Comments

نه به جنگ، آری به صلح <br> ی.صفایی — 2 دیدگاه

  1. در وضعیت کنونی (حاکمیت کامل اقتدارگرایان در اپوزیسیون ودر حاکمیت)،
    .
    1 – سرنگونی رژیم نه آزادی می آورد و نه جلوی جنگ را میگیرد. سرنگونی بسرعت دولت را وابسته به امپریالیستهای غربی کرده و کل جامعه در خدمت تعرض به امپریالیستهای شرقی سازماندهی خواهد شد.
    2 – سرنگون نشدن رژیم هم به زنان و کارگران کمکی نمیکند چون بهرحال امپریالیستهای غربی در حال تعرض به شرق هستند و سرنوشتشان از طریق امپریالیستهای شرق و غرب تعیین خواهد شد.
    .
    پس، واقعیت این است که زنان و کارگران ایران قربانی جنگهای مابین مرتجعین خواهند بود. بعبارت دیگر، زنان و کارگران ایران قوای تاثیر گذاری بر وضعیت دنیا ندارند. این ضعف باقی خواهد ماند تا اینکه جنبش ضد ارتجاع (علیه مردسالاری + علیه برددگی مزدی + علیه امپریالیسم + علیه هیراشی + علیه انواع تعصب) شکل بگیرد. چون در جامعه ایران تا بحال جنبشی انقلابی وجود نداشته و ایده انقلاب ضد ارتجاع (آنارشیستی-کمونیستی) محبوبیت کافی ندارد و نیازمند وقت است، اراده سروران جهان جبرا سرنوشت زن و کارگر ایرانی را تعییین خواهد کرد. این وضع همینطور باقی خواهد ماند تا اینکه ایده انقلاب (در تضاد با ارتجاع که توضیح داده شد) شکل بگیرد.

  2. جناب صفائی،
    امپریالیستهای غربی مدتهای زیادی است که تعرض به شرق را شروع کرده اند. آغاز اینکار حمله دوم به عراق و اشغال آن بود، بعد ایجاد جنگ داخلی در سوریه و بعد سرنگون کردن قذافی و حالا جنگ علیه حزب الله و فلسطین، احتمالا مجددا جنگ داخلی در سوریه و بعد بتدریج ایران. امپریالیستهای شرقی هم دارند خودشان را آماده میکنند.
    پس قضیه از مسئله ملی فراتر بود و هنوز هم هست. همین جهانی بودن قضیه است که اهمیت شناخت طبقاتی جامعه و رابطه اش را با امپریالیسم و نحوه برخورد زنان و کارگران به انواع بردگی را صد چندان کرده. لیبرالیسم دیگر کاربرد ندارد.
    .
    به خوانندگان روشنگری.
    از این به بعد من دیگر از هیچ اسمی استفاده نخواهم کرد.
    .
    آنارشیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

HTML tags allowed in your comment: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>