Comments

چند اتفاق سیاسی با تغییر سیاست آمریکا در تقابل با ایران و بازتاب آن در  وضعیت اپوزیسیون راست پرو غرب / شمی صلواتی — 2 دیدگاه

  1. متشکر از نویسنده در اشاره به پان ایرانیسم.
    پان ایرانیسم مثل اسلام رژیم و سایر بورژواها به لمپن ها تکیه دارد چون در انتها در مورد جامعه چیزی نمیتواند بگوید جز دری وری اتحاد اقتدارگرا و قربانی اش، مثل استثمارگر و استثمار شونده، زن خانواده متحد با شوهر متجاوز، حول واژه وطن. اما وطن ایرانی با وطن غرب علمی و صنعتی تفاوت دارد. وطن بورژوای پان ایرانیست ایرانی تا مغز استخوان وابسته به سرمایه داری جهانی هست و خواهد بود. از لحاظ تاریخی دیگر امکان رنسانس علمی و صنعتی وجود ندارد چون فی الحال اتفاق افتاده و به استعمار و امپریالیسم جهانی تبدیل شده. پان ایرانیستها نمیتوانند امپریالیست بشوند. کزینه اسلامی بورژوازی فکر کرد میتواند، اما دارند بهای جاه طلبی شان را می پردازند.
    چاره کار انقلاب علیه هر نوع وطن مردسالاران، وطن اربابان سرمایه و امپریالیستهاست
    فعلا اکثر کارگران غربی تاریخا از مزایای استعمارگری اربابان سرمایه دار خود اندکی استفاده میکنند و درامد مناسبی دارند، اما اولین قربانیان مشکلات اربابانشان هستند و در انتها نوکرها و کلفتهایی رای به ارباب دهنده بیش نیستند.
    کارگر ان فریب خورده وطن پرست ایرانی، بعلت ضعف تاریخی جبران ناپذیر سرمایه داری ایران، پان ایرانیست های خوش خیال هستند و خواهند بود. آنها از مزایای امپریالیسم اربابانشان محروم هستند چون بعنوان سرمایه داری حاشیه ای، باید با مزد کم بسازند و فقط در استادیومها فریاد بزند ایران ایران، تازه در این هم جیب ارباب سرمایه دار ورزش را پر از پول میکنند..
    ضداقتدار
    آناکوسندیکالیست
    و غیره

  2. در تاریخ سیاست سابقه نداشته در یک کشوری حاکمان آن کشور و مخالفان و براندازان آن رژیم اینهمه از دشمن شان نام ببرند و آنرا مهم جلوه دهند. شاه و ولیعهد هم مدام ار موافقت و مخالفت امریکا و انگلیس سخن میگفتند. در میان عوام سخنی هست که میگوید ( از توحرکت، از خدا برکت) . نه اینکه بجای تکیه به مردم مدام اپوزیسیون و حاکمان وحشی به دخالت و حمایت و مزاحمت یک کشور خارجی فکر کنند.
    نه خدا . نه دولت. نه مردسالاری
    آنتارکو ویکیپدیایی اقلیمی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

HTML tags allowed in your comment: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>