Comments

بازهم انتصابات انتخاباتی و انتخابات انتصاباتی <br> فرزین خوشچین — 3 دیدگاه

  1. نگرانی خامنه ای عدم شرکت توده ها در انتخابات نیست، نگرانی او این است که به خارجی ها ممکن است ببازد. اگر خطر خارجی وجود نداشت، برایش اصلا مهم نبود. خودش میداند که بر داخلی ها از لحاظ نظامی غلبه کرده است و تا وقتیکه ایده های انقلابی رشد نکند و در همین حد فعلی بماند، حاکمیت باقی خواهد ماند. مسئله رژیم این است که با این درجه از وفاداری فریب خوردگان به سیستم او، امکان موفقیت در جنگهای احتمالی بسیار کم خواهد بود، چون حتی هوادارن سیستم سیاسی او نیز در صورت جنگ ممکن است عقب نشینی کنند.
    .
    آیا انقلاب مخملی سکولار دموکرات پرو غربی در حال پیروزی است؟
    خیر، حداقل به سه دلیل:
    1 – مرتجعین مقاوم در مقابل این ترفند، راه مقابله با آنرا پیدا کرده اند که سرکوب کردن بجای انتخابات است – مبتکرش هم خود رژیم بود، انتخابات 88.
    2 – بعد از جنگ اوکراین و اسرائیل و فلسطینی ها، اعتباری برای دموکراسی غربی باقی نمانده.
    3 – راست در غرب در حال رشد است و روش آنها دیگر ترویج دموکراسی نیست بلکه هم سطح کردن وضع زنان و کارگران خودشان با بقیه دنیاست.
    آنارشیست

  2. امیدوارم توده ها گول اصلاح طلبان را نخورند و در انتخابات شرکت نکنند. کلا، اصلا معلوم نیست که نتایج انتخابات جعلی نباشد چون ما زنان و کارگران جامعه محروم از دسترسی به تشکلات کلان جامعه هستیم و همین مردسالاران و اربابان بردگی مزدی هستند که این دستگاه ها را می گردانند و همراه با سرکوب، براحتی رای نیز جعل میکنند.
    .
    اما واقعیت این هم هست که شرایط ذهنی توده های زن و کارگر جامعه برای بوجود آوردن جامعه ای رها از استثمار و استعمار وجود ندارد و ۹۹ درصد مثلا روشنفکران خودشان عقب افتاده و برده سیستم اقتدار هستند. حال چه رژیم بماند و چه نماند، سرنوشت دولت اسلامی و دولتهای غربی و شرقی نه از طریق توده ها بلکه از طریق نیروهای سرکوب و جنگ تعیین می شود. این حکم قابل مشاهده و نشان دادن است، تا به امروز چنین بوده.
    .
    پس، بهتر است زنان و کارگران ضد ارتجاع (ضد مردسالاری، ضد بردگی مزدی، ضد امپریالیسم و هیراشی) بیخود وارد بازی های سیاسی مرتجعین نشوند و طبقات خود را علیه طبقات حاکم سازماندهی کنند. نه منتظر سرنگونی رژیم باید بود و نه منتظر دموکراسی و سکولاریسم پوشالی که تا به امروز چیزی نبوده جز استثمار و استعمار و فریبکاری هایش. ما باید سیستم خودمان را بوجود آوریم. این سیستم خصوصیت ملی و محلی ندارد. سیستم ما نقد و نفی عملی (کلکتیو-شورائی) تمام عناصر ذهنی و عینی اقتدارگرایی در جامعه و شیوه های عینی اش است، نه انتخاب اینکه کدام وجه اقتدار برای بازی سیاسی باید مورد تعرض قرار بگیرد. روش کار باید بر اساس سرنگونی رژیمها نباشد، بلکه باید بر اساس از بین بردن طبقات باشد تا سرنگونی ها ما را فریب ندهند.
    .
    تا وقتیکه ذهن اکثر توده ها آلوده به اقتدارگرایی مرتجعین است، تغییر و تحولات گذرا و فریبنده هستند. همیشه بعد از دوره ای خوشبینی، چهره کریه ارتجاع خودش را نشان میدهد. ارتجاع این را میداند، ما هم باید بدانیم و خوشبین نباشیم تا وحدت طبقاتی خود را بوجود آورده و‌سازمان دهیم.
    .
    رژیمها می آیند و می روند، اما تا وقتیکه انقلاب فرهنگی (علیه مردسالاری، علیه استثمار، علیه امپریالیسم و هیراشی) در بشر تحقق نیافته، ارتجاع می ماند.
    .
    آنارشیست

  3. چه دولت مذهبی و چه دولت سکولار هر دو فاسد هستند چون مردسالاری و سرمایه داری اصولا فساد است. واقعیت این است که یک انقلاب هم لازم است تا رژیم سکولار شما را سرنگون کرد چون من رژیم سکولار غیر فاسد و غیر مردسالار و غیر سرمایه دار نمی شناسم. حال چرا دو “انقلاب”؟
    آنارشیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

HTML tags allowed in your comment: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>