Comments

آزادی زن؛ معیار آزادی جامعه است!<br>امیرجواهری لنگرودی — 5 دیدگاه

  1. پاسخ به این کامنت:
    “کسیکه اینهمه ادعا و انتظار در باره انسانها دارد حداقل باید خودش در غرب سوسیال بگیر بورژوازی و امپریالیسم نباشد …”
    جواب خاموشی است.
    آنارشیست

  2. کسیکه اینهمه ادعا و انتظار در باره انسانها دارد حداقل باید خودش در غرب سوسیال بگیر بورژوازی و امپریالیسم نباشد.
    یعنی خواهان زنان آسمانی در روی کره زمین است ولی از حجاب اسلامی آخوندها و مجاهدین دفاع میکند چون میلی است.
    پس کارگر و زحمتکش هم که باور به عدالت روی پل صراط دارد آزاد است تا برای اسلام ولایتی و انقلاب سکسی ایدئولوژیک جان فدا کند.
    این یعنی قبول حرکت و جبر تاریخ. کسیکه مدام با ماتریالیسم تاریخی مخالفت میکند ولی ناآگاهانه با اراده گرایی های ولنتاریستی آنرا تیلیغ میکند.

  3. “با افتخار بشاشیت و زیبایی خود را به نمایش می گذارند”
    به لینک یوتوب فوق نمی روم چون ای پی دیدار کننده را صاحب ویدیو پیدا میکند. اما کلا،
    باید دید آن زنان از کدام طبقه هستند، شغلشان چیست، بیرون از دوربین چکار میکنند، با بچه شان چطور رفتار میکنند، با شوهر چطور؟ دنبال شوهر میگردند، دنباله روی شوهر هستند، با مردسالاری مبارزه میکنند، تو سری خور هستند، سرمایه داری هستند یا نه؟ با سرمایه داری مبارزه میکنند؟ با امپریالیسم جنایتکارانه دولتهایشان مبارزه میکنند؟
    من در غرب زندگی میکنم، در اینجا زنان کمونیست و آنارشیست هستند که با ارتجاع مبارزه میکنند، زنان دنباله رو و گول خورده و کالا شده هم هستند که هزار بدبختی دارند ولی نمیدانند از کجاست.
    آنارشیست

  4. ما از این مقاله بلاخره نفهمیدیم آزادی زن یعنی چه که آزادی او قرار است آزادی جامعه بشر باشد، چرا آزادی از استثمار نیروی کار آزادی بشر نیست، چرا آزادی از امپریالیسم آزادی بشر نیست، چرا آزادی از سلسله مراتب در کار گروهی آزادی بشر نیست؟ فکر کنم مقاله آقای نویسنده در مورد این است که آزادی از حجاب آزادی از سیاستهای ضد زن جمهوری اسلامی است، اما آنرا به کلیت جامعه بغلط تعمیم داده.
    در جایی دیگر نوشتم که آزادی از حجاب اسلامی خواسته دموکراتیک نیست. آزادی از حجاب بخش کوچک و مهمی از مبارزه با مردسالاری در جامعه است. دموکراسی خواهی بعنی دولت بورژوا دموکراتیک خواهی و این ربطی به مبارزه زنان ندارد.
    آنارشیست

  5. بهشت زیر پای مادران است. فکر و روح سالم در بدن سالم. باید بین پورنو و استتیک زنلن فرق گذاشت. مردها باید یاد بگیرند اسیر نفس و هورمون نباشند.
    متاسفانه گاهی تقاضای برابری زن و مرد یک تعارف شده و نه امری مسلم مثلم و واضح. مردستیزان عقده ای منحرف، موجب سوء تفاهم بین همکاری و برابری زن و مرد شده اند.
    در جامعه طبقاتی 2500 ساله بیمارایران به دلیل ارتجاع دینی و فرهنگ فتودالی سرمایه داری و مردسالاری، سالها طول خواهد کشید تا زنان به حقول حق خود برسند. واویلاست اگر دولت دینی شیعه خود موجب سرکوب زن و مرد بشود.
    در لینک زیر زنان خوب تغذیه شده غربی، با افتخار بشاشیت و زیبایی خود را به نمایش می گذارند، و نه مانند زن و مرد کشور ما ؛ که بر اثز فقر غذایی ،غالبا کج و کوله و رنگ پریده و عصبی گردیده لند.
    پیش به سوی حکومت زنان ! بدون جنگ و بدون آخوند و سرمایه دار.

    https://www.youtube.com/watch?v=v-pLst45Rd8

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

HTML tags allowed in your comment: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>