Comments

جاناتان کوک: اسرائیل می‌خواهد کاری را که واشنگتن پس از ١١ سپتامبر آغاز کرده بود، به پایان برساند. — 1 دیدگاه

  1. بحثهای نسبتا درستی در مقاله وجود دارد، اما یک مسئله اصلی بیان نشده است.
    .
    در حقیقت، بر خلاف نظر جناب کوک، دولت آمریکا و دولتهای اروپائی در دست سرمایه داران بزرگ مالی و کمپانیهای چند ملیتی آنهاست و اسرائیل ابزار نظامی آنها در خاورمیانه است. بعلت ایدئولوژی صهیونیستی حاکمیت در اسرائیل، خاک اسرائیل گنجایش رشد جمعیت اصلی اسرائیل را ندارد و آنها مجبورند قلمروی خاکی خود را دائم افزایش دهند. این عامل اصلی گرایشات امپریالیستی دولت اسرائیل است که با سیاستهای جناح غربی سرمایه جهانی در خاورمیانه کاملا مطابقت دارد و برای همین اسرائیل برایشان ابزار است. این جنگها ادامه پیدا میکند تا اینکه:
    .
    اسرائیل بتواند سرزمینهای زیادی را اشغال کند.
    یا
    صهیونیسم اسرائیل از کار بیافتد و نژادپرستی اش را کنار بگذارد.
    یا
    امپریالیستهای غربی در سیاستهای کلان خود از خاورمیانه عقب نشینی کنند.
    یا
    اسرائیل یا امپریالیستهای غربی و یا هر دو عملا در جنگهایشان شکست بخورند.
    .
    اگر قضیه بدتر شود، ایران ممکن است در جنگ شکست بخورد اما دولتش سرنگون نمی شود مگر اینکه تهران را فتح کنند. چنین چیزی فعلا برای غربی ها امکان پذیر نیست و مجبورند به انقلاب مخملی اتکا کنند که می بینیم که بخش بزرگی از اپوزیسیون سرنگونی طلب دارد هر روز روی این کار میکند و اسمش را میگذارد دموکراسی خواهی شهروندان.
    .
    پیشروی ناتو علیه روسیه امپریالیست و جنگ طلبی در شرق اوکراین از طریق روس هراسی و روس کشی، با پیمان و همکاری حل نمی شد – حتی یکی از بورژواهای غرب ضد جنگ میگفت که پوتین در واقع احمق است و توهم به غرب دارد – چون امپریالیستهای غربی میدانند که باید به امپریالیستهای شرقی تعرض کنند وگرنه سطح زندگی کارگرانشان پائین خواهد آمد. داریم همین الان می بینیم که شمار اعتصابات و اعتراضات هر روز زیاد می شود.
    .
    سازمان ملل و سایر موسسات احمقانه نوکر امپریالیستهای غربی فقط وقتی کاری برای زنان و کارگران دنیا میکنند که امپریالیستها احساس کنند دارند شکست میخورند و سازمان ملل را جلو بیاندازند تا دوباره قدرت بگیرند.
    .
    وضعیت کاملا جدیدی در جهان حاکم شده و امکان جنگ جهانی بسیار بالا ست. اگر روسیه شکست میخورد امکانش کم بود ولی در واقع دارد پیروز میشود.
    .
    باید به ارتجاع (شرق و غرب وخودی) بی اعتمادی مطلق داشت، چون ارتجاع بهیچ عنوان دست از استثمارگری برنمیدارد و حیاتش به آن بستگی دارد.
    .
    آنارشیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

HTML tags allowed in your comment: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>