Comments

تحریم انتخابات در قالب «نه» به کلیت سیستم، در راستای عبور از نظام بود –   تقی روزبه — 1 دیدگاه

  1. – در ده روز گذشته، یعنی از شروع رصد کردن کلی ستون اصلی مقالات روشنگری، هیچ کامنتی زیر مقالات روشنگری وجود نداشته، جز کامنت من، آنهم زیر فقط یک مقاله و آنهم بعلت مسئله ای مهم و خاص. ارزیابی تاکنونی، که ادامه خواهد داشت، این است که تمام مقالات ستون اصلی، از جمله این مقاله، دفاع از شورش بورژوا سکولارهای هوادار امپریالیستهای غربی بوده است. ضد رژیمی بودن مقالات، بهمین دلیل، ارزشی ندارد.
    – سایت روشنگری تنها سایتی است که هیچ کامنتی را سانسور نمیکند و خوانندگان میتوانند کامنت بنویسند. اما نحوه انتخاب عامدانه مقالاتش نشان میدهد که مشغول اشاعه ایدئولوژی بورژوا سکولار حاکمین مردسالار، سرمایه دار و امپریالیست غربی است و از ان حیله استفاده میکند.
    – در این ایدئولوژی، با اتکا به ثروت امپریالیستی، تا وقتی که مبارزه طبقاتی ضعیف است، کنترل انقلاب نیازمند اعمال رادیکال نیست و فقط باید مهم ها را حذف کرد. روشنگری هم مقالات مهم را منعکس نمیکند و در واقع با” سانسور ” دیدگاههای درست تر و علمی تر که در سایتهای دیگر قابل مطالعه است، مثلا سایت آزادی بیان و حتی اخبار روز و مجله هفته وقیح، همان عمل اربابان سکولار غربی را انجام میدهد. اربابان غربی پول دارند و اجازه انعکاس سراسری نظرات کمونیستی را نمیدهند، روشنگری هم سیاستش انعکاس نظرات همه کمونیستها نیست، فقط ایدئولوژی بخشی از کمونیسم تقلبی را رواج میدهد. امپریالیستهای غربی هم مشکلی در اشاعه کمونیسم تقلبی ندارند که هیچ، حتی تشویق هم میکنند، تا مسایل سیاسی درونی خود را حل کنند. با این سیاست، دیگر نقد و آزادی بیان محلی و زیر آوار میلیونی مقالات نوکران قرار گرفته، مشکلی بوجود نمی آورد. یک نمونه انتخابات فرانسه. رقیب ارتجاعی ضد جنگ از طریق کمونیسم تقلبی حذف شد و روند قبلی ادامه یافت.
    – جنگ شرق و غرب، و عدم حرکت روشنگری در فاصله گرفتن از ارتجاع، خواندن و کامنت نوشتن در این سایت را اتلاف وقت میکند.
    .
    رویکرد کلی من با سایت روشنگری از این قرار خواهد بود تا اینکه روشنگری تمام نظرات کمونیستها را درج کند:
    ۱ – مقالات خوانده نخواهد شد.
    ۲ – مقاله ای خوانده خواهد شد که کامنتی داشته باشد، آنهم نه بخاطر مقاله، بخاطر درک کامنت.
    ۳ – کامنت ارزیابی خواهد شد و اگر لازم بود نقد خواهد شد.
    ۴ – حتما به نویسندگان شرور و مرتجع سوسیال دموکرات پاسخ داده خواهد شد،‌اما به بلشویکها خیر چون فعلا امپریالیستهای غربی در حال تعرض هستند.
    ۵ – توصیه من به کمونیستهای شورایی و انارشیستها این است که در مقابل رژیم،‌امپریالیستهای غربی و شرقی و مروجین ایدئولوژی هایشان کوتاه نیایند و لازم است که فعال تر حرکت کنند چون وضعیت جوامع در حال عبور به فاجعه جنگ و تخریب است.
    .
    ارزیابی اجتماعی متعلق به رویکرد جدید من:
    سرنگونی رژیم هیچ تاثیری در وضعیت ارتجاع حاصل نمیکند و فقط خون میلیونها آدم ریخته خواهد شد، چون سرنگونی رژیم فعلا ارتجاعی خواهد بود. نمونه کوچک آن شورش زن زندگی آزادی و نمونه های بزرگتر آن جنگ اوکراین و اسراییل و فلسطین است.نمونه قدیمی تر انقلاب مخملی ارتجاعی دموکراسی خواه علیه کمونیسم تقلبی اروپای شرقی بود.
    با سرنگونی رژیم بدست این اپوزیسیون خود فروش، امپریالیستهای پیروز غربی شروع میکنند به استفاده از جامعه ایران در توسعه تعرضشان به روسیه و چین تا نوکران آنها بتوانند بر آن جوامع نیز حاکم شوند. زنان و کارگران ایران هزینه بیشتری خواهند پرداخت. با این کار، آرزوی دیرینه دموکراسی غربی، یعنی حاکمیت امپریالیستی بر جهان، برآورده خواهد شد. البته، بنظر می آید که امکان موفقیت انها چندان زیاد نیست زیرا دیکتاتورهای امپریالیست شرقی خودشان را جمع و جور کرده اند. حمله روسیه به اوکراین برای روسیه گران تمام شد اما حیله گری امپریالیستهای غربی را آشکارتر کرد و آنها را در وضعیت بحرانی قرار داد. جنگ ثروت اندوزی و نوکر خریدی ادامه خواهد داشت تا انقلاب خودش را نشان دهد.
    .
    آنارشیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

HTML tags allowed in your comment: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>