی و علمی جامعه مناسب نیست. پس مقاله به عمق قضایا نمی رود و در نتیجه مسئله ای را نمیتواند حل کند.
    ۳ – چون مردم از صاحبان سلطه و تحت سلطه ها تشکیل شده، نمیتوان از کلمه وحدت مردم در داخل و خارج حرفی زد.
    ۴ – معلوم نیست منظور نویسنده از دموکراسی چه چیزی است. اگر منظور او، مثل کشورهای غربی، اتحاد استثمارگر و استثمار شونده است، جامعه ثبات عقلی و رفتاری نخواهد داشت و این دموکراسی مثل دیکتاتوری، بدرد جامعه نمیخورد.
    ۵ – رهائی از مردسالاری و بردگی مزدی و استعمار و هیراشی آرمان نیست، نیازی است فوری. مثلا، وقتی یک شخصی بیماری میکروبی پیدا کرده و دارد می میرد، نیازش به آنتی بیوتیک آرمانی نیست، نیازی فوری است. آقاجان، زنان و کارگران دارند استثمار می شوند و فقر همه ایران و دنیا را گرفته، خواست از بین بردن این مصیبتها آرمان نیست، یک ضرورت فوری است.
    ۶ – هرکس اصل وحدت را بر اساس از بین بردن مردسالاری، بردگی مزدی، امپریالیسم و هیراشی بگذارد، من حاضرم با او وحدت کنم، وگرنه اصل وحدت را بر اساس ارباب من بودن قرار داده.
    آنارشیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

HTML tags allowed in your comment: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>